Lipsa banilor şi a suportului tehnic ţin pe loc şoseaua de centură
Dimensiune font:
Companiile care câştigă licitaţiile sunt obligate să aibă inclusiv sursă de finanţare bancară pentru a putea închide lucrările * din păcate, nu sunt multe firme care pot susţine astfel de lucrări
Amânarea repetată a termenelor de dare în folosinţă a rutei ocolitoare a municipiului Suceava este şi urmare a faptului că puţine companii serioase ar putea să se angreneze în lucrări de anvergură şi să îşi respecte angajamentele. Cătălin Nechifor, preşedintele CJ, a dat ca exemplu pozitiv ceea ce se întâmplă pe DN 29 Suceava-Botoşani, unde la modernizările contractate de administraţie judeţeană lucrează firma UMB Spedition, a lui Dorinel Umbrărescu, şi care, „dacă ar fi posibil ar intra, în continuare, înspre Siret, pentru a lucra şi la centură”. „Este vorba despre potenţa financiară şi tehnică a firmelor. Din păcate, unele sunt în situaţii financiare dificile. Este de la sine înţeles pentru toată lumea că nimeni nu plăteşte decât ceea ce înseamnă avansul legal în ceea ce priveşte lucrările de asemenea amploare. Atunci când fac oferta tehnică şi financiară, companiile care câştigă licitaţiile sunt obligate să aibă inclusiv sursă de finanţare bancară pentru a putea închide lucrările respective. Din păcate, nu există multe companii importante în situaţia de a face lucrări la termen şi de calitate”, subliniază preşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Cătălin Nechifor. El a făcut comparaţie, de asemenea, cu cei 200 km de drumuri naţionale pe care compania lui Dorinel Umbrărescu a turnat covoare asfaltice în 2003, în cadrul programului aniversar „Ştefan cel Mare şi Sfânt-500 de ani” şi care „executate de o firmă care avut capacitate sunt şi acum în regulă, după 10 ani de exploatare”.
SCCF Iaşi execută lucrarea
Cătălin Nechifor a reliefat că, din păcate, Grupul francez Colas, câştigătorul licitaţiei de execuţie a centurii ocolitoare a municipiului Suceava, s-a retras din afacere, executant rămânând SCCF Iaşi. La nivelul Comisiei Europene se are în vedere schimbarea legislaţiei privind achiziţiile publice, aceasta trebuind a fi adoptată şi în România, mai ales în condiţii în care „nimeni nu plăteşte pentru nerespectarea angajamentelor”. „Nu ţine de noi acest lucru, dar sper foarte mult, din experienţa pe care am avut-o până acum, ca legiuitorul să pună nişte condiţii în aşa fel încât firmele care nu-şi fac treaba să nu mai poată veni la licitaţii”, a explicat Nechifor. Varianta de ocolire a Sucevei are o lungime de 13,2 km şi va prelua traficul de pe DE 85 pe traseul Moara – Mihoveni – Pătrăuţi – Siret, precum şi cel de pe DN 576 dinspre Vatra Dornei înspre frontiera cu Ucraina. Carosabilul cu 2 benzi va a avut prevăzute o lăţime de 7 metri şi o viteză de circulaţie de 80 km pe oră. Pe traseul ocolitor sau fost proiectate 3 viaducte, de 384,5 metri, 295,5 metri şi, respectiv, de 249,5 metri.
Lidia DIACONU
Construcţia şoselei de centură a Sucevei a început în 2008, de atunci investiţia mărindu-şi continuu valoarea, ajungând, după unele aprecieri, la 86 de milioane de euro
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau