Ieșenii vor un oraș verde, digitalizat și cu arhitectură modernă
Dimensiune font:
Cetăţenii mai cred că trebuie sporite oportunitățile de muncă, spațiile și condițiile pentru evenimente culturale, sportive, educaționale * de asemenea, ieșenii își doresc prosperitate economică, o arhitectură atractivă și ca orașul să fie recunoscut drept centru de afaceri și hub tehnologic pentru a fi atractiv și pentru investitori și pentru turiști
Unul din doi ieșeni consideră că Iașul de astăzi este deosebit datorită istoriei, educației și culturii, iar arhitectura este principalul element de atracție al orașului, în percepția locuitorilor, urmată de lăcașurile de cult și de zonele naturale, în strânsă concordanță cu istoria și spiritualitatea. De asemenea, oamenii sunt mulțumiți de calitatea vieții la un nivel mediu și au acordat nota 3,5 din 7. Sunt două dintre concluziile unui studiu realizat de compania Iulius, care mai scoate la iveală elemente interesante. Astfel, atunci când își imaginează Iașul ca un oraș ideal în care să trăiască, respondenții vorbesc, în primul rând, despre un oraș plăcut pentru oameni (17%), îndereptat spre sustenabilitate (13%) și spre natură (13%), care să includă noi spații pietonale, piste pentru biciclete, infrastructură modernă pentru transportul public, dar și creșterea ponderii și calității spațiilor verzi. Pentru unii dintre respondenți este important ca Iașul să se dezvolte ca un însemnat centru universitar (11%), dar și centru cultural (7%). Pe de altă parte, 7% dintre oameni își doresc un oraș smart, care să ofere suficiente oportunități de muncă, dar și spațiu și condiții pentru evenimente culturale, sportive, educaționale. În aceeași linie, 7% consideră că orașul trebuie să atragă investitori, iar 6% cred că trebuie să se creeze în Iași un hub tehnologic de referință. În final, 3 din 10 ieșeni își doresc o dezvoltare sustenabilă a orașului, prin valorificarea patrimoniului, clădiri noi cu o arhitectură atractivă atât pentru locuitori, cât și pentru turiști, care să fie înconjurate de grădini, parcuri și spații verzi, să includă parcări sub sau supraterane și să ofere facilități pentru relaxare. În prezent, Palatul Culturii este majoritar recunoscut ca principala clădire reprezentativă a Iașului pentru 69% dintre respondenți, iar pe locul al doilea se clasează ansamblul urbanistic Palas, cu 11%.
Mobilitatea urbană, marea problemă
Facilitățile publice, oportunitățile de muncă și timp liber, investițiile care se fac în oraș sunt satisfăcătoare pentru participanții la studiu, iar cele mai mari probleme sunt legate de ambianța urbană, calitatea mediului sau infrastructură și mobilitate urbană. Studiul „Un Iași pentru viitor” mai arată că orașul este într-un proces de transformare a identității, iar persoanele din generația Z (tinerii cu vârste între 18 – 24 ani), cu studii superioare îl văd ca un oraș definit de creativitate, care trebuie să devină mai atrăgător și să creeze un mediu propice dezvoltării inovației și diversității, în timp ce persoanele mai în vâstă (adulții cu vârste între 55 – 65 ani) cu studii medii, îl consideră conservator și sofisticat și îl asociază cu tradiționalismul și eleganța.
La cercetarea desfășurată de compania Iulius au participat 2.155 de persoane, care și-au exprimat așteptările și perspectiva asupra orașului. Pe lângă locuitorii municipiului Iași, la studiu și-au spus părerea și alți 84 de simpatizanți ai orașului. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau