INCREDIBIL: A trimis o scrisoare acum 8 luni şi n-a ajuns încă la destinaţie!
Dimensiune font:
Un bărbat care a trimis o scrisoare în iunie 2016 spune că, nici până acum, hârtia nu a ajuns la destinatar * ieşeanul solicită despăgubiri de la Poşta Română * reclamantul spune că a mai trimis recent o scrisoare, către acelaşi destinatar, şi că istoria s-a repetat
Un ieşean a decis să dea în judecată Compania Naţională Poşta Română. Astfel, Bogdan C. le cere magistraţilor din cadrul Judecătoriei Iaşi să oblige societatea la plata unor daune morale în valoare de 30.000 de lei, plus cheltuieli de judecată.
Ieşeanul a apelat la instanţă deoarece, spune el, a trimis o scrisoare în urmă cu aproximativ opt luni şi nici acum nu a ajuns la destinatar.
În ritm de melc
Reclamantul a precizat în cererea adresată instanţei de judecată că, printr-o sentinţă civilă, un ieşean a fost obligat să achite suma de 27.000 de lei, reprezentând contravaloarea unui contract de împrumut încheiat în septembrie 2012, plus cheltuieli judiciare. Ulterior, bărbatul a plecat din ţară, stabilindu-se cu familia sa în Marea Britanie.
Pentru a putea recupera banii, pe data de 16 iunie 2016, Bogdan C. a încercat să trimită în Marea Britanie, de la un oficiu poştal din Iaşi, o scrisoare recomandată cu confirmare de primire. În respectivul plic se afla titlul executoriu în original şi o notificare ca, în termen de 15 zile, ieşeanul ajuns în Marea Britanie să achite suma restantă.
Numai că, pe 23 august 2016, sătul să aştepte confirmarea de primire, a mers din nou la Poştă, unde a făcut o sesizare, pentru a afla ce s-a întâmplat cu scrisoarea lui.
Reclamantul a adăugat că, după două zile, reprezentanţii Poştei Române i-au răspuns că „sesizarea a fost dată spre cercetare compartimentelor abilitate şi că va fi emis un răspuns”. Abia pe 31 octombrie 2016, cei de la Poştă i-au transmis ieşeanului că „recomandata a fost dată expediată la Biroul de Schimb Internaţional Bucureşti pe 22 iunie 2016, dar operatorul din Marea Britanie nu poate justifica pierderea ei”.
Daune derizorii
Reclamantul a adăugat că reprezentanţii Poştei Române i-au mai transmis că îşi cer scuze şi că poate solicita despăgubiri. Pe 16 noimebrie 2016, după şase luni, Poşta i-a dat acestuia suma de 181,76 de lei, drept despăgubiri. Pe 25 noiembrie, bărbatul a încercat din nou să trimită o nouă recomandată, către aceeaşi adresă. Numai că, spune reclamantul, istoria s-a repetat.
Astfel, pe 11 ianuarie 2017, acesta a sunat la Poştă, iar cei de acolo i-ar fi spus că „scrisoarea s-a pierdut, probabil pe undeva”. În aceeaşi zi, bărbatul a cerut ca instituţia să-i transmită un răspuns scris în acest sens.
N-a mai rezistat
Ieşeanul a decis, în final, să apeleze la instanţă, considerând că nu poate aştepta din nou trei luni până când cei de la Poştă îi vor transmite oficial că scrisoarea sa a fost pierdută.
„Nu pot să cred că există atâta bătaie de joc din partea serviciilor Poştei Române, să aştepţi opt luni pentru ca o scrisoare recomandată să ajungă la destinatar. Cei de la Poştă au ridicat din umeri şi au dat vina unul pe altul, ştiind probabil că despăgubirile sunt extrem de mici. Probabil că le convine să achite despăgubirile către cei care aşteaptă uneori şi un an pentru ca o scrisoare să ajungă la destinatar”, a menţionat reclamantul în cererea adresată instanţei.
Acum, instanţa va decide când va avea loc primul termen de judecată al dosarului, după care magistraţii vor asculta ce au de spus şi reprezentanţii Poştei Române, pentru a putea lua o decizie în acest caz. Ciprian NEDELCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau