EXCLUSIV Luminiţa de la capătul sistemului de supraveghere

default

Dimensiune font:

| 09-09-2015 06:00

Angajaţii Direcţiei de Asistenţă Comunitară Iaşi se plâng de faptul că şefa instituţiei îi spionează cu ajutorul unui sistem video de supraveghere, al cărui soft este instalat pe calculatorul din biroul ei * surprinsă într-un moment euforic, directoarea DAC a refuzat să vorbească cu presa * aceeaşi directoare a reuşit recordul de a reduce programul instituţiei la 12 ore pe săptămână

Angajaţii Direcţiei de Asistenţă Comunitară (DAC) Iaşi o acuză pe directoarea instituţiei, Luminiţa Munteanu, de faptul că, de două săptămâni, îi urmăreşte ca pe nişte cobai, prin intermediul unui sistem video de supraveghere pe care l-a montat în cursul acestei luni, atât în exteriorul cât şi în interiorul clădirii în care funcţionează DAC. „După notele explicative cu care ne teroriza înainte, acum şi-a ajustat mijloacele prin care ne terorizează, în ton cu tehnologia. A cumpărat acest sistem video, care nu există nici măcar în Primăria Iaşi, şi ne urmăreşte de dimineaţă până seara, în cazurile în care vine la serviciu, pe monitorul din biroul ei, şi ne cheamă punctual, că de ce am făcut aia sau ailaltă. În loc să ne concentrăm la treabă, stăm cu inima cât un purice să nu o auzim urlând, să ne cheme în biroul ei pentru note explicative care se lasă cu tăieri din salariu”, ne-a spus o angajată din cadrul DAC.

O directoare puţin euforică

Pentru a verifica veridicitatea unor astfel de sesizări ne-am deplasat la sediul instituţiei, solicitând o întrevedere cu directoarea, Luminiţa Munteanu. În timp ce reporterii „Evenimentul” se aflau la secretariat, aceasta a ieşit din birou, buhăită de somn, cu ochii oblici şi părul vâlvoi, i-a întrebat pe reporteri ce informaţii doresc, s-a retras din nou în birou pentru a-şi pregăti terenul, apoi iar a ieşit, mai devastată ca prima oară, şi a rugat-o pe secretară să ne conducă la directorul adjunct al DAC, semn că epuizarea maximă în care se afla, persoana din biroul ei, dar şi monitorul pe care îşi spiona angajaţii, se pupau ca nuca în perete cu privirile iscoditoare ale presei. Practic, directoarea DAC a refuzat să discute cu presa despre sesizările propriilor angajaţi, încercând chiar să ascundă urmele acestei îndeletniciri paranoice. Într-o astfel de situaţie se pune firesc întrebarea de ce conducerea DAC a achiziţionat un sistem de supraveghere cu ajutorul căruia să-şi urmărească angajaţii, în condiţiile în care programul instituţiei a fost redus la 12 ore pe săptămână. Mai mult, această achiziţie despre ale cărei costuri nu ne-a putut oferi informaţii nici măcar directorul adjunct, Daniel Ciobotaru, este dublată de paza civilă a instituţiei şi de serviciile unei firme de pază, dacă nu chiar două, respectiv Molid Total Security şi NTS.
Fortăreaţa sărăciei

Acest sistem de supraveghere video a fost achiziţonat în baza unei selecţii de oferte. Potrivit directorului adjunct, Daniel Ciobotaru, sistemul de supraveghere numără 8 camere, cinci exterioare, una la intrarea în DAC, focalizată pe ghişee şi scara de serviciu ce dă în spatele clădirii, o alta la Autoritatea Tutelară şi a treia pe holul principal ce dă spre biroul directoarei Luminiţa Munteanu. „Conform unui program, în baza Legii 330, privind securitatea obiectivelor, avem două variante de lucru. Dimineaţa, până la orele 16.30, avem angajat al nostru, după care avem sisteme de supraveghere video monitorizată de MTS, pentru a nu cheltui bani cu pază externă. După 16.30, imaginile de pe camere sunt stocate la Serviciul de Informatică pe un suport HD ”, a spus directortul adjunct. Nici un cuvânt, însă, despre monitorizarea efectuată până la orele 16.30.

Program de lux la instituţia săracilor

Direcţia de Asistenţă Socială continuă să fie una dintre instituţiile cele mai anormale din subordinea Primăriei Iaşi. Respectiva instituţie, prin „flexibilitatea” programului impus de directoarea Luminiţa Munteanu, deţine recordul absolut de a fi singura din Iaşi, deocamdată, cu cel mai scurt program cu publicul. Potrivit programului afişat la sediul acestei Direcţii, angajaţii acesteia sunt de găsit doar 12 ore pe săptămână, respectiv luni şi marţi, între orele 8.30-12.30 şi joi, între orele 12.00-16.00. "Întrucât, Direcţia de Asistenţă Comunitară întreprinde numeroase anchete sociale, 80-90% din activitatea instituţiei se desfăşoară pe teren. Credem că programul de lucru cu publicul de la sediu este suficient, având în vedere volumul mare de timp pe care-l alocăm activităţilor din teren", a declarat Luminiţa Munteanu, directorul executiv al DAC Iaşi. La rândul său, directorul adjunct susţine că în timpul cât nu există program cu publicul, există în schimb un program zilnic de Registratură, lucru infirmat de portarul instituţiei care, într-o zi de miercuri, la ora 10.00, a oprit câţiva ieşeni în poartă susţinând că sediul instituţiei este închis cu cheia iar „persoana care are cheia, încă nu a venit”. „Programul cu publicul este de opt ore. Nu avea cum să fie închisă instituţia. Era închis la poartă, probabil. Toate serviciile au teren atunci când nu avem program cu publicul. Fiecare are de făcut anchetele, pentru fiecare dosar de alocaţie, venit minim garantat sau autoritate tutelară. Serviciul Social şi Alocaţii au o decalare de program, luni, marţi şi joi, în restul timpului fiind pe teren”, a spus Daniel Ciobotaru. Nelu PĂUNESCU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei