Fără insolvenţa RATP, CTP moare!
Dimensiune font:
O contestaţie depusă de un grup parlamentar la nou Cod al Insolvenţei blochează intrarea pe piaţă a Companiei de Transport Public Iaşi * potrivit noii strategii a municipalităţii, noile achiziţii pentru parcul de vehicule al acestei companii vor fi făcute exclusiv prin leasing operaţional
Se împlineşte aproape un an de când municipalitatea ieşeană anunţa scoaterea din cărţi a RATP, şi înfiinţarea Companiei de Transport Public. Chiar dacă s-a desemnat o conducere a acestei noi companii şi se intenţionează transferul bunurilor municipalităţii din curtea RATP în cea a CTP, o problemă de ordin legislativ blochează în continuare intrarea în efectivitate a actului de naştere al acestei companii de transport. Practic, din cauza faptului că noul Cod al Insolvenţei, (n.r. act normativ care stipulează faptul că pot intra în insolvenţă şi societăţile cu capital de stat şi regiile autonome, nu doar firmele private), nu a fost promulgat de preşedinte, CTP Iaşi nu poate funcţiona decât dacă actuala regie de transport ar intra în insolvenţă. În urmă cu o lună de zile, parlamentarii PNL din Camera Deputaţilor au depus la Curtea Constituţională o sesizare de neconstituţionalitate cu privire la Noul Cod al Insolvenţei. Potrivit actului normativ, RATP ar putea intra în insolvenţă pe o perioadă de doar un an iar din momentul declarării insolvenţei, regia va fi scutită de penalităţi şi datorii istorice, însă îşi va achita cheltuielile curente. „Nu putem vorbi de un termen de preluare a activităţii RATP de către Compania de Transport Public, întrucât aşteptăm să se rezolve problema contestaţiei de la Curtea Constituţională la procedura insolvenţei. Când se va rezolva această problemă legislativă vom putea discuta şi despre procedura pe care o va avea Primăria pentru ca această societate să funcţioneze”, a declarat viceprimarul Gabriel Surdu.
Autobuze şi tramvaie în leasing operaţional
În opinia acestuia, pierderile înregistrate de RATP nu au fost generate neapărat de proasta conducere a acestei regii, ci de „fiscalitatea ridicată”. „În această regie trebuia să se ţină seama şi de cei care au gratuităţi, pentru că acestea împovărează de fiecare dată activitatea economică a unei societăţi. Intrarea în efectivitate a CTP depinde de aranjamentul financiar care va adoptat în momentul în care nouia companie va intra în funcţiune cu toate mijloacele pe care Primăria le are în proprietate”, a mai spus Surdu. Ori, pentru a nu mai repeta greşelile făcute până acum la RATP, prin achiziţii succesive de mijloace auto la mâna a doua, şefii Primăriei gândesc de pe acum o politică nouă de achiziţii, prin sistemul de leasing operaţional. „Există această posibilitate de a dota parcul cu mijloace noi de transport. La RATP sunt mult mai multe oferte decât cele ale cehilor cu care a încheiat contract Bucureştiul, privind o eventuală colaborare cu cei care produc sau modernizează tramvaie. Studiem toate posibilităţile şi în funcţie de cea mai optimă ofertă, cu atât mai mult cu cât calea de rulare este refăcută, să apelăm la acest sistem de leasing operaţional care degrevează societatea de întreţinere şi alte operaţiuni, care vor cădea în atribuţiile societăţii de leasing”, a completat viceprimarul. Nelu PĂUNESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau