Noua pistă a aeroportului, funcţională din septembrie 2014
Dimensiune font:
Lucrările la aeroport au un grad de realizare de 1% la o lună de zile de la debutul proiectului. În această perioadă, constructorul execută decopertări şi mutări de pământ pentru realizarea zonei de siguranţă a viitoarei piste
Noua pistă a aeroportului ieşean va fi operabilă din toamna anului viitor. Pentru început, vor fi daţi în folosinţă 1.950 m, în condiţiile în care prelungirea pistei până la 2.400 m are ca termen de execuţie august 2015. Autorităţile judeţene, în frunte cu preşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Cristian Adomniţei, au efectuat ieri o vizită la şantierul de la Aeroport. În prezent, lucrările se întind pe o suprafaţă de 40 ha. "Prima etapă a modului I de modernizare conţine mai mulţi paşi: decopertarea pământului vegetal, umpluturi de pământ în straturi, precum şi realizarea a 1.950 m de pistă. În acest moment, noi executăm lucrări de decopertare de pământ vegetal, am realizat undeva la 30% din decoperta totală. Pentru acest lucru, am mobilizat un număr de 22 de utilaje şi 40 de autobasculante", a declarat Dan Ionuţ, şef de şantier, din cadrul companiei Vega 93 Galaţi.
VIDEO: Panică pe Aeroportul din Iaşi
Potrivit acestuia, lucrările de umplutură se execută pentru realizarea zonei de siguranţă a viitoarei piste, unde, în prezent, este o vale. Pământul este excavat din zona de nord şi adus cu basculantele în partea sudică, cantitatea totală necesară fiind, potrivit şefului de şantier, de 1,8 milioane mc. Dacă o asemenea cantitate de pământ ar fi turnată pe un stadion de fotbal, "dealul" ar avea o înălţime de 300 m. "Ieri (marţi, n.r.) am umplut 161 de maşini, iar cantitatea medie la o maşină ajunge la 16 -18 mc", a mai spus şeful de şantier.
Grad de realizare - 1% din întregul proiect
Lucrările la aeroport au demarat în urmă cu o lună de zile, iar gradul de realizare de până acum este de 1%, potrivit constructorului. "Acest procent aparent mic a fost realizat în graficul normal pentru că, la început, lucrările pregătitoare şi acest tip de lucrări - decopertări şi mutări de pământ - sunt foarte anevoioase. Pe măsură ce se înaintează, celelalte activităţi tehnologice pentru realizarea pistei se vor derula mult mai repede", a explicat Marius Bodea, şeful aeroportului.
Guvernul USL nu dă bani pentru aeroportul Iaşi
La rândul lui, şeful CJ, Cristian Adomniţei, a subliniat că numărul de utilaje mobilizate de constructor este deocamdată "mic pentru dimensiunea lucrării". "Vreau să felicit până acum eforturile consorţiului care realizează lucrările şi să-i şi încurajez pentru viitor întrucât trebuie să deplaseze la Iaşi mult mai multe utilaje pentru a face faţă la cantităţile de lucrări care sunt aici în termenul stipulat de contract", a completat Adomniţei. La ora vizitei făcute pe şantier de către autorităţi, constructorul avea mobilizaţi 25 de muncitori. Potrivit şefului de şantier, cei mai mulţi muncitori (circa 300) vor fi în teren în momentul în care se vor executa mai multe categorii de lucrări în paralel. (Alex Andrei)
Care sunt etapele de construire a pistei
În prima etapă de lucrări, constructorul va realiza pista până la o lungime de 1.950 m, care va deveni funcţională cel târziu în septembrie 2014. În etapa a doua, se vor executa căi de rulare şi racordurile aferente, iar, în ultima etapă, noua pistă va fi prelungită până la 2.400 m, care va putea fi folosită începând cu luna august 2015. În paralel, se vor realiza lucrări de balizaj şi instalaţii electrice, precum şi lucrări de canalizare.
172. 519.403 lei. Aceasta este valoarea totală a lucrărilor, inclusiv TVA, care sunt executate de consorţiul format din Max Boegl - Vega 93 - Grupul UTI, fondurile fiind asigurate din bugetul judeţean
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau