Meditaţii oferite de elevi
Dimensiune font:
28 de elevi din ciclul gimnazial, cu rezultate şcolare bune, îşi vor ajuta colegii care nu reuşesc să ia note de trecere şi riscă să abandoneze şcoala * le vor oferi meditaţii o dată pe săptămână, după finalizarea cursurilor
Pe parcursul acestui an şcolar, 28 de elevi cu rezultate şcolare bune, din ciclul gimnazial vor oferi meditaţii pentru copiii aflaţi în risc de abandon şcolar din clasele I-IV. Copiii provin din comunităţile rurale în care Fundaţia World Vision România lucrează în judeţul Vaslui, prin programul de dezvoltare comunitară „Un viitor mai bun pentru copiii noştri”: Oşeşti, Valea Mare, Negreşti, Tatomireşti, Pungeşti şi Vultureşti.
Meditaţiile au loc o dată pe săptămână în şcoală, după terminarea orelor şi sunt supervizate de şapte învăţători care se implică voluntar. Copiii care susţin meditaţiile îi vor ajuta pe cei mici să recupereze carenţele la română şi matematică (abilităţile de scris, citit şi socotit), astfel încât să prevină situaţiile de analfabetism şi abandon şcolar din rândul elevilor din ciclul primar de învăţământ. De altfel, tinerii împreună cu învăţătorii se vor folosi de diverse activităţi şi jocuri de socializare care vor face ca meditaţiile să fie mai uşoare şi mai atractive pentru copii. „Cu perseverenţă, răbdare, prietenie şi sprijin recirproc, micii educatori speră ca orele de meditaţii să îi ajute pe cei mai vulernabili să recupereze lecţiile pierdute. De altfel, copiii se întâlnesc periodic cu profesorii voluntari pentru a stabili planul de lecţie şi pentru a planifica riguros meditaţiile care urmează. Unii dintre ei s-au decis deja că vor să continue studiile pentru a deveni învăţători”, a spus Gabriela Grama, specialist relaţii publice în cadrul Fundaţiei. Ideea a apărut odată ce Fundaţia World Vision România a anunţat rezultatele studiului „Raportul de bunăstare a copilului”. Conformul studiului, la nivel naţional, procentul copiilor cu vârste cuprinse între 9 şi 12 ani care sunt afectaţi de analfabetism funcţional este 31%.Analfabetismul funcţional apare atunci când elevii din clasele a doua, a treia şi a patra citesc cu dificultate sau nu înţeleg ceea ce citesc. Studiul mai relevă că 2,3% dintre adulții respondenți declară că în ultimul an cel puțin un copil din gospodărie a abandonat școala. Două treimi dintre ei erau în ciclul primar sau gimnazial de educație.
Simona POP
În judeţul Vaslui, există un procent de analfabetism funcţional de 35%
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau