Iarna ne prinde cu tranşee în cea mai aglomerată intersecţie
Dimensiune font:
Cetăţenii se întreabă de ce nu s-a reuşit ca şi pe tronsonul Podu Roş - Belvedere să se lucreze într-un ritm similar celui de pe al doilea tronson, Belvedere – Tehnopolis
Indiferent de ceea ce ar susţine edilii, este evident faptul că pe şantierul deschis de municipalitate pe tronsonul Podu Roş - CUG asistăm la două maniere de lucru total diferite. Aşa se explică faptul că, în vreme ce pe tronsonul Belvedere - Tehnopolis, unde a lucrat firma Viarom, se apropie momentul încheierii lucrărilor, dinspre Belvedere spre Podu Roş lucrările realizate de Conest par a fi stagnant. „A trecut cam un an de la demararea lucrărilor. Bilanţul ar fi următorul: avem un tronson, cel de la Belvedere spre CUG aproape gata şi un altul, Belvedere - Podu Roş, unde se bate pasul pe loc. Aici - mă refer la al doilea tronson, constructorul nu a fost în stare nici măcar să aducă şina de tramvai, ceea ce mă face să cred că ne va prinde iarna cu şanţul ăsta imens”, spune, indignat, un locuitor din Nicolina.
Abordări la voia întâmplării
Interesant este faptul că în momentul inaugurării şantierului, în iulie 2013, edilii spuneau că vor începe lucrările în zona Tehnopolis din două motive: o dată pentru că este vorba de o zonă mai puţin aglomerată comparativ cu Podu Roş, apoi, pentru ca muncitorilor angrenaţi în lucrări „să li se dea mâna” odată cu apropierea de această zonă. În final, s-a ales varianta abordării simultane a mai multor tronsoane, dar cu rezultate diferite în ceea ce priveşte ritmul de lucru. „Între Podu Roş şi pasarela Nicolina a fost spart drumul de opt luni şi nu s-a lucrat aproape deloc. Nici pe pasarelă lucrurile nu stau tocmai în ordine. S-a turnat asfaltul în urmă cu două săptămâni şi de atunci se tot lucrează la rosturi şi la armături. Ştiu că termenul de finalizare este vara lui 2015, însă, dacă pe un tronson s-a putut lucra mai rapid, de ce nu se întâmplă acelaşi lucru şi pe zona Podu Roş - pasarela Nicolina”, întreabă acelaşi ieşean.
La ce se va mai lucra anul acesta: peroane, asfaltări şi trotuare
Potrivit reprezentanţilor Primăriei, pe Şoseaua Nicolina, lucrările de asfaltare şi finisare a carosabilului au fost finalizate în proporţie de 96%, în timp ce trotuarele sunt amenajate în procent de 98%. „Coroborând cu stadiul lucrărilor la utilităţi şi pista de biciclişti, realizate şi acestea în proporţii de peste 85%, se poate concluziona că acest sector al proiectului se află în ultima fază de execuţie”, spune Gabi Andronache, purtătorul de cuvânt al municipalităţii. Acesta a mai precizat că, în perioada imediat următoare, în zona Şoselei Nicolina, constructorul va trece la execuţia peroanelor din staţiile de transport în comun şi la definitivarea pavării trotuarelor, în vreme ce pe strada Nicolina va fi aşternut un strat de uzură cu mixtură asfaltică, vor fi efectuate racordurile cu străzile laterale, urmând a fi încheiată pavarea trotuarelor şi aşternerea unui strat de uzură pe pista de biciclişti. „La Pasaj vor fi definitivate montarea rosturilor transversale, instalarea de tuburi de protecţie pentru utilităţi, montarea dalelor prefabricate pe trotuare şi consolidarea infrastructurii. De asemenea, urmează a fi montată suprastructura căii de rulare a tramvaielor pe tronsonul Pasaj Nicolina - Belvedere”, mai spune acesta.
Cu alte cuvinte, zona cea mai aglomerată, Podu Roş – Nicolina, va fi lăsată pentru anul viitor. În mod evident, disconfortul ieşenilor va fi unul maxim, ei trebuind să se aştepte pe perioada iernii la condiţii de trafic extrem de dificile. Dan CONSTANTINESCU
* * *
„În ultima perioadă nu vezi mai mult de 20 de oameni la lucru, cu tot cu cei de pe pasarelă. Este inutil să vă mai spun că pe unii dintre ei îi vezi plecaţi după bere încă de dimineaţă” - ieşean din Nicolina
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau