Milioane de absenţe în învăţământul preuniversitar
Dimensiune font:
* doar aproximativ jumătate din total sunt motivate, cei mai mari chiulangii fiind liceenii, cu 25% mai multe absenţe decât elevii din primar şi gimnazial la un loc
În anul şcolar 2015-2016, în toate unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţul Suceava au fost cumulate 2.322.883 de absenţe, mai puţine cu 57.135 faţă de cele din anul şcolar precedent, când s-au înregistrat 2.379.018 de absenţe. Aproximativ jumătate din total reprezintă absenţele motivate, adică 1.170.835 în anul şcolar 2015-2016 şi, respectiv, 1.233.171 în anul şcolar 2014-2015.
Cine sunt marii chiulangii
Potrivit unei statistici a Inspectoratului Şcolar Judeţean, în semestrul întâi al anului şcolar trecut, media a fost de 11,47 de absenţe pe elev, doar 5,9 absenţe pe elev fiind motivate. În schimb, în semestrul al doilea anului şcolar, media absenţelor pe elev a crescut la 13,07, numai 6,47 de absenţe pe elev fiind media motivatelor. Cel mai mult chiulesc de la cursuri liceenii, care în anul şcolar 2015-2016 au adunat 1.282.260 de absenţe, cu peste 25% în plus faţă de totalul învăţământului primar şi învăţământului gimnazial, ai cărora elevi au strâns 259.976 de absenţe, şi, respectiv, 780.647 de absenţe. În ceea ce priveşte lunile care predispun la chiul, în anul şcolar 2015-2016, în top conduce detaşat martie, cu 410.904 absenţe, urmată de octombrie, cu 328.032 de absenţe şi mai, cu 317.163 de absenţe.
Elevii suceveni au avut cea mai bună prezenţă la ore în luna septembrie, în care în unităţile de învăţământ preuniversitar au fost consemnate doar 74.783 de absenţe. Urmează luna iunie, cu 102.698 de absenţe şi luna decembrie, cu 175.286 de absenţe. Potrivit purtătorului de cuvânt al ISJ, Ioan Cezar Anuţei, principalele cauze ale absenteismului şcolar sunt cele legate de „familiile dezorganizate şi problemele financiare ale acestora, nelipsite de importanţă fiind, însă, influenţa negativă a anturajului şi lipsa părinţilor, care au plecat la muncă în străinătate”. La cele enumerate pot fi adăugate motivarea scăzută pentru învăţare, caracteristică elevilor predispuşi la absenteism; eşecul la învăţătură, respectiv slabele rezultate la anumite discipline; naveta între unităţile şcolare şi domiciliu, dar prezente sunt şi unele „disfuncţii ale şcolii”.
Lidia DIACONU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau