Idioţenii enunţate într-o „anchetă explozivă” difuzată pe Antena 3!
Dimensiune font:
Inginerii ieşeni susţin că materialul difuzat zilele trecute pe postul de televiziune Antena 3, în care se vorbeşte despre reabilitarea liniei de tramvai din Bucşinescu, este plin de erori şi prost documentat. Aceştia îl arată cu degetul şi „specialistul” pus să dea greutate materialului, care concepe termeni noi („decartament”) şi aberaţii tehnice (”diametrul ecartamentului”)!
Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că, în goana lor după senzaţional, televiziunile centrale au ajuns să denatureze realitatea. Unele o fac cu bună ştiinţă, altele într-un mod cât se poate de jenant, fără o minimă documentare. Este cazul materialului prezentat zilele trecute, la o oră de maximă audienţă, având ca temă modul cum s-a realizat reabilitarea liniei de tramvai în Iaşi. Mai precis, fusese invocat faptul că pe anumite tronsoane din oraş s-au folosit traverse realizate din şină vechi, fapt care ar fi dus la economii de costuri, iar banii astfel rezultaţi ar fi fost puşi la ciorap de primarul suspendat, Gheorghe Nichita, persoana care, vezi bine, ar fi impus respectiva soluţie tehnică. „Materialul prezentat sub un titlul bombastic este penibil. S-a spus că ingineria tehnică poate avea consecinţe extrem de grave pentru transportul public, ceea ce este fals. Soluţia este cât se poate de corectă şi de sigură, fiind, de altfel, brevetată şi folosită prin alte părţi. Tehnic vorbind, prinderea unei bucăţi de metal de suporţii din beton ce se pun sub şine reprezintă o măsură de siguranţă suplimentară. Prin urmare, ieşenii nu au de ce să-şi facă probleme. Transportul pe tronsoanele reabilitate este cât se poate de sigur”, spun specialiştii din cadrul RATP.
O altă informaţie eronată a celor care au realizat „ancheta” este cea potrivit căreia linia de tramvai din faţa Maternităţii „Cuza Vodă” a fost reabilitată prin aceeaşi soluţie tehnică folosită şi pe Elena Doamna. „Este vorba de două soluţii tehnice diferite. De altfel, pe acele tronsoane au lucrat două firme diferite, fiecare cu propriile propuneri tehnice (n.r. - SCCF Moldova pe Elena Doamna, respectiv Martin Rose pe Cuza Vodă)”, mai spun inginerii regiei.
„Specialist” acuzat de trafic de influenţă, spălare de bani şi ultraj
„Cireaşa de pe tort” a tuturor aberaţiilor tehnice însoţite inclusiv de imagini video surprinse în... CUG (!) o constituie „expertul” la care s-a apelat, evident, pentru a da greutate materialului. „Şina a fost debitată la diametru cât trebuia să fie lăţimea decartamentului şinei de tramvai”, a spus acesta. „Unii poate înghit gogoşile astea. Însă, pentru conformitate, distanţa dintre ciupercile şinei la care se face referire se numeşte ecartament şi nu decartament, care în niciun caz nu are diametru”, mai spun cei de la RATP.
„Specialistul” se numeşte Gheorghe Clapon, iar numele său apare într-un dosar instrumentat de DNA, unde mai figurează şase interlopi de frunte ai Iaşului. Potrivit anchetatorilor, în perioada mai–iunie, Gheorghe Clapon a primit, din partea unei persoane condamnate la 7 ani de puşcărie pentru trafic de persoane, 40.000 de euro, bani cu care ar fi trebuit să intervină pe lângă judecătorii de la Curtea de Apel pentru a-i înjumătăţi pedeapsa. Apoi, pe 19 iulie, în timp ce era escortat la Tribunal de o echipă de agenţi de poliţie, Clapon Gheorghe a reacţionat violent, intenţionând să îl atace pe şefului escortei şi ameninţându-l cu lovirea, conform procurorilor. Clapon mai este acuzat în alt dosar că ar fi păcălit două firme cu un milion de euro, la achiziţia unor utilaje. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau