EXCLUSIV Ultimele trei luni cu RATP!
Dimensiune font:
Preluarea atribuţiilor regiei de transport public de către Compania de Transport Public a rămas o chestiune de zile. La RATP s-a definitivat lista creditorilor, fiind greu de crezut că măsurile din planul de reorganizare al regiei vor genera veniturile necesare pentru toţi cei aşezaţi la masa credală. Cel mai sigur scenariu este cel potrivit căruia în luna decembrie ar urma să fie pronunţat falimentul RATP. Acest lucru ar duce, implicit, la preluarea activităţii de transport public de călători din oraş de către nou-înfiinţata Companie de Transport Public
Deşi, pe hârtie, Compania de Transport Public (CTP) Iaşi există încă din iunie 2013, ulterior afirmându-se că va funcţiona începând cu 1 ianuarie 2014, tot RATP este cea care asigură transportul zilnic al ieşenilor. Şi s-ar putea să mai facă acest lucru cel puţin până la finele anului, totul depinzând de decizia pe care o vor lua magistraţii, în urma analizei planului de reorganizare pe care urmează să-l prezinte administratorul special şi cel judiciar. Potrivit unor surse din interiorul regiei, acest plan ar urma să fie prezentat pe 4 decembrie. „A trebuit să parcurgem câteva faze importante, de la observarea activităţii regiei timp de un an, la inventarierea bunurilor regiei, a patrimoniului, a tot ceea ce înseamnă activ şi pasiv. Deocamdată, încă ne aflăm în faza în care a fost definitivat tabelul creditorilor, după care va fi înaintat planul de reorganizare al regiei”, spun acestea.
CTP îşi intră în pâine anul viitor
Chiar dacă regia este la zi cu plata tuturor datoriilor, înregistrând în primul semestru al acestui an un profit brut de 2,6 milioane lei, este greu de afirmat că RATP va continua să funcţioneze şi anul viitor. „Mai mult ca sigur va fi declarat falimentul regiei, dat fiind că, indiferent de măsurile stipulate în planul de reorganizare, nu vor exista suficienţi bani pentru a-i îndestula pe toţi creditorii. Or, în momentul în care regia va fi declarată falimentară, îşi va intra în atribuţii Compania de Transport Public. Cel mai probabil, acest lucru ar urma să se întâmple anul viitor”, mai afirmă sursele din cadrul regiei ieşene de transport.
O variantă care ar mulţumi pe toată lumea
Că lucrurile converg către o „rocadă” RATP – CTP o confirmă afirmaţiile din acest an ale edililor. Potrivit acestora, CTP Iaşi va putea accesa mult mai uşor decât RATP fonduri europene nerambursabile în vederea achiziţiei de mijloace de transport noi. „Dorinţa noastră este să avem o societate prin care să putem accesa fonduri europene şi să redotăm societatea cu tramvaie moderne”, spunea viceprimarul Gabriel Surdu. Afirmaţia vine în concordanţă şi cu normele impuse de Uniunea Europeană. „Miza ar fi accesarea de fonduri nerambursabile pentru achiziţia de mijloace de transport noi. Europenii impun condiţii. Vor garanţii că entitatea care accesează fondurile este solidă din punct de vedere financiar. Este încă un motiv care recomandă funcţionarea CTP”, declarau anterior şefii regiei. Tudor DAMASCHIN
* * *
Pensionarii vor circula gratuit şi anul viitor
Indiferent de numele operatorului de transport din oraş, Primăria şi-a exprimat intenţia de a continua politica de subvenţii şi anul viitor. Prin urmare, cei care beneficiază de gratuităţi din partea municipalităţii nu au de ce să-şi facă probleme, chiar dacă activitatea de transport public va fi preluată de CTP.
* * *
183,76 MILIOANE LEI
Reprezintă datoria totală a RATP în acest moment. Din aceşti bani, regia datorează la bugetul de stat 175 milioane lei, iar alţi 8,7 milioane lei către terţi. În prognozele economiştilor regiei se arată că datoria regiei poate coborî la valoarea de 165 milioane lei în 2016 şi la 148 milioane lei în 2017.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau