EXCLUSIV Cât de pregătită este administraţia ieşeană în caz de dezastre

default

Dimensiune font:

| 06-11-2015 05:45

 Mai bine de jumătate dintre instituţiile publice ieşene contactate ieri de redactorii cotidianului „Evenimentul Regional al Moldovei” nu au desfăşurat, în cursul acestui an, vreo simulare de incendiu sau instructaj de personal * printre acestea se numără inclusiv Prefectura şi Primăria Iaşi, piloni ai Comitetului pentru situaţii de urgenţă de la nivelul judeţului şi ai echipelor mixte de control din această perioadă * o parte dintre directorii instituţiilor publice au început să acorde atenţie acestui aspect abia după tragedia din Capitală

În funcţie de disponibilitatea instituţiilor publice ieşene, redactorii cotidianului „Evenimentul Regional al Moldovei” au aflat când au avut loc ultimele simulări de incendiu în clădirile de interes public. Situaţia este diferită de la o instituţie la alta. Dacă unii directori au luat măsuri după incidentul catastrofal din Bucureşti, alţii au uitat de când nu au mai organizat ori participat la o simulare de incendiu. În administraţia municipală şi judeţeană, lucrurile nu stau tocmai bine din această perspectivă. Ultima simulare de incendiu în Primăria Iaşi a fost făcută anul trecut, după cum au declarat reprezentanţii municipalităţii. „În 2014 am avut ultima simulare. Cei de la ISU au venit săptămâna trecută în control. Noi facem anual simulări, iar pompierii verifică în fiecare an ieşirile de urgenţă, prezenţa şi valabilitatea stingătoarelor”, a declarat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi. În Casa Pătrată, împărţită egal între Prefectura Iaşi şi Consiliul Judeţean Iaşi, simulările pentru incendiu s-au făcut doar pe jumătate. Recent, angajaţii CJ Iaşi au fost implicaţi într-o astfel de simulare. În schimb, prefectul Dan Cârlan a recunoscut că angajaţii lui nu au luat parte la acţiune. „Chiar acum două săptămâni am avut o simulare de incendiu. Avem şi dotările necesare pentru prevenirea incendiilor”, spun şefii CJ Iaşi. De partea cealaltă, angajaţii Prefecturii Iaşi nu au participat la nicio simulare de incendiu în ultimii doi ani. „Când am venit la Prefectură, printre primele documente care mi-au fost înaintate la semnat au fost cele pentru siguranţa la incendii. Aşa sunt procedurile”, a precizat prefectul Dan Cârlan. Întrebat însă dacă angajaţii din subordinea sa au participat la simulare împreună cu cei din CJ Iaşi, prefectul a răspuns negativ.

Incendiul din Colectiv scoate din amorţeală instituţiile ieşene

Angajaţii Direcţiei Regionale a Finanţelor Publice au efectuat ultima simulare de incendiu pe 15 octombrie, iar la Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) ultima simulare a fost făcută chiar în această săptămână. „Am făcut o simulare chiar după incidentul de la Bucureşti şi, totodată, instruirea personalului nostru. Odată la câteva luni, vin cei de la ISU şi fac verificări”, a precizat Bogdan Davideanu, directorul APM Iaşi. Ultima simulare de incendiu la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) a fost făcută în primăvară, a comunicat conducerea instituţiei. „Noi avem angajat responsabil de PSI (plan pentru stingerea incendiilor, n.r.), iar cei de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ne controlează anual. În sensul acesta, avem toate avizele. Ultima simulare a fost făcută în primăvară”, a declarat George Albulescu, directorul ITM Iaşi. La rândul lor, instituţiile de spectacole au pompieri angajaţi, iar formaţiile PSI sunt instruite periodic.

Spitalele şi instituţiile de cultură, în alertă

La Teatrul pentru Copii şi Tineret „Luceafărul” Iaşi, instituţie care are patru pompieri angajaţi, cea mai recentă simulare de incendiu a avut loc pe 18 august 2015. „Instructajul personalului se face periodic, în conformitate cu normele în vigoare. Siguranţa spectatorilor este primordială, mai ales că majoritatea lor sunt copii. Avem un sistem de alarmare de ultimă generaţie, precum şi grup autogen, în caz că se întrerupe curentul electric în timpul unui spectacol”, precizează Oltiţa Cîntec, director artistic adjunct al Teatrului. Spitalele ieşene, care adăpostesc mii de pacienţi, au fost verificate de pompieri în primăvară. La Spitalul „Sf. Spiridon”, simulări de incendiu se fac o dată pe an. „În perioada următoare nu avem în plan vreo simulare de incendiu, însă în fiecare an au fost făcute, conform planului ISU. Am avut un control în primăvară, când s-au verificat intrări, ieşiri, căi de acces. Nu are sens să facem acum ceva demonstrativ, mai bine ar fi să facem ceva mai de esenţă”, a precizat prof. dr. Diana Cimpoeşu, şef UPU-SMURD de la Spitalul „Sf. Spiridon”.

Au uitat de simulări

În schimb, la Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi, angajaţii nu-şi amintesc ca anul acesta să fi participat la vreo simulare de incendiu, iar în ceea ce priveşte unităţile de învăţământ, simulările sunt organizate doar la iniţiativa ISU. Situaţia este similară şi la Casa Judeţeană de Pensii (CJP) Iaşi, acolo unde noua conducere a instituţiei a recunoscut că nu s-au făcut simulări de incendiu anul acesta. „Vă pot spune că nu am făcut simulări, dar anul acesta au venit pompierii şi au făcut câteva schimbări la sistemul de protecţie împotriva incendiilor”, a declarat Maria Andronache, directorul interimar al CJP Iaşi. 

Citeste si - Se așterne praful pe o investiție uriașă a Consiliului Județean Iași

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:51

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei