Pagubă de 100.000 de euro la cel mai mare şantier
Dimensiune font:
Lucrările de pe cea mai importantă arteră rutieră din zona de Est a Bacăului trebuie refăcute, conform notei de control a Inspectoratului de Stat în Construcţii * anunţul vine după ce contractul de reabilitare a străzilor Milcov-
I. L. Caragiale a fost reziliat la cererea constructorului * vestea i-a dat peste cap pe şoferi, care anticipează deja traficul de coşmar din zona în care lucrările trebuie refăcute
Cele mai importante străzi din zona de est a Bacăului, Milcov- I.L.Caragiale, pe care se deviază traficului de tranzit din zona de Sud a României spre zona de Est şi Nord-Est, sunt în şantier de peste un an. Teoretic, ar fi trebuit ca la acest moment să fie cea mai mai bună şi trainică arteră rutieră din municipiu, fiind obiectul celui mai important proiect de infrastructură din zona de Est a Bacăului, finanţat de Uniunea Europeană. Practic, constructorul a renunţat la contract la începutul lunii mai 2015, în urma scandalului marcat de „ameninţarea” anchetei procurorilor DNA. Strada a rămas în lucru, banii europeni s-au pierdut, iar dedesubturile cu iz penal ale acestui proiect continuă să iasă la iveală. Lucrările deja executate trebuie refăcute.
Prejudiciu mai mare decât cel anticipat
Proiectul cu finanţare europeană este marcat de acuzaţii de fraudă în valoare de peste 100.000 de euro. Constructorul a încălcat caietul de sarcini şi condiţiile impuse prin licitaţie, înlocuind ţeava, conducta de utilităţi solicitată cu una de o calitate inferioară şi mai ieftină. Pe jumătate de kilometru a montat o conductă de pafsin cu alte caracteristici tehnice, produsă prin înfăşurare şi nu prin centrifugare, aşa cum se cerea în caietul de sarcini. Cea produsă prin centrifugare costă 230 de euro pe metru liniar, iar cea produsă prin înfăşurare costă doar 160 de euro pe metru liniar. La jumătate de kilometru de ţeavă rezultă o diferenţă de 99.000 de euro, care poate reprezenta un prejudiciu, aşa cum au acuzat, chiar înainte de rezilierea contractului de lucrări, liderii PSD Bacău. La acel moment, primarul Bacăului, Romeo Stavarache, a admis prejudiciul. „Acea problemă a conductei este simplă: ce scrie în caietul de sarcini aia trebuie făcut. Trebuie să înlocuiască ţeava, pe cea neconformă au fost nevoiţi să o scoată din pământ după ce o montaseră”, a declarat, la începutul lunii mai 2015, Romeo Stavarache. Cu ocazia anunţului rezilierii contractului, edilul Bacăului a anunţat că motivul prejudiciului, ţeava de utilităţi neconformă, a fost scoasă din pământ.
Citeşte şi: Scandal de la un bloc ANL
Securea războiului n-a fost îngropată, iar ţeava nu a fost dezgropată
La începutul lunii a fost adusă în atenţia opiniei publice o adresă a Inspectoratului de Stat în Construcţii Bacău, prin care se confirmă că ţeava neconformă este încă îngropată în pământ şi că valoarea prejudiciului ar fi mai mare decât estimarea iniţială. Ţeava nu este singura hibă cu iz penal a proiectului, la care se adaugă multe alte neconcordanţe, cum ar fi: calitatea stratului de mixtură asfaltică folosită, înlocuirea pavelelor cu plăci de granit la reabilitarea trotuarelor, dar şi modalitatea în care nu au fost îndeplinite condiţiile tehnice cerute prin caietul de sarcini, conform adresei Inspectoratului de Stat în Construcţii. „A fost sancţionat constructorul şi a fost dispusă măsura de intrare în legalitate cu privire la prevederile proiectului. Până la data prezentei, măsura nu a fost îndeplinită conducta aflându-se în continuare pe poziţie”, se precizează în adresa nr. 13301 din mai 2015 a Inspectoratului de Stat în Construcţii.
Lucrările trebuie refăcute
Verdictul Inspectoratului de Stat în Construcţii este clar: lucrările trebuie refăcute pe artera rutieră Milcov- I.L.Caragiale şi la nivelul conductei de utilităţi, şi la nivelul trotuarelor, dar şi a asfaltului de bază turnat pe unele porţiuni. „A fost sistată execuţia trotuarelor până la remedierea deficienţelor constatate”, se arată în adresa ISC. Nici asfaltul de bază, primul strat, turnat pe unele porţiuni, nu este conform şi trebuie refăcut. În replică, reprezentanţii Primăriei au spus ieri, pe pagina de socializare a instituţiei, că „aşa cum s-a anunţat de nenumărate ori, strada Milcov este în procedură de licitaţie deoarece constructorul nu a reuşit să ducă la bun sfârşit lucrarea”. Valoarea estimată a lucrărilor, prevăzută în caietele de sarcini, a fost de 23,27 milioane iar societatea romaşcană IMROM a câştigat contractul cu preţul cel mai mic, de doar 15,86 de milioane de lei. Primăria Bacău ar mai putea adăuga încă 1,1 milioane de lei, pentru cheltuieli suplimentare, justificate prin acte adiţionale.
Sonia PAVELESCU
„Stratul de bază şi de legătură prezintă degradări pe zone izolate, suprafeţe poroase, ciupituri, pleiade, gropi, suprafaţa asfaltului nefiind protejată pe timpul întreruperii lucrărilor pe timp friguros” - adresa Inspectoratului de Stat în Construcţii
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau