EXCLUSIV Linia din Tudor Vladimirescu s-ar putea surpa în orice moment!
Dimensiune font:
Vechimea şi uzura canalului colector de sub şina de tramvai pun în pericol siguranţa circulaţiei. Acestea sunt motivele pentru care atât municipalitatea, cât şi ApaVital, au iniţiat proiecte pentru modernizarea infrastructurii rutiere/canalizării în vecinătatea campusului. Problema ar fi că lucrările la şină nu pot începe înainte de a se şti cum poate fi reabilitată canalizarea din Tudor Vladimirescu
Adoptat la sfârşitul lunii iunie 2014, proiectul vizând modernizarea infrastructurii rutiere pe tronsonul Bucşinescu - B-dul Tudor Vladimirescu - Calea Chişinăului, cel pe care municipalitatea ieşeană ar dori să-l înceapă în acest an, ar putea fi început ceva mai târziu. Motivul îl constituie un canal colector care porneşte din C.A. Rosetti şi se descarcă în zona Tudor Vladimirescu. „Am cerut Direcţiei tehnice urgentarea documentaţia pentru proiectul vizând schimbarea şinelor în Tudor Vladimirescu. Acolo lucrările vor fi îngreunate de ApaVital, care trebuie să-şi expertizeze colectorul din C.A. Rosetti spre Tudor Vladimirescu. În funcţie de ceea ce vor stabili dumnealor, vom putea începe şi noi lucrările pe tronsonul Calea Chişinăului - Tudor Vladimirescu”, a spus primarul Gheorghe Nichita.
Lucrări de canalizare fără stricarea carosabilului!
Ceea ce trebuie ştiut constă în faptul că ApaVital are prins în planul de investiţii înlocuirea colectorului de pe C.A. Rosetti pe circa 300 metri, dar şi de la intrarea in municipiu până pe bulevardul Tudor Vladimirescu. Este vorba de o lucrare în lungime de doi kilometri, prin care se doreşte separarea pârâului Calcaina şi a apelor uzate, care, în prezent, sunt colectate în comun. Interesant este faptul că reprezentanţii ApaVital intenţionează să procedeze altfel decât au făcut-o până acum în restul oraşului. „Vrem să intervenim pentru modernizarea colectorului fără a lucra la suprafaţă. Aceasta ar presupune costuri foarte mari, ţinând cont că lucrările de canalizare se execută la adâncimi mari, la care se adaugă disconfortul participanţilor la trafic”, spune Răzvan Manolache, purtătorul de cuvânt al ApaVital Iaşi.
Lucrări paralele?
Practic, în acest moment, se doreşte să se vadă în ce măsură se pot realiza lucrări paralele: municipalitatea - la şina de tramvai, iar ApaVital, la colectorul de sub linii. „Nu te poţi angaja într-o lucrare fără să ştii la ce riscuri te supui, care ar trebui să fie condiţiile de lucru şi ce măsuri trebuie luate pentru protecţia muncitorilor. De aceea am cerut o expertiză. Ideal ar fi să putem interveni pe dedesubt, pentru că sunt zone unde colectorul este mâncat şi s-ar putea produce surpări”, mai spune oficialul ApaVital. Tudor DAMASCHIN
* * *
Un tronson cu probleme
Lucrarea de schimbare a şinelor din Tudor Vladimirescu presupune înlocuirea acestora pe o lungime de 1,22 km cale dublă, modernizarea carosabilului şi înlocuirea reţelei fir-contact. Valoarea proiectului se ridica la circa un milion de euro. „Uzura avansată a căii de rulare şi vechimea liniei, fac ca exploatarea să se realizeze în condiţii deosebit de dificile, pe unele porţiuni chiar existând riscul producerii unor evenimente soldate cu pagube. Toate aceste degradări majore au determinat Primăria să intervină prin acest proiecte pentru a realiza la standarde actuale moderne calea de rulare a tramvaielor şi partea carosabilă adiacentă destinată autovehiculelor”, susţin proiectaţii.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau