ISJ Iaşi sprijină elevii cu dificultăţi în învăţare
Dimensiune font:
* dificultăţile de învăţare precum dislexia, disgrafia, discalculia pot avea, fără o intervenţie specializată, consecinţe grave asupra dezvoltării emoţionale, conducând la tulburări în dezvoltarea personalităţii şi dificultăţi de integrare socială
Având ca prioritate asigurarea accesului şi succesului la educaţie pentru toţi copiii, Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi a iniţiat un nou proiect pentru elevii cu dificultăţi în învăţare (dislexie, discalculie, disgrafie), în cadrul unui parteneriat strategic Erasmus+, alături de instituţii partenere din alte 3 ţări europene - Italia, Belgia şi Spania. Astfel, proiectul, cu o durată de 2 ani (noiembrie 2019 – octombrie 2021), vine în sprijinul elevilor cu vârste cuprinse între 9 şi 14 ani, care întâmpină dificultăţi cauzate de dislexie, disgrafie sau discalculie, printr-o serie de tehnici moderne de învăţare şi prin apel la noile tehnologii informaţionale. „Continuând un alt proiect de succes, de tip Erasmus+, Hidden stars a fost implementat de ISJ Iaşi în perioada 2014-2016 şi centrat pe îmbunătăţirea competenţelor cadrelor didactice de a lucra cu elevii dislexici. Dificultăţile de învăţare precum dislexia, disgrafia, discalculia, fără o intervenţie specializată, pot avea consecinţe grave asupra dezvoltării emoţionale, conducând la tulburări în dezvoltarea personalităţii şi dificultăţi de integrare socială. Inspectoratul Şcolar îşi propune în cadrul noului proiect să organizeze conferinţe, workshopuri şi ateliere de lucru care să ajute la schimbul de informaţii între specialişti, să dezvolte intervenţiile educaţionale realizate în echipa pedagogică (educator, învăţător, psiholog, profesor de sprijin, logoped) şi mai ales să promoveze învăţarea mediată de computer ca o formă complementară şi foarte eficientă de sprijinire în învăţare şi remediere a tulburărilor de acest tip. Pentru orice societate echitabilă, pentru orice sistem de educaţie incluziv, este nevoie să acordăm atenţie tuturor copiilor şi tinerilor, să adaptăm acele bune practici din alte sisteme europene care prioritizează educaţia fiecărui copil şi sunt mai prietenoase cu elevii, să dezvoltăm ceea ce pedagogii numesc pedagogia diferenţiată sau educaţia pe măsură”, a explicat prof. dr. Genoveva Aurelia Farcaş, inspector şcolar general.
Organizarea activităţilor proiectului şi responsabilităţile fiecărui partener implicat au reprezentat obiectivul primei reuniuni internaţionale, care a avut loc în Matera - Italia, în perioada 22-23 ianuarie 2020, unde ISJ Iaşi a fost reprezentat de inspectorul şcolar general, prof. dr. Genoveva Farcaş, şi inspectorul pentru proiecte educaţionale, prof. Gabriela Conea.
Proiectul aduce în prim plan creşterea incluziunii sociale începând cu educaţia şcolară şi scăderea abandonului şcolar timpuriu (ESL), abilitând elevii cu competenţele adecvate, dorind să identifice şi să învingă barierele pe care elevii cu deficienţe specifice de învăţare (dislexie, disgrafie, discalculie) le întâlnesc la şcoală atunci când încep să scrie şi să citească. De asemenea, proiectul va avea în vedere sprijinirea elevilor în dezvoltarea competenţelor potrivite despre tehnologii adaptive şi utilizarea lor cu ajutorul unei platforme inovative „My skills”.
Pe parcursul celor 24 de luni de implementare a proiectului sunt prevăzute patru reuniuni internaţionale, o activitate de învăţare pentru profesori, un eveniment de multiplicare, elaborarea şi pilotarea modulelor de formare, personalizate pe nevoile de formare ale educatorilor şi psihologilor care lucrează într-un context şcolar cu tineri cu deficienţe de învăţare (9-14 ani).
Proiectul îşi propune să ofere profesorilor şi părinţilor care lucrează cu aceşti tineri o platformă inovativă numită „Competenţele mele”, unde materialul de învăţare ar fi validat în conformitate cu ghidurile europene de învăţare non-formală şi informaţională. Daiana SFREDEL
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau