Fond municipal de solidaritate pentru combaterea pandemiei

1fond solidaritatea

Dimensiune font:

| 01-04-2020 00:00

Au subscris la acest fond primarul Mihai Chirica şi consilierii Gabriel Surdu, Ciprian Bostan, Călin Scripcaru, Andrei Postolache, Alexandru Coţofan, Paul Boişteanu, Marius Aur, Florin Boca, Vintilă Iordan, Violeta Găburici, Tudor Dornean, Bogdan Crucianu, Florentin Traian Ciubotaru * ceilalţi sunt aşteptaţi să o facă în perioada următoare


La inițiativa consilierilor locali întruniți în ședință ordinară în sistem online, municipalitatea ieșeană va înființa un fond de solidaritate destinat susținerii măsurilor de combatere a pandemiei COVID-19 pe raza Municipiului Iași. În acest scop vor fi create o adresă specială de e-mail și un cont bancar dedicat, care vor fi popularizate în perioada imediat următoare.

Primarul Mihai Chirica a anunțat că își va dona în fondul deschis astfel întregul salariu pe luna martie. Totodată, mai mulți consilieri locali au adăugat că își vor dona indemnizația pe luna martie sau pe toate lunile până la finalul mandatului. Este vorba de Gabriel Surdu, Ciprian Bostan, Călin Scripcaru, Andrei Postolache, Alexandru Coţofan, Paul Boişteanu, Marius Aur, Florin Boca, Vintilă Iordan, Violeta Găburici, Tudor Dornean, Bogdan Crucianu, Florentin Traian Ciubotaru. „Am decis constituirea unui fond de solidaritate cu scopul de a susține programul de combatere a pandemiei. Fondul este deschis pentru orice persoană, fizică sau juridică, care dorește să se alăture acestui efort. Am decis că jumătate din fondurile care vor fi strânse vor fi distribuite pentru dotări sau alte cerințe ale spitalelor din municipiul Iași, iar cealaltă jumătate pentru susținerea măsurile de ordin social în orașul nostru”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Bani pentru spitale

Măsura survine complementar cu alte decizii luate ieri în contextul pandemiei provocate de coronavirusul SARS-CoV-2. Astfel, față de prevederile bugetare inițiale, va fi alocată suplimentar suma de 5.480.000 de lei pentru susținerea programului de dezinfecție pe raza municipiului Iași, precum și a măsurilor de protecție în vederea prevenirii și limitării efectelor pandemiei. Din acest fond 500.000 de lei vor fi dirijați către serviciile de salubritate, 500.000 de lei pentru subvenționarea transportului în comun, iar 100.000 de lei vor reveni Poliției Locale. De asemenea, 500.000 de lei vor fi rezervați pentru bunuri și servicii ce țin de ordinea publică și siguranța națională, 2.000.000 de lei vor acoperi cheltuielile cu asistența socială (cheltuieli pentru carantină și alte măsuri în domeniul sănătății).

O altă propunere este ca din bugetul inițial alocat pentru întreținerea grădinilor publice, parcurilor, zonelor verzi, bazelor sportive și de agrement, suma de 500.000 de lei să fie folosită în vederea susținerii acțiunilor de combatere a răspândirii coronavirusului pe raza Municipiului Iași.

Tot în cadrul măsurilor de prevenție și protecție se prevede ca voluntarii cuprinși în sistemul public de voluntariat, care sunt implicați în gestionarea măsurilor de prevenire a răspândirii coronavirusului, să beneficieze de transport gratuit pe mijloacele de transport public, în baza unei legitimații vizate de Primăria Municipiului Iași, precum și de materiale de protecție (mănuși de protecție, măști de protecție).

De asemenea, în proiectul de hotărâre se are în vedere încheierea unui protocol de colaborare între Municipiul Iași și Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași în vederea sprijinirii cadrelor medicale din municipiu care intră în contact direct cu persoane sau pacienți susceptibili de a fi infectați cu virusul SARS CoV-2.

Amendamente adoptate

În afara măsurilor conținute în proiectul de hotărâre inițial, plenul Consiliului Local a mai aprobat ieri și o serie de amendamente aduse textului inițial. Astfel, la propunerea organizațiilor FONTISS, Asociația Civica și Fundația Comunitară, înregistrarea voluntarilor participanți la acțiunile de sprijinire a combaterii efectelor pandemiei de coronavirus se va face în baza unui protocol de colaborare. Consilierii au mai hotărât ca pachetele de urgență oferite de către Direcția de Asistență Socială persoanelor vulnerabile vor cuprinde și câte un produs de igienă personală, care să conțină minim un săpun și soluție dezinfectantă.

De asemenea, va fi asigurată finanțarea Spitalului Clinic „Dr. C. I. Parhon” cu 400.000 de lei pentru achiziționarea a două ventilatoare pulmonare, în plus față de cele deja donate municipalității de către firma SC A&D Plast SRL. În plus, Consiliul Local a aprobat mobilizarea de către Spitalul Clinic „Dr. C. I. Parhon” a sumei de 600.000 de lei din venituri proprii pentru cumpărarea unui aparat mobil de radiografie.

De asemenea, Consiliul Local a fost de acord ca toate instituțiile subordonate municipalității să încheie parteneriate cu orice entitate juridică sau persoană fizică în vederea sprijinirii acțiunilor de combatere a răspândirii și efectelor pandemiei de coronavirus. Nu în ultimul rând, Primăria Municipiului Iași va sprijini înființarea în proximitatea municipiului a unui spital de campanie cu o capacitate de circa 250 – 300 de paturi. Tudor DAMASCHIN

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
O hală cu furaje a ars din cauza unui trăsnet
11/06/2024 11:20

O hală in care se aflau furaje a luat foc in noaptea de luni spre marţi, in localitatea Sascut, din cauza unui trăsnet, a informat Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Bacău. ‘În j ...

Furtuna a creat probleme în județul Neamț
11/06/2024 11:18

Ca urmare a manifestării fenomenelor meteorologice din noaptea trecută forte si mijloace de interventie din cadrul ISU Neamt au actionat pentru limitarea efectelor produse astfel: – in municipiul Roman ...

600 de vasluieni au rămas fără curent electric
11/06/2024 10:30

Peste 600 de locuitori din două localităţi din judeţ au rămas fără energie electrică in urma precipitaţiilor abundente şi a vantului puternic, au informat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situa ...

Care va fi componența Consiliului Local Iași după alegerile locale 2024. Până pe 27 septembrie, actualul CL rămâne în funcție. Va reuși Mihai Chirica o majoritate?
11/06/2024 09:44

 Nu mai putin de cinci partide vor avea reprezentanti in Consiliu Local (CL), deliberativ in care edilul are nevoie de sprijin pentru a-si pune in practică initiativele.     Vor urma tr ...

Festivalul Jocului
11/06/2024 08:39

Notele Imnului „Ala, Bala, Portocala, hai si ne-om juca!”, interpretat de Anastasia, au răsunat ca un arc peste timp si au dat startul Festivalului JOCULUI. Acest indemn de a ne prinde in jocuri z ...

A fost semnat ordinul de începere a lucrărilor la Colegiul Pedagogic!
11/06/2024 07:13

Primarul Mihai Chirica a semnat luni ordinul de incepere a lucrărilor de consolidare si refunctionalizare a imobilelor - monument istoric din cadrul Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu”. Lucrările au ...

PNL a câștigat cele mai multe primării din județul Iași
11/06/2024 07:02

Potrivit datelor parţiale obţinute in urma nunărătorii paralele făcute de către reprezentanţii partidelor, in judeţul Iaşi, cele mai multe primării (51) au fost caştigate de către PNL, care a devans ...

Victorie istorică a liberalilor la Iaşi!
11/06/2024 06:46

PNL a caştigat la alegerile locale de duminică cel mai mare număr de voturi pentru listele de la Consiliul Judeţean şi Consiliul Local, devenind astfel formaţiunea politică cu cel mai bun scor politic di ...

Suprafața de spații verzi a Iașului respectă normele Uniunii Europene
11/06/2024 06:34

* „Suprafata spatiilor verzi din orasul nostru a crescut constant in ultimii ani, astfel incat respectăm normele europene care recomandă un minimum de 26 de metri pătrati de locuitor… Ne dorim c ...

Tururi ghidate pentru ieșeni, cu ocazia „Zilei Transportatorului”
11/06/2024 06:21

Ca in fiecare an, in luna iunie, in Romania este sărbătorită „Ziua Transportatorului”, dedicată omagierii profesionistilor din domeniul transporturilor. Cu această ocazie, vineri, 14 iunie, la ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei