O conferinţă aruncă în aer turismul ieşean
Dimensiune font:
Un operator ieşean de turism susţine că ideea unei conferinţe de turism i-a fost subtilizată de către Primărie * mai mult, municipalitatea, prin Biroul său de turism, a organizat o licitaţie contestată, prin care a adjudecat organizarea evenimentului unei firme din Bucureşti, contra sumei de 33 mii lei * practic, promovarea turismului ieşean a ajuns să fie o afacere pentru firme din afara municipiului şi o muncă neremunerată pentru operatorii locali
O licitaţie cu cântec demonstrează, încă o dată, lipsa de viziune şi competenţe la nivelul municipalităţii ieşene şi, implicit, a Centrului de Informare Turistică, în ceea ce priveşte organizarea de evenimente care să pună turismul local şi regional în prim planul agendei administrative. Aşa se face că pentru un eveniment de două zile, la care au fost invitate somităţi în domeniu, Primăria Iaşi, în calitate de organizator, a predat armele şi a băgat mâna în buzunarul public pentru a externaliza serviciile de organizare a manifestărilor. Astfel, pentru organizarea conferinţei „Rolul turismului ca factor esenţial în dezvoltarea locală şi regională”, în perioada 17-18 martie 2016, municipalitatea a dispus scoaterea din buget a sumei de 35.000 lei. În urma unei licitaţii, asupra transparenţei căreia operatorii de turism local au părerile împărţite, a fost desemnată câştigătoare firma Marshal Turism, din Bucureşti. Mai mult, unul dintre operatorii locali de turism susţine că ideea organizării unui astfel de eveniment a fost subtilizată de către cei din Primărie şi înstrăinată, prin contract, unei firme din Bucureşti. „Acum aproape doi ani, am făcut tot posibilul sa organizez această conferinţă pentru Iaşi şi pentru Moldova. Evenimentele nefericite din acel an m-au împiedicat. În acest an, am prezentat proiectul la Primărie. Din tot ceea ce am sugerat, se întâmplă acum cu o firmă din Bucureşti. Din lista de invitaţi, cel puţin jumătate sunt sugeraţi de către noi, cei care am iniţiat acest eveniment. Mă întreb dacă este cazul să mi-l asum în continuare, în condiţiile în care consider că nu mă mai reprezintă - nici pe mine şi nici Iaşul pe care îl ştiu şi îl iubesc?”, este poziţia exprimată de Florin Bărhălescu, administratorul Icar Tour.
Turismul invizibil cu conferinţe de lux se ţine
De cealaltă parte, reprezentanţii firmei Marshal Turism, în buzunarul cărora a căzut o pleaşcă de 33 de mii de lei pentru organizarea unei conferinţe timp de două zile, susţin că au participat la o licitaţie publică organizată pe 25 februarie, în urma unui anunţ public, la care puteau accesa toate agenţiile de turism din România. În aceeaşi notă s-au exprimat şi reprezentanţii Primăriei Iaşi, care au susţinut că ei au apelat la o achiziţie publică pentru organizarea acestei conferinţe, şi astfel s-a ajuns la agenţia din Bucureşti. „Am publicat un anunţ pe SEAP, prin care am cerut oferte pentru organizarea de servicii de organizare şi au fost înscrise alte două firme, pe lângă Marshal, una din Braşov şi alta din Bucureşti, care au venit cu preţuri mai mari şi au fost descalificate. Firma Marshal a câştigat licitaţia contra sumei de 33 mii lei, bani care merg pe logistica conferinţei, adică plătim transportul speakerilor, undeva la vreo 10 persoane, închirierea sălii de conferinţe şi a sălilor mai mici unde se ţin lucrările, cateringul şi celelalte”, a declarat Victor Poede, responsabilul de eveniment din partea Primăriei Iaşi. Practic, alegerea hotelului pentru cazarea invitaţilor, a sălilor de conferinţe sau a transportului au rămas la latitudinea unui operator de turism central, ca un exemplu de proaste practici în ceea ce priveşte promovarea turismului local şi regional de către operatori ieşeni. „Am fost dezamăgit că nicio firmă din Iaşi nu a binevoit să se înscrie. Oamenii ăştia puteau să participe. E greu de înţeles de ce a câştigat cineva din Bucureşti, când ei nu au participat”, a mai spus Victor Poede. Evenimentul va fi organizat, astăzi şi mâine, la Hotel Majestic, (n.r. hotelul lui Constantin Ioniuc, finul fostului primar, Gheorghe Nichita) şi îşi propune să faciliteze integrarea strategiei de dezvoltare turistică a municipiului Iaşi în context regional şi naţional. La manifestări vor participa reprezentanţi ai autorităţilor locale, regionale şi naţionale, ai operatorilor de turism şi ai structurilor asociative din domeniu, precum şi specialişti şi universitari din România şi din străinătate. Nelu PĂUNESCU
33.000 LEI
Este suma pentru care compania bucureşteană Marshal Turism a câştigat licitaţia pentru organizarea conferinţei „Rolul turismului ca factor esenţial în dezvoltarea locală şi regională”
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau