4 aparatura4 (1)
4 aparatura4 (2)
4 aparatura4 (3)
4 aparatura4 (4)

Dimensiune font:

O şansă la viaţă pentru bebeluşii născuţi prematur

| 13-10-2017 05:48

 * Organizaţia "Salvaţi Copiii" a donat Maternităţii Bacău echipamente performante * investiţia se ridică la 30.000 de euro

 

Trei monitoare pentru funcţii vitale şi două lămpi de fototerapie, vitale pentru salvarea copiilor născuţi prematur, au fost donate Maternităţii Bacău. Aparatura medicală a fost donată de Organizaţia Salvaţi Copiii, prin Gabriela Alexandrescu, preşedintele executiv al structurii, şi Amalia Năstase, ambasador al organizaţiei. „Ne bucurăm că am ajuns aici cu o nouă donaţie. O prioritate a Organizaţiei Salvaţi Copiii o constituie reducerea mortalităţii infantile. Am început să activăm în acest domeniu din 2012, iar progresele au devenit vizibile. Activitatea echipei din Bacău este foarte intensă, sunt foarte multe naşteri şi o rată ridicată de prematuritate”, a spus Gabriela Alexandrescu. De aceste echipamente vor beneficia şi copiii din Vrancea, pentru că Maternitatea Bacău deserveşte şi acest judeţ.

Într-o concentrare atât de mare de copii, cum este la noi, pentru că primim copii din două judeţe, tot timpul vor fi copii grav şi, sigur, statisticile sunt altfel decât în alte judeţe. Dar este important să dezvoltăm şi în comunitate această educaţie sanitară care să permită copiilor care pleacă de la noi şi care sunt deosebiţi, cu nevoi deosebite, să supravieţuiască şi acasă. Este un proiect la fel de important ca şi cel de dotare a maternităţii”, a precizat dr. Camelia Husac, şeful Secţiei Neonatologie.

404 copii născuţi prematur în 2016

Maternitatea din Bacău este un punct important din această zonă a ţării. Anul trecut, din cei aproape 3.500 de copii care au venit pe lume aici, 720 au avut nevoie de terapie intensivă, iar 404 s-au născut prematur. „Aceste lucruri spun totul despre necesitatea existenţei unor echipamente performante în Secţia de Neonatologie şi vă mulţumim pentru lucrurile pe care le faceţi pentru maternităţile din ţară”, a declarat Adrian Popa, managerul spitalului. În judeţ, rata mortalităţii infantile este de 8,5 la mie, sensibil mai ridicată faţă de media naţională de 7,3 la mie, însă medicii fac tot ce pot pentru a salva cât mai multe vieţi. „Aparatura medicală este baza, este unealta medicului. Nu poţi să salvezi vieţi dacă nu ai cu ce să lucrezi şi pentru asta vreau să vă mulţumesc că aţi venit în întâmpinarea nevoilor noastre şi ne ajutaţi să salvăm vieţi”, a completat şi dr. Raluca Ioana Dinu, directorul medical al SJU. Cel mai mic bebeluş prematur născut la Maternitatea Bacău a avut 500 de grame, acum are doi ani şi este foarte bine. „Noi cam facem turul ţării de vreo şase ani, timp în care am cunoscut foarte mulţi oameni ca dumneavoastră (n.r. – cadre medicale) care ar face mai mult pentru copii, dacă ar avea cu ce. Noi am încercat să strângem aceşti bani din donaţii”, a spus şi Amalia Năstase.

Peste trei milioane de euro în aparatură medicală

Organizaţia „Salvaţi Copiii” a mai donat Maternităţii Bacău şi în 2014 două monitoare de funcţii vitale şi un pulsoximetru, în valoare de 7.000 de euro. Numai în 2017, instituţia a dotat 38 de maternităţi din 32 de localităţi cu echipamente medicale în valoare totală de 700.000 de euro.

În cei şase ani de când organizaţia a transformat într-o prioritate salvarea copiilor născuţi prematur, prin dotarea maternităţilor, trei milioane de euro au fost investite pentru achiziţionarea de aparatură medicală indispensabilă. Progresul este încurajator: în cei şase ani, rata mortalităţii infantile a ajuns la 7,3 la mie, în 2016, faţă de 10,1 la mia de nou-născuţi vii, cât era în 2010. Florin CRĂCIUN

 

România ocupă primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte mortalitatea infantilă

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

ULTIMA ORA
Pe scurt

00:00

 

 

 

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași – Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agro - industrială, (tip “ferm[ creștere suine”) situată în extravilanul Com. Ibănești, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcția C1 în sup. de 98 mp, Construcția C2 în sup. de 720 mp și Construcția C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creștere suine și panouri fotovoltaice – Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 379.562 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr. crt. – Denumirea bunurilor – Buc – Valoare de piață lei – fără TVA 1 – Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 – 1 – 306.153 2 – Vidanja TESTORE model C160, fabricație 2015 – 1 – 78.300 3 – Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 – 1 – 54.527 Licitațiile vor avea loc în data de 08,15,22 și 29.06.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr.4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud.Iași, Complex de Birouri ”NH BUSINESS”, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA – pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar decshis la Piraeus Bank Iaşi. În cazul în care creditorul garantat Piraeus Bank România SA îşi exprimă intenția de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitație, caiet de sarcini, cauţiunea de 10% etc.) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
ANUNŢ Privind organizarea, la data de 11.07.2018 ora 11, a selecţiei de oferte în vederea desemnării unor evaluatori în vederea efectuării rapoartelor de evaluare a bunurilor imobile şi mobile ale debitoarei Subscrisa CASA DE INSOLVENŢĂ A&B SPRL, în calitate de lichidator judiciar al SC OPEN SERVICE SA IAŞI, anunţă organizarea, la data de 11.07.2018 ora 11 a selectie de oferte în vederea desemnării a 2 evaluatori (unul pentru evaluarea bunurilor imobile şi unul pentru evaluarea bunurilor mobile ale debitoarei) care să efectueze rapoartele de evaluare a bunurilor imobile şi mobile ale debitoarei. Bunurile imobile constau în teren şi cladiri situate în Iaşi, Calea Chişinăului nr. 45 iar bunurile mobile constau în utilaje, autoturisme şi stoc de marfă (piese auto). Ofertele vor fi depuse în plic la sediul lichidatorului judiciar în Iaşi, str. A. Panu nr. 13-15 mezanin sau trimise prin fax la nr. 0232/211090 cel mai târziu până la data de 10.07.2018 ora 16. În ofertă se va menţiona onorariul solicitat de evaluator şi perioada de execuţie a lucrării. Desemnerea ofertei câştigătoare va avea loc la data de 11.07.2018 ora 11 la sediul lichidatorului. Criteriile de desemnare a ofertelor câştigătoare atât pentru evaluarea bunurilor imobile cât şi pentru evaluarea bunurilor mobile sunt: onorariul cel mai mic solicitat de evaluator – 20 de puncte maxim şi perioada ce mai scurtă de execuţie a lucrărilor – 10 puncte maxim. Lichidator Judiciar, Casa de Insolvenţă A&B SPRL.
ANUNȚ SELECȚIE FIRMĂ SPECIALIZATĂ ÎN SERVICIUL ARHIVISTIC Subscrisa EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Iași, str. Zorilor nr. 11, jud. Iași, înregistrată în Registrul Societăţilor Profesionale de Practicieni în Insolvenţă sub nr. RFO II 0022/2006, Cod de Identificare Fiscală 16605670, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în: Iași, Calea Chișinăului nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului Iaşi sub nr. J22/108/2006, Cod de Identificare Fiscală 18291905, astfel desemnat prin Sentinţa Civilă nr. 62 din data de 30.01.2018 pronunţată de Tribunalul Iaşi, secţia II Civilă-Faliment, în dosarul nr. 4062/99/2014 (format vechi: 285/2014) primește oferte, pe suport de hârtie, în plic sigilat la sediul lichidatorului judiciar, până la data de 20.08.2018, orele 13.00, pentru angajarea unei firme specializate în serviciul arhivistic pentru prelucrarea arhivistică (servicii de organizare a fondului arhivistic) și de păstrare și conservare (depozitare) a fondului arhivistic. Deschiderea ofertelor se va face la data de 20.08.2018, orele 14.00. Plata se va face după valorificarea bunurilor din patrimoniul debitoarei. Oferta trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: structura prețului pentru fiecare serviciu, prețul pentru perioada de depozitare legală, precum și pentru un metru liniar de documente, modalități și termene de plată. Oferta va fi însoțită de copiile certificatelor de conformitate, a actului constitutiv al persoanei juridice, a certificatelor de inregistrare la Registrul Comertului, a autorizației de funcționare pentru serviciile arhivistice menționate, inclusiv de păstrare și conservare a documentelor de arhivă cu valoare practică, eliberată de Arhivele Naționale, precum și de proiectul contractului în care să se regăsească și clauzele privind transferul acestor documente, conform Ordinului MAI nr. 137/27.09.2013 și a art. 18 indice 4, din Legea nr. 138/2013. Documentele de arhivă cuprind documente contabile, acte de personal etc. ale societăţii falite S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în Iași, Calea Chișinăului, nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași – în cantitate de aproximativ 8 m.l. Criteriul aplicat pentru stabilirea ofertei câștigătoare este prețul cel mai mic oferit. Ofertele ce urmează a fi primite vor fi supuse atenţiei Comitetului Creditorilor debitoarei GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L. - in faliment. Desemnarea ofertantului câştigător al selecţiei de oferte va fi făcută în conformitate cu decizia Comitetului Creditorilor. Relații suplimentare la tel./fax 0232/220777, mail: office.is@lrj.ro, www.lrj.ro.
Crimă oribilă la Ciortești
21/08/2018 13:05

* dascălul de la parohia din localitate este suspect că si-ar fi incendiat sotia Pe fondul unui conflict spontan, dascălul din Ciorteşti, un bărbat de 50 de ani, ar fi aruncat cu o substanţă inflamabil ...

CELE MAI NOI PROIECTE IMOBILIARE DIN IASI  21.08.2018
21/08/2018 09:57

                80% dintre dezvoltatorii imobiliari din judetul Iasi sunt deja partenerii nostri. Pentru o ofertă personalizată de promovare a proiectului imo ...

Caravana Unirii parcurge ultima etapă a periplului naţional
21/08/2018 00:00

Cele trei autobuze ale Companiei de Transport Public Iaşi personalizate in culorile drapelului naţional, fiecare dintre vehicule purtand cate o culoare a tricolorului, se pregătesc să revină din peri ...

 

Încasări record la bazele de agrement ale municipalităţii
21/08/2018 00:00

Bazele de agrement ale municipalităţii ieşene păstrează tendinţa ascendentă a incasărilor. Dacă in luna iulie cele trei obiective – Ştrandul Municipal, Baza de Agrement Ciric şi Plaja Nic ...

CTP are doar bilete de... 120 de minute
21/08/2018 00:00

Începand de ieri, Compania de Transport Public Iaşi a introdus un nou mijloc de plată modern şi eficient, cumva o alternativă a biletelor achiziţionate prin intermediul SMS-urilor. De această ...

Delphi, Antibiotice şi Conex Distribution domină Topul firmelor ieşene
21/08/2018 00:00

Delphi Diesel Systems Romania SRL, Antibiotice SA şi Conex Distribution SA sunt primele trei firme ieşene care au indeplinit criteriile de clasare in Topul Firmelor, ierarhizate exclusiv după cifra de afacer ...

Circulăm pe şine vechi de patru decenii
21/08/2018 00:00

Luna aceasta, consilierii locali au avizat cateva proiecte pregătite de Primărie pentru a fi finanţate cu fonduri europene nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2014 - 2020. Este vorba de ...

200 de români din diaspora vor să investească în Moldova
21/08/2018 00:00

  Majoritatea celor interesaţi de proiectul ReConnect Diaspora provin din Marea Britanie, dar sunt şi din Malta, Japonia, Noua Zeelandă sau chiar Emiratele Arabe Unite! Multe dintre planurile de afacer ...

Asistenţi medicali tot mai slab pregătiţi, la Neamţ
21/08/2018 00:00

Măririle salariale din sistemul sanitar atrag ca un magnet tot mai mulţi candidaţi pentru posturile scoase la conscurs in spitalele nemţene, insă, din păcate, rezultatele obţinute de aceştia la examene ...