Greva foamei în fiecare zi de vineri, la Probațiune

1probatiune

Dimensiune font:

| 02-02-2024 11:28
Consilierii de probaţiune ieşeni continuă protestele, în speranţa că le vor fi mărite lefurile. Mai mult, ei demarează o nouă formă de protest şi anunţă că vor face greva foamei în fiecare zi de vineri. Acţiunea se va numi „Vinerea neagră a probaţiunii” şi va fi pusă în aplicare pentru a atrage atenţia asupra muncii voluntare prestate de-a lungul ultimilor ani.
„Deoarece până acum nu s-au evidenţiat soluţii concrete ale abuzului la care suntem supuşi, prin neplata în mod corect a salariilor pentru munca depusă, consilierii de probaţiune din cadrul Serviciului de Probaţiune laşi continuă protestul şi astăzi, 31 ianuarie, fără întreruperea activităţii. În ceea ce priveşte forma extremă de protest, a grevei foamei, începută în data de 22 ianuarie, precizăm că o vom relua începând cu data de 18 martie, dată până la care aşteptăm să fie soluţionate aceste nedreptăţi care trenează  de ani de zile. Totuşi, o parte dintre membrii echipei vor face greva foamei în ziua de vineri a fiecărei săptămânii, şi o vom numi Vinerea neagră a probaţiunii”, spune Cristina Irimia, angajat al Serviciului de Probaţiune din Iaşi. 
Consilierii de probaţiune sunt nemulţumiţi că angajatorul, cel care are obligaţia să asigure fondurile necesare plăţilor salariilor angajaţilor săi, nu şi-a îndeplinit sarcinile în această privinţă. „Diminuarea dispusă de angajatorul nostru, ne cauzează prejudicii care vor atrage noi acţiuni în instanţă şi costuri suplimentare pentru bugetul ministerului, evident, nu din cauza consilierilor de probaţiune, ci din cauza abuzului comis de angajator, a cărui victimă a ajuns personalul de probaţiune. Pentru înlăturarea nedreptăţii produse şi pentru evitarea acestor cheltuieli rugăm ca în cel mai scurt timp să fie remediată situaţia prin dispunerea acordării salariului aferent lunii decembrie şi pentru viitor”, spune Diana Năstasă, consilier de probaţiune.
Angajaţii Serviciului de Probaţiune Iaşi au fost prejudiciaţi cu 58.642 lei, sumă care reprezintă drepturile salariale aferente lunii decembrie 2023. „Observăm cu îngrijorare  faptul că Ministerul Justiţiei acordă un mare interes creşterii numărului unităţilor de detenţie, prin construirea de noi penitenciare, cu toate că numărul persoanelor încarcerate este în continuă scădere începând din 2014, anul intrării în vigoare a noilor coduri penale, şi nu se apleacă, cu mai multă determinare  şi asupra consolidării sistemului de probaţiune. Din 2014 încoace, numărul persoanelor aflate în supravegherea  noastră  s-a  triplat, iar noi avem o paritate  de  1 la 3  în  raportul persoane deţinute sau persoane sub supraveghere. Solicităm Direcţiei Naţionale de Probaţiune şi Ministerului Justiţiei, până în data de 15 martie recalcularea, de urgenţă a salariului pentru luna decembrie 2023, cu includerea VRS 605,225, conform Ordinului Ministrului Justiţiei şi punerea în plată a diferenţelor rezultate, raportat la plata efectuată deja în luna decembrie 2023. Solicităm punerea în  plată a drepturilor  salariale conform  ordinului menţionat”, mai spun angajaţii Serviciului de Probaţiune Iaşi. Laura RADU
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
Ateneul din Iași redeschide Pârtia de Cultură
23/05/2024 10:59

Sambătă, 25 mai, incepand cu ora 11.00, Ateneul National din Iasi asteaptă publicul la cea de-a V-a editie a campaniei Partia de Cultură, eveniment ce va avea loc la partia de schi din Copou si este organiz ...

Poliţişti atacați cu toporul. Agresorul, rănit cu focuri de armă!
23/05/2024 10:03

Un bărbat domiciliat in Anglia a sunat la Serviciul de Urgenţă 112 pentru a anunţa că vecinii săi din comuna Miroslava i-au transmis că nu au mai văzut-o la domiciliu pe mama sa, care locuieşte cu cel ...

Cenușăreasa va fi la Opera Iași de Ziua Copilului
23/05/2024 10:01

Primele reprezentatii din luna iunie oferite de Opera Natională Romană din Iasi sunt rezervate iubitorilor baletului. Teatrul liric iesean punctează Ziua Internatională a Copilului prin programarea pe 1 i ...

Trei variante pentru realizarea drumului de legătură între Iaşi şi comuna Ciurea
23/05/2024 08:12

 În urma intalnirii pe care reprezentantii Primăriei Municipiului Iasi, impreună cu cei ai Primăriei comunei Ciurea şi cu proiectantul contractat (SC Simpa Consult SRL –n.r.) au avut-o in t ...

Iașul, locul 3 la categoria „Orașe care inspiră”, în competiția „Destinația Anului 2024”
23/05/2024 08:00

 * pe primul loc la categoria „Orase care inspiră” s-a situat Sibiu, urmat, la egalitate de puncte, de Brasov si Timisoara * tot pe locul 3 s-a clasat si Palatul Culturii din Iasi, la categori ...

Mese de tenis pentru ieşeni, în cartierul Nicolina
23/05/2024 07:44

În cartierul Nicolina 1 va fi inaugurată joi, 23 mai, la ora 14, prima zonă dedicată sportului realizată in cadrul programului „Fondul Ideilor Coapte in Fapte”, parte a campaniei „fa ...

Iașul, gazda unor manifestări academice și cultural-artisitce de amploare
23/05/2024 07:31

În perioada următoare, Iasul va fi gazda unor manifesătri cultural-artistice si academice de amploare, care vor reuni in capitala Moldovei pe langă mesteri populari de traditie şi interpreti si ansamb ...

Mănăstirea Frumoasa, proiectată tridimensional!
23/05/2024 07:18

Iesenii sunt invitati sambătă, 25 mai, incepand cu ora 12, in fata Manăstirii Frumoasa, la pentru lansarea proiectului de design urban participativ de vizualizare si modelare 3D a spatiului Manăstirii Frumo ...

Iluminatul public din Miroslava, extins și modernizat
23/05/2024 07:12

Sistemul de iluminat public din comuna Miroslava va fi extins si modernizat prin intermediul unui proiect finantat de Ministerul Mediului, Apelor si Pădurilor (MMPA) in cadrul programului de crestere a eficien ...

 Piaţa ieşeană a muncii îşi revine spectaculos: 905 de posturi vacante!
22/05/2024 23:47

După patru ani plini de probleme, ani in care oferta de lucru la nivel de judeţ a atins cote neimaginat de mici, iată că, acum situaţia revine la normalitate. Ultimul centralizator remis presei de către A ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei