Deschiderea spre Europa se trasează la Iaşi
Dimensiune font:
Planurile autorităţilor centrale de realizare a unei autostrăzi ce urmează să tranziteze Iaşul sunt în contradicţie cu tronsoanele de autostradă prevăzute de de reţeaua de transport european (TEN-T)
Ţările din Uniunea Europeană (UE) au căutat soluţii pentru o mai bună interconectare, în cadrul unui seminar ce s-a desfăşurat ieri, 18 septembrie, la Iaşi. Scopul seminarului Interconectarea regiunilor Europei: perspectivă teritorială, organizat de Comisia pentru politică de coeziune teritorială (COTER), a fost acela de a găsi idei care să dea naştere unor noi segmente de infrastructură ce pot face legătura între ţările periferice ale Uniunii Europene şi zonele centrale ale acesteia. „Practic, vom analiza ce putem să facem ca toate regiunile Europei să dezvolte o interconectare din punct de vedere al teritoriului. Avem alături de noi raportorul întregului comitet pe problematica TEN-T (reţeaua de transport european), dar şi alţi oameni importanţi care înţeleg dimensiunea coridoarelor de transport în interiorul Uniunii, dar şi în exteriorul ei, aşa cum ne interesează şi pe noi autostrada Iaşi- Târgu Mureş, care să lege Republica Moldova de Viena”, a declarat Cristian Adomniţei, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi.
UE face planul autostrăzii de la Iaşi
Potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean Iaşi, Cristian Adomniţei, în urmă cu două zile reprezentanţii Comisiei Europene au anunţat că dispun de fondurile integrale pentru tronsonul de autostradă Târgu Mureş- Paşcani- Iaşi- Ungheni, chiar dacă acesta nu se suprapune complet cu Masterplanul naţional de autostrăzi întocmit la Bucureşti. „Comisia Europeană a înţeles necesitatea acestei autostrăzi şi a introdus-o în reţeaua europeană TEN-T. Prin urmare, orice ţară membră a UE este liberă să construiască autostradă pe unde doreşte ea, dar dacă vrea să ceară bani europeni pentru construcţia acelui tronson, atunci nu pot dezvolta decât traseele cuprinse în TEN-T”, a declarat Cristian Adomniţei, preşedintele CJ Iaşi. În acest moment se pare că autorităţile centrale înclină pentru construcţia autostrăzii pe un alt tronson, Braşov – Bacău – Paşcani - Iaşi - Ungheni. „Prin urmare, chiar dacă Guvernul României poate şi-a schimbat atitudinea sau obiectivele, din punct de vedere al Comisiei Europene, reţeaua TEN-T, atât cea primară, cât şi cea secundară, sunt cele care vor primi bani europeni, iar autostrada care deserveşte 5 milioane de oameni este cea care a a fost inclusă în TEN-T”, a conchis Adomniţei.
„Cortina de fier” a Europei
În cadrul evenimentului de ieri, Petr Osvald, prim-vicepreşedinte al Comisiei COTER, a ţinut să precizeze că mai importantă decât construirea coridoarelor transnaţionale este realizarea unei infrastructuri de transport care să permită ţărilor membre ale Uniunii Europene o bună colaborare între ele. „Suntem sub efectul unei Cortine de Fier, pentru că nu suntem interconectaţi între noi, fiind vorba aici de Cehia, Bulgaria, România, şi de aceea trebuie să spunem Comisiei Europene că este nevoie să ne asigure sprijinul necesar pentru a realiza aceste legături între regiuni”, a declarat Petr Osvald.
Seminarul a avut loc în Sala Rossini, din cadrul Complexului Palas.
* * *
„Orice ţară membră a UE este liberă să construiască autostradă pe unde doreşte ea, dar dacă vrea să ceară bani europeni pentru construcţia acelui tronson, nu poate dezvolta decât traseele cuprinse în TEN-T” - Cristian Adomniţei, preşedintele CJ Iaşi
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau