Mari probleme pe şantierele din oraş!

1santiere

Dimensiune font:

| 24-05-2023 09:45

Creșterea excesivă a prețurilor materialelor de construcții a făcut ca firmele care au câștigat licitațiile organizate de Primărie să se mai încadreze în bugetele alocate. Din această cauză, mulți dintre constructori au falimentat, au intrat în insolvență ori s-au văzut depășiți de situație. Municipalitatea a căutat soluții de rezolvare a problemelor, inclusiv prin actualizarea prețurilor în conformitate cu legislaţia în vigoare, dar în cele mai multe cazuri s-a ajuns la reluarea licitațiilor

Dificultăţile financiare prin care trec firmele de construcţii au generat întârzieri pe unele şantiere deschise din oraş. Astfel de situaţii au mai existat în Iaşi, numai că, de această dată, contextul este diferit: unele dintre societăţile care au câştigat licitaţiile organizate de Primăria Iaşi sunt în prag de insolvenţă sau au declarat falimentul. Un prim exemplu este cel de pe strada Rediu. „Strada a intrat in reabilitare de un an şi două luni. Ce s-a făcut? Nimic, aproape s-a distrus. Din punctul meu de vedere sunt bani aruncaţi”, spune un ieşean care locuieşte în spatele Kaufland Păcurari. Situaţia este cunoscută de primarul Iaşului, care afirmă că nu vor fi efectuate plăţi. „Firma a intrat în insolvenţă, este sub supraveghere specială, cum se numeşte acuma. O parte din lucrări au început să le dea la gata, că tot ei sunt cei care lucrează şi în zona Copou, au început să vină cu strada Coşbuc, cu strada Dr. Vicol şi tot coboară spre Păcurari. Vom finaliza şi strada Rediu, cred că până la sfârşitul lunii iulie. Ei ne-au cerut trei luni de zile de execuţie. Sper să se ţină de cuvânt. Le-am spus că după ce termină trteaba, după ce predau toate procesele verbale de calitate, vă facem şi plata. Nu vrem să ţepuim pe nimeni, dar nici nu pot să plătesc chiar orice... A promis că va duce lucrarea la bun sfârşit. Din cei doi asociaţi, unul este deja în procedură de faliment, iar celălalt în insolvenţă. Legea ne obligă să ţinem cont ca de o societate sănătoasă, dar nu este deloc aşa. Practic lucrăm cu o firmă care este în reorganizare. Nu-i mai puţin adevărat că am avut o iarnă lungă. Până în aprilie nu s-a putut lucra din cauza temperaturilor, nu am avut nici măcar 10 grade la sol”, a explicat primarul Mihai Chirica.  

Firma la care s-a făcut referire este Alpenside, din București, care a devenit un colecționar de contracte prin prețuri mici și prin neonorarea plăților către furnizori. La Iași, firma bucureșteană este asociată cu localnicii de la Concret Drum, care, atenţie, cumpăra mixtură asfaltică de la Conest. Alpenside și-a declarat insolvența în luna ianuarie, acumulând nu mai puțin de 239 incidente de plată, fiind dată în judecată de zeci de furnizori. Firma susține că își poate onora contractele dar înregistrează întârzieri pe toate tronsoanele câștigate. „Ăştia sunt constructorii cu care lucrăm. I-am pus să refacă toate căminele. Se lucrează haotic”, a mai spus primarul Iaşului.

Cum a rămas Iașul fără piste de biciclete

Edilul-şef mai spune că sunt probleme şi pe alte şantiere. „Primul blocaj l-am avut în proiectul cu bicicletele. Acolo sunt în procedură de la capăt. A stat o lună şi jumătate şi n-a reuşit să facă nimic. S-au executat scrisorile de garanţie, dar nu ne ajută prea mult”, a spus Chirica. Practic, din vina constructorului, Primăria Iași a ratat o finanțare de 37 milioane lei pentru amenajarea de piste de biciclete pentru că a depus prea târziu un proiect în acest sens: fondurile puse la dispoziție de Ministerul Mediului au fost epuizate iar funcționarii Primăriei nu au reușit să depună proiectul în acest interval. Proiectul Primăriei viza realizarea a șapte trasee destinate biciletelor: complex ERA – pod Sf. Ioan (albia râului Bahlui, 10,5 km), capăt CUG – Podu Roș (4 km), Bucium – Podu Roș (2,2 km), rond Păcurari – Pod Tudor Vladimirescu (9 km), Gara Mare – bld. Independenței (1,2 km), Moara de Foc – str. Gen. Berthelot (2,2 km) și Pod Metalurgie – bld. Tudor Vladimirescu (2,9 km).

Lucrări în ritm de melc în zona C.A. Rossetti

Al doilea proiect cu probleme este cel din C.A. Rossetti, despre care primarul spune că „cu greu am reuşit să-l deblochez, dar tot greu merge, cu un constructor care ne-a mâncat sufletul”. „Oaza de verdeaţă din cartierul nostru” este un program de revitalizare a spaţiilor publice abandonate sau degradate de mici dimensiuni pe care municipalitatea ieşeană l-a gândit încă din perioada 2019-2020. Pe 16 iunie 2020, primarul Mihai Chirica a semnat contractul de lucrări de construire cu firma SC Con Ted Company SRL pentru o sumă de 4.294.362,30 lei, fără TVA (5.110.291,14 lei, cu TVA). Constructorul se obliga ca în termen de 28 de luni să procedeze la reconversia şi refuncţionalizarea a 12.741 de metri pătraţi de teren neutilizat în zon situate pe aleea Prof. I. Simionescu (2.664 metri pătraţi), strada Bradului nr. 17 A (4.250 metri pătraţi), strada Egalităţii nr. 27 A (2.519 metri pătraţi), strada Butnari nr. 13 A (1.673 metri pătraţi) şi strada Romană (1.635 metri pătraţi). Între timp, au explodat preţurile la energie, combustibili şi materiale, iar termenul de finalizare al lucrărilor - octombrie 2022 – nu a putut fi respectat.

Rezilieri de contracte, aplicare de penalități, procese

Al treilea blocaj l-a înregistrat proiectul vizând realizarea unui campus școlar la Colegiul „Gh. Asachi”. „Aici a trebuit să reziliez contractul pentru că firma nu-l putea duce la bun sfârşit. De altfel, a şi falimentat. Am reluat procedura de licitaţie”, a spus primarul. Lucrările au demarat în mai 2020 şi au avut ca termen de finalizare februarie 2023. Licitaţia organizată acum doi ani de Primărie a atras un singur ofertant: firma Stasform Consult SRL Vaslui. În februarie 2022, firma a intrat în insolvenţă: datoriile societăţii sunt de peste 5 milioane lei, iar la masa credală s-a înscris şi municipiul Iaşi cu o sumă de 121.000 lei. Suma reprezintă penalităţi de întârziere în execuţia unui alt contract semnat de Primăria Iaşi cu firma vasluiană în martie 2020, finanţat tot cu fonduri UE: construirea unui grădiniţe

De asemenea, tot cu reziliere de contract și cu aplicarea de penaltăţi s-a soldat proiectul vizând reabilitarea pasajului Frumoasa.  Aici, constructorul care și-a adjudecat contractul de reabilitare a pasajului pietonal Frumoasa nu a reușit să ducă la bun sfârșit lucrarea deși  a avut 12 luni la dispoziție ăncepând cu martie 2022. Este vorba de firma BMS Holding Enterprise SRL, care nu a făcut față lucrărilor din cauza creșterii prețurilor la materiale de construcție. „Și criza asta, la materiale de construcţii şi forţa de muncă care a migrat rapid cum a dat căldura i-a pus în situaţii deosebite. Sperăm ca viitoare licitații să ne aducă constructori mai stabili”, a mai spus primarul Iașului. Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:44

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
Spectacol electrizant de dans, la Palatul Culturii din Iași, în cadrul Romanian Creative Week
21/05/2024 17:22

Petrecere la Palat: spectacol electrizant de dans, cu ropote de aplauze, la Palatul Culturii din Iasi. Expozitiile de artă si fashion imbogătesc atmosfera la Romanian Creative Week Petrecere la Palat: specta ...

Crimă urmată de sinucidere într-un sat din Vaslui. Dascălul din localitate a descoperit totul
21/05/2024 15:55

Crimă urmată de sinucidere intr-un sat din Vaslui. Dascălul din localitate a descoperit totul. Ce s-a intamplat de fapt si cum a fost descoperită oroarea? Crimă urmată de sinucidere la Vaslui Posibilă ...

A doua zi de grevă la Agenţia pentru Protecţia Mediului
21/05/2024 14:42

Angajaţii Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Vaslui au intrerupt activitatea, marţi, pentru a doua zi consecutiv, cu scopul de a atrage atenţia cu privire la necesitatea obţinerii egalizării salari ...

Un angajat al Inspectoratului de Stat în Construcţii a fost reţinut de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Iaşi pentru luare de mită
21/05/2024 13:35

Un angajat al Inspectoratului de Stat in Construcţii (ISC) a fost reţinut de procurorii Parchetului de pe langă Tribunalul Iaşi pentru luare de mită, intr-un dosar instrumentat de impreună cu ofiţerii de ...

Angajat al Inspectoratului de Stat în Construcţii Iaşi, cercetat pentru luare de mită - Ar fi cerut şase sisteme de aer condiţionat cu module Wi-Fi
21/05/2024 13:04

Un angajat al Inspectoratului de Stat in Construcţii Iaşi este cercetat pentru luare de mită. Ar fi cerut şase sisteme de aer condiţionat cu module Wi-Fi pentru a semna documentaţia necesară pentru recep ...

Detalii șocante în cazul tentativei de suicid a grefierei de la Vaslui. Ce a împins-o la acest gest
21/05/2024 10:47

Apar detalii socante in cazul grefierei din Vaslui care a incercat să isi pună capăt zilelor. Femeia ar fi dat foc mai multor dosare in biroul in care lucra, iar apoi a incercat să se spanzure. Potrivit an ...

Medvedev, furibund împotriva lui Zelenski: 'Ar trebui judecat sau lichidat!' / 'E o țintă legitimă pentru noi'
21/05/2024 10:37

Vicepresedintele Consiliului de Securitate al Federatiei Ruse, Dmitri Medvedev, a avut o nouă iesire surprinzătoare, foarte dură impotriva presedintelui ucrainean Volodimir Zelenski, despre care spune că ar ...

Viitorul sună bine pentru tinerii din Moldova!
21/05/2024 08:39

Gura Humorului a găzduit in week-end unul dintre cele mai complexe si dinamice evenimente dedicate tinerilor din zona Moldovei, Tabăra RYLA Med+ Moldova — Rotary Youth Leadership Awards. Evenimentul, or ...

Consilierii locali, la ultima şedinţă!
21/05/2024 08:11

Unanimitate pentru toate proiectele * consilierii locali s-au intrunit luni, 20 mai, in ultima şedinţă ordinară din acest manadat, pe a cărei ordine de zi s-au aflat 26 de proiecte de hotărare * in mai p ...

Au fost depuse primele oferte pentru lucrările la Cinematograful „Tineretului”
21/05/2024 07:54

* potrivit indicatorilor tehnico-economici, valoarea totală a proiectului se ridică la peste 27 milioane de lei * in prezent, Cinematograful „Tineretului” este administrat de către Ateneul Naţio ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei