VIDEO Nouă luni de restricţii în zona pasajului „Octav Băncilă”
Dimensiune font:
Restricţiile de circulaţie în zona pasajului care ar trebui să lege cartierele Alexandru cel bun şi Păcurari au intrat de în vigoare ieri, odată cu începerea amenajărilor pentru rampele de acces. Lucrările au ca termen de finalizare luna decembrie. Până atunci, în luna mai, trebuie terminată montarea dalelor de beton pe structura metalică a pasajului
Lucrările la pasajul Octav Băncilă, reluate pe 5 martie, au intrat într-o nouă etapă. Astfel, muncitorii firmei Conest au început ieri pregătirile pentru construirea rampelor de acces atât dinspre strada Tabacului, cât şi spre strada Păcurari. De asemenea, au demarat şi procedurile de montare pe tablierul metalic a dalelor armate de beton ce vor constitui structura carosabilului. Pe şantier, au fost aduse 132 de plăci prefabricate din beton ce urmează să fie urcate pe tablierul metalic. Primele dale au fost montate pe sectorul dinspre Păcurari, pe porţiunea suspendată deasupra străzii Moara de Foc, iar montarea definitivă a structurii din beton va fi finalizată, conform planificării, până la finalul lunii mai. În etapele ulterioare vor fi realizate rampele de acces, trotuarele şi iluminatul public pe pasaj. Prin flyerele lăsate de constructori pe parbrizele maşinilor parcate în zonă, şoferii sunt înştiinţaţi că lucrările vor dura până în luna decembrie a acestui an. Pentru realizarea rampei dinspre Păcurari a fost necesară închiderea intersecţiei str. O. Băncilă – şos. Arcu, astfel, fiind blocat accesul spre strada Păcurari. Şoferii au la dispoziţie varianta str. Păcurari - Str.Niciman - Str. Moara de Foc şi retur. Pentru accesul spre şos. Arcu poate fi folosită ruta: Str. Păcurari – Str. Spinţi - Str. Cişmeaua Păcurari - Şos. Arcu, iar pe sens invers – şos. Arcu - str. Cişmeaua Păcurari- Str. Păcurari
Străzi modernizate la pachet cu realizarea pasajului
Pasajul Octav Băncilă este unul din cele mai importante proiecte de infrastructură realizate în municipiul Iaşi, fiind singurul pasaj suprateran construit în perioada postdecembristă. Totodată, acesta este unicul din municipiu realizat pe tablier metalic. Proiectul axei de transport Nord – Sud, cu o valoare totală de aproximativ 85 milioane lei, cuprinde şi modernizarea străzilor din arealul deservit de pasajul Octav Băncilă, atât din cartierul Alexandru cel Bun cât şi din Păcurari. Este vorba de Sarmisegetuza, Strămoşilor, Tabacului, Columnei, Vitejilor, Muşatini, Plăieşilor şi Petru Poni, modernizate anii trecuţi şi de Toma Cozma, unde lucrările la infrastructură nu au putut fi demarate până acum din cauza unor lucrări la reţelele ApaVital. Tudor DAMASCHIN
* * *
La final, pasajul va avea o lungime totală de 532 metri, dintre care 277 metri este sectorul suspendat deasupra străzilor şi căii ferate. Se adaugă lungimea 135 m constituită din rampa spre şoseaua Naţională şi 120 m aferentă rampei spre strada Păcurari. Partea carosabilă are o lăţime de 7,80 m formată din două benzi de circulaţie de câte 3,90 m fiecare. Vor fi de asemenea create trotuare, cu o lăţime de un metru pentru fiecare sens. Pentru accesul pietonilor pe pasaj sunt prevăzute scări, dar şi două lifturi pentru persoanele cu dizabilităţi.
CITEŞTE ŞI Schimbări vizibile pe şantierul Lăpuşneanu - Piaţa Unirii
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau