Cumperi o dată, plăteşti de două ori!
Dimensiune font:
Ieşenii care au efectuat plăţi cu cardul în perioada 27-30 august au constatat că li s-au retras din cont sume identice la finalul lunii septembrie. Este vorba de posesorii de carduri ING, dar care au folosit POS-uri ale Băncii Transilvania. Singurii care au reacţionat au fost reprezentanţii ING, care susţin că problema a fost generată de un fişier de plăţi dublate de Banca Transilvania
Dacă sunteţi posesorii unui card emis de ING, cu ajutorul căruia aţi efectuat plăţi la finalul lunii trecute, ar fi bine să vă verificaţi contul. Şi aceasta cât mai repede, întrucât s-ar putea să aveţi neplăcuta surpriză de a constata că suma cheltuită în august a fost debitată din nou. Aşa au păţit-o câţiva ieşeni, care s-au adresat băncii în vederea recuperării sumelor debitate aiurea. „Pe 28 august, am plătit cu un card ING la MADO pe un POS al Băncii Transilvania, suma de 26 lei, contravaloarea a două pizza. Pe 29 august au fost retraşi banii din cont, iar ieri (n.r. – 29 septembrie) mi-au mai fost luaţi o dată banii pentru aceeaşi tranzacţie. Am sunat la ING şi mi-a dat această veste. Răspunsul celor de la Transilvania către ING este, pe lângă scuze, că încearcă să trimită banii înapoi clienţilor în cursul zilei de astăzi (n.r. – ieri) sau cel târziu luni. Problema este că între timp a căzut serviciul de homebank al ING, din cauza faptului că toţi care au auzit de poveste şi-au verificat conturile”, spune Andrei, păgubit.
„Dacă era o tranzacţie cu multe zerouri?”
La fel au stat lucrurile şi în cazul unui alt cetăţean care a folosit POS-ul Băncii Transilvania. „Am fost informat că Transilvania are o problemă cu nişte fişiere şi că, după o lună de la plata normală la un POS, s-au mai tras o dată banii. Din păcate, este vorba despre un fişier de plăţi dublate de Banca Transilvania. S-a întâmplat să aibă şi ei o problemă în sistem şi, din acest motiv, au fost dublate sumele decontate în 30 august. Mai curios este faptul cum cei de la Suport Transilvania habar nu aveau de această problemă”, spune Nicu S. Evident, acesta spune că nu a primit niciun răspuns de la reprezentanţii băncii Transilvania pentru cei 154 lei debitaţi aiurea. „Când ne veţi anunţa? Putea fi o tranzacţie mult mai mare, cu mai multe zero-uri, aţi fi dat acelaşi răspuns? Apropo, cam câtă încredere să mai avem în voi, după asemenea probleme şi răspunsuri la acestea?”, întreabă cetăţeanul păgubit.
Daune colaterale
Singurii care au reacţionat au fost cei de la ING Bank. „O parte dintre utilizatorii serviciului Home Bank întâmpină dificultăţi la conectare. Am identificat problema şi lucrăm la remedierea ei. Restul serviciilor ING funcţionează fără probleme. Revenim de îndată ce avem veşti”, se arată într-un mesaj al ING Bank postat pe Facebook. Explicaţia faptului că sistemul de Home Bank al celor de la ING a căzut îl constituie numărul mare de utilizatori care şi-au verificat conturile pentru a depista dacă nu cumva Banca Transilvania a luat de două ori banii pentru tranzacţiile din 28 septembrie celor care au plătit cu cardurile ING. Dan CONSTANTINESCU
* * *
„Au dat copy-paste la un fişier. Cum e posibil să se deconteze fără acordul meu? La ce mai foloseşte să avem PIN? – client Banca Transilvania
* * *
„Este vorba despre un fişier de plăţi dublate de Banca Transilvania” – răspuns oferit de ING Bank clienţilor săi
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau