Fabricile de bani ale RATP!
Dimensiune font:
Ieşenii par să fi abandonat ideea de a-şi cumpăra bilete de la tonete, în beneficiul utilizării automatelor. La fel de rapid a prins şi metoda biletului procurat prin SMS care va fi urmată, probabil, de apariţia cardurilor inteligente
Spre deosebire de alte investiţii ale RATP, implementarea sistemului automat de vânzare al biletelor s-a dovedit a fi o iniţiativă inspirată. Graţie celor zece automate instalate în diferite zone dar din oraş, dar şi prin introducerea posibilităţii ca ieşenii să-şi cumpere bilete prin intermediul SMS-urilor, a fost rezolvată una din problemele majore ale regiei, incriminată în repetate rânduri de călători: procurarea de tichete de călătorie după o anumită oră sau în zone unde nu există tonete RATP. De altfel, majoritatea ieşenilor par a se fi obişnuit cu noul mod de achiziţie a biletelor. „Remarcăm un trend ascendent în ceea ce priveşte folosirea metodelor alternative de cumpărarea a biletelor, decât clasicul rând format în faţa tonetei. Mai mult decât atât, automatele de bilete au ajuns să fie preferate de majoritatea clienţilor, nu doar de tineri, aşa cum au stat lucrurile în perioada de după darea lor în folosinţă”, spune Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP Iaşi.
De cinci ori mai multe bilete vândute decât vara trecută
De altfel, cifrele vorbesc de la sine despre profitabilitatea investiţiei. În luna octombrie 2013 de exemplu, s-au achiziţionat prin intermediul automatelor 68.540 de bilete. „Dacă ne raportăm la iulie 2012, adică în prima lună de după inaugurare, când s-au vândut 13.120 de bilete, cifra este de aproape cinci ori mai mare. Ca remarcă ar fi că ieşenii preferă să cumpere de la automate bilete cu o călătorie”, mai spune oficialul RATP.
Biletul prin SMS, soluţia celor aflaţi în criză de timp
Surprinzător, însă, este faptul că un produs relativ nou - achiziţia de bilete RATP prin intermediul SMS-ului - a prins destul de bine în rândurile ieşenilor. „Este logic. Practic, nu există călător care să nu deţină un telefon mobil, iar produsul este la îndemâna oricui, în special a celor aflaţi în criză de timp. Vrei să prinzi tramvaiul şi nu mai ai timp că cumperi bilet? Dai SMS-ul şi ai urcat”, explică reprezentanţii regiei. Astfel, în octombrie, s-au cumpărat 17.474 de bilete prin intermediul mesajului scurt, cu 30% mai mult, comparativ cu septembrie. Spre comparaţie, în luna ianuarie 2013, când a fost lansat serviciul, au fost date 4.984 de mesaje la numărul 7494. (T. Damaschin)
„Roboţelul” de la Moldova, preferatul călătorilor!
Reprezentanţii regiei locale de transport au efectuat şi un top al celor mai folosite automate de bilete. Primul loc este ocupat de automatul de la Moldova Mall, urmat, în ordinea încasărilor, de cele de pe Dr. Savini şi Piaţa Unirii. Paradoxal, automatul de la Universitate nu figurează în „top 3”, însă trebuie făcută precizarea că acesta a fost dat în folosinţă în martie 2013. Celelalte şase automate sunt amplasate în Tudor Vladimirescu - sens spre Bucşinescu, staţia Tg.Cucu - sens spre Elena Doamna, staţia Bl.Carmen - sens spre Tg.Cucu, staţia Gară - sens spre Podul de Piatră, staţia Podul Roş - sens spre Moldova Mall, staţia Frigorifer - sens spre Podu Roş.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau