Moşieri pe propria feudă
Dimensiune font:
Ieşenii continuă să reclame că unii preşedinţi de asociaţii continuă să-şi bată joc de locatari, ignorând cu desăvârşire comunicarea cu aceştia. Mai mult, unii dau de înţeles că această atitudine are rolul de a acoperi abuzurile la cer se dedau şefii asociaţiei
În Iaşi încă mai există asociaţii de proprietari unde preşedinţii sau administratorii fac legea după bunul lor plac. Pornind de la arhicunoscutele exemple cu facturarea energiei termice aferente spaţiilor comune doar locatarilor branşaţi la sistemul centralizat şi continuând cu refuzul de a comunica cu locatarii prin intermediul Adunărilor Generale, acestea rămân probleme care continuă să-i irite pe ieşeni. „În asociaţia noastră nu s-a mai făcut nici o Adunare Generală de opt ani. Dacă îl întrebi pe preşedinte de ce nu respectă legea, ne răspunde că n-are de ce să o convoace pentru că oricum nu vine nimeni”, spune o ieşeancă din Tătăraşi. O altă problemă incriminată este generată de faptul că persoane care nu au nicio legătură cu activitatea unei asociaţii ajung să fie angajate ca administratori, cu retribuţii frumuşele sau să deţină funcţia de cenzori, fără a avea o pregătire în acest fel. „Când întrebi preşedintele cum au fost alese aceste persoane, acesta răspunde că aşa a hotărât Comitetul Executiv. I-am cerut să arate procesele verbale ale întâlnirilor comitetului, dar nici până astăzi nu am văzut vreun document”, spune Ana Pascu, o ieşeancă din cartierul Alexandru cel Bun.
O propunere bună, dar nefinalizată!
Anul trecut a existat o tentativă a guvernanţilor de a face ordine în jungla asociaţiilor de proprietari. Astfel, a existat propunerea ca administratorii de blocuri să fie obligaţi să îi informeze trimestrial pe proprietarii locuinţelor despre situaţia facturilor, conturilor bancare, salariilor şi lucrărilor angajate, măsuri văzute ca o soluţie de evitare a cazurilor în care banii sunt cheltuiţi fraudulos. Argumentul invocat pentru această obligaţie era ca administratorii să dea dovadă „de o mai mare corectitudine”, iar proprietarii să afle situaţia exactă a cheltuielilor asociaţiei. „A fost doar o propunere, care nu s-a materializat. Prin urmare, obligaţia celor care conduc asociaţia de a informa locatarii cu privire la activitatea lor apare doar în cadrul Adunărilor Generale”, spun reprezentanţii Serviciului Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei Iaşi. Aceştia au mai precizat că există posibilitatea unor informări periodice, însă doar dacă acest lucru este stipulat în statutul asociaţiei. Rămâne, în schimb, obligaţia preşedintelui de a răspunde în scris solicitărilor formulate de locatari pe diverse speţe. Dan CONSTANTINESCU
* * *
Ultimele amenzi ale inspectorilor Primăriei au fost aplicate la AP PT 2D Bl. M8, AP Alexandru cel Bun nr. 14 Sc B şi AP Olimpic pentru gestionare defectuoasă a bunurilor materiale şi a fondurilor băneşti ale asociaţie sau pentru repartizarea eronată a cheltuielilor salariale
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau