DAS Iaşi monitorizează, zilnic, peste 1.000 de bătrâni!

2batrani

Dimensiune font:

| 22-07-2023 14:59

 Persoanele vulnerabile sunt monitorizate, atât telefonic, cât şi prin vizite la domiciliu * „Colegii mei îi sună zilnic şi îi întreabă dacă au nevoie de sprijinul nostru. În cazul în care le este solicitată prezenţa, ei se deplasează la domiciliul persoanei care a solicitat ajutor. Le cumpărăm  produsele dorite, dar celor care doresc le oferit apă sau fructe achziţionate de la bugetul local”, spune Luminiţa Munteanu, directorul DAS Iaşi

Pentru mulţi bătrâni din Iaşi, canicula reprezintă o grijă în plus. Vârstnicii nu par speriaţi de faptul că o temperatură ridicată reprezintă un factor de risc, ci de faptul că nu-şi pot asigura resursele necesare traiului zilnic. Evident, vorbim de pensionari singuri, ai căror copiii se află în străinătate sau care, pur şi simplu, au fost abandonaţi de aparţinători. Pentru toţi aceştia, serviciile oferite de angajaţii Direcţiei de Asistenţă Socială Iaşi pare un dar venit de nicăieri. Potrivit Luminiţei Munteanu, directoarea DAS Iaşi, toate persoanele vulnerabile sunt monitorizate, atât telefonic, cât şi prin vizite la domiciliu. „Colegii mei îi sună zilnic şi îi întreabă dacă au nevoie de sprijinul nostru. În cazul în care le este solicitată prezenţa, ei se deplasează la domiciliul persoanei care a solicitat ajutor. Le cumpărăm  produsele dorite, dar celor care doresc le oferit apă sau fructe achziţionate de la bugetul local. Dar atenţie, vorbim aici numai de perioadele caniculare”, spune şefa DAS Iaşi. Aceasta a precizat că sunt peste 1.200 de persoane monitorizate prin telefon, iar câteva zeci primesc, pe timp de caniculă, vizita asistenţilor sociali care le aduc inclusiv hrană.

A apărut noţiunea de îngrijitor informal

Directorul DAS Iaşi a mai spus recent că salută iniţiativele legislative referitoare la noțiunea de îngrijitor informal, care este un lucru extraordinar, aduce o plusvaloate. „Din păcate, în zona socială îngrijirea la domiciliu este o mare problemă fiindcă implică niște costuri enorme. Mai mult, ar fi nevoie de un număr mai mare de angajați și știți că se spune că serviciile publice au prea mult personal. Ca o paranteză, pot să spun că nu este așa, iar cele cinci centre aflate în subordinea Primăriei Iași, și rezidențiale, și de zi, au într-adevăr un număr de 5+1 angajați, dar în realitate funcționează în regim de 3 sau 4+1, mai apelăm și la voluntari. Astfel de servicii a mai oferit și sectorul ONG, dar și acolo s-au mai redus. Este adevărat că astfel de servicii sunt susținute și de Casa de Asigurări de Sănătate, dar fondurile nu sunt suficiente, iar numărul de beneficiari este tot mai mare. În legislație a apărut și noțiunea de îngrijitor informal, care este un lucru extraordinar, aduce o plus valoare. Ne va fi mai greu fiindcă este o atribuție în plus, dar ne vom descurca. Îngrijitorul informal este persoana necalificată, membru al familiei, rudă sau orice altă persoană, care asigură îngrijirea personală, respectiv ajutorul pentru efectuarea activităților de bază și instrumentale ale vieții zilnice de către persoana care și-a pierdut autonomia funcțională. Are contract de muncă și poate avea grijă de o persoană în baza unei indemnizații. Noi am luat deja în calcul 100 de beneficiari/lună”, a spus Luminiţa Munteanu. Lucian STATE

 

* * *

 

În subordinea Direcției de Asistență Socială Iași se află Biroul Asistență Persoane Vârstnice (BAPV). Acesta funcționează cu un număr de 8 centre de zi și 3 centre de servicii comunitare aflate în monitorizare, situate în diverse zone ale orașului, în care își petrec timpul liber persoane vârstnice de pe raza municipiului Iași. Prin intermediul Biroului Asistență Persoane Vârstnice se urmăreşte îmbunătăţirea calităţii vieţii vârstnicilor singuri/marginalizaţi din municipiul Iaşi, indiferent de apartenenţa etnică sau religioasă.

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 31.05.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 - ora 12.30; - spatiu comercial S2 (28,65 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 -ora 13.00; spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul pe 31.05.2024 – ora 13.45; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 31.05.2024 – ora 14.00. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
PNRR:COMUNA STĂNILEȘTI – „Înființarea unui centru de colectare a deșeurilor prin aport voluntar în comuna Stănilești, județul Vaslui”
25/05/2024 21:20

 Data: 25.05.2024 Comunicat de presă la inceperea proiectului „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” C3 - Managementul deseurilor Beneficiar: COMUNA STĂNILESTI   ...

Urșii au dat iama printr-un sat din Bacău
25/05/2024 16:30

Jandarmii au intervenit la Coţofăneşti, Parava şi Oituz după ce a fost semnalată prezenţa unor urşi in gospodării sau pe stradă, a informat, sambătă, Inspectoratul de Jandarmi Judeţean (IJJ) Bacău ...

O fetiță de 8 ani din Botoșani a fost violată și ucisă. Criminalul a fost prins
25/05/2024 16:08

O fetiţă de 8 ani din judetul Botosani, care fusese dată dispărută aseară, a fost găsită decedată, azi noapte, intr-o lizieră de salcami de la marginea satului Jijia, comuna Albesti. Purtătorul de c ...

El este presupusul criminal al fetiței de 8 ani, prins după 12 ore de căutări cu drone, câini și elicopter
25/05/2024 15:51

Un bărbat in varstă de 32 de ani a fost retinut, sambătă, după ce trupul unei fetite de 8 ani a fost descoperit, in noaptea de vineri spre sambătă, intr-o lizieră de salcami de la marginea satului Jijia ...

„Povești muzicale” – atelier de lectură pentru copii, la Palatul Culturii
24/05/2024 11:15

Atelierele de lectură pentru copii „Povesti muzicale” continuă sambătă, 25 mai 2024, de la ora 16.00, in Sala „Stefan Procopiu” de la Palatul Culturii, cu o nouă editie. Coordonate ...

Zeci de locuri de parcare, scoase la licitație
24/05/2024 10:49

  Directia de Exploatare Patrimoniu organizează in perioada următoare 2 licitatii publice cu strigare pentru inchirierea unui număr de 58 de locuri de parcare situate pe strada Vasile Lupu numărul 98A ...

„Bătălia Cărţilor”, la Biblioteca Județeană „Gh. Asachi”
24/05/2024 10:48

Biblioteca Judeteană „Gh. Asachi” Iasi, in calitate de organizator si Biblioteca Judeţeană „Octavian Goga” Cluj, in calitate de initiator, lansează o nouă editie a Concurs ...

Fostul manager al Spitalului Judeţean de Urgenţă
24/05/2024 10:46

Fostul manager al Spitalului Judeţean de Urgenţă "Mavromati" Botoşani, medicul Monica Adăscăliţei, a fost pusă in libertate, după ce magistraţii Curţii de Apel Suceava au decis inlocuirea m ...

„Muzica va fi definiția carierei mele”
24/05/2024 10:06

În inima orasului, intr-o sală mică si luminoasă, sunete delicate incep să danseze in aer. Mainile mici ale copiilor se miscă gratios pe clapele pianului, creand o simfonie plină de emotie si profun ...

La Iași, certificatele de deces pot fi obținute în format digital!
24/05/2024 09:45

Începand din această lună, iesenii pot obtine in format digital, dar si fizic, la cerere, certificatele de deces eliberate de Oficiul Stării Civile din cadrul Directiei Locale de Evidenta Persoanelor ( ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei