Podul avariat de la intrarea în Oneşti va fi reabilitat
Dimensiune font:
După mai bine de un an de aşteptări, podul avariat peste râul Trotuş, principala poartă de acces în Oneşti dinspre Bacău şi Târgu Ocna, va fi, în sfârşit, reabiliatat. Contractul de finanțare a lucrărilor, în valoare de 8,11 milioane de lei, a fost semnat pe primarul Nicolae Gnatiuc la Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, cea mai mare parte din acești bani, 7,74 milioane de lei, reprezentând finanțarea nerambursabilă din bugetul Ministerului. “Conform procedurilor legale, urmează o perioadă de cinci zile pentru depunerea eventualelor contestații. În situația în care nu se vor depune contestații, se va proceda la încheierea contractului de achiziție publică cu ofertantul declarat câștigător cu valoarea de 5.631.360,95 lei fără TVA. În situația în care se vor depune contestații vor curge alte termene de soluționare potrivit reglementărilor legale aflate în vigoare. În ceea ce privește startul lucrărilor, acesta va fi dat după ce va fi desemnat câștigătorul licitației (anunțul va fi făcut cel mai târziu la începutul săptămânii viitoare) și după ce se vor soluționa eventualele contestații”, spune primarul Gnatiuc.
Podul se dezintegrează văzând cu ochii
Problemele la podul peste râul Trotuş au început în luna februarie anul trecut, când o parte a balustradei s-a desprins şi a antrenat în cădere atât conductele, cât și cablurile ce traversau podul. Inclusiv ministrul Transporturilor de la acea vreme, Răzvan Cuc, a fost chemat să se convingă cu ochii lui că starea podului impune o intervenție rapidă, dar reacția Bucureștiului a venit abia acum. Între timp, o nouă bucată din pietonalul podului peste Trotuș s-a desprins și a căzut în apă, cu tot cu balustradă. Este o bucată de circa 25 de metri lungime, de la capătul podului dinspre ieșirea din oraș. Situația este cu atât mai dramatică, pentru că vorbim de un pod circulat zilnic de mii de mașini și oameni. Singura măsură de urgență luată a fost amplasarea unui indicator rutier de interzicere a circulației pentru camioanele de tonaj greu. Şi Marcel Ioan Bolos, fostul secretar de stat din Ministerul Transporturilor, a confirmat, printr-o adresă trimisă Primăriei Onești, că “la podul peste râul Trotuș, de pe DN 11, se constată o stare de deteriorare avansată, impunându-se luarea de măsuri pentru punerea în siguranță a traficului”. Autoritățile oneștene au căutat să facă tot ce au putut – au înaintat mai multe memorii către Direcția Regională de Drumuri Iași, la Compania Națională de Drumuri și Ministerul Transporturilor, dar și către parlamentarii ce reprezintă județul Bacău în Parlamentul României. S-a impus și restricționarea circulației rutiere la 10 km/oră pentru vehiculele cu un tonaj mai mic de 40 tone, s-a blocat accesul pe trotuarele pietonale, s-a restrâns lățimea căii de rulare, s-a solicitat luarea unor măsuri alternative de către factorii responsabili, pentru conductele de canalizare, cablurile electrice, conductele de gaz metan. Şi la Comitetul Local pentru Situații de Urgență s-a discutat despre faptul că în ultimii 20 de ani nu s-au făcut lucrări de consolidare a podului peste râul Trotuș şi că în urma cutremurelor și inundațiilor, dar și a traficului greu, starea obiectivului s-a deteriorat din ce în ce mai mult. S-a încercat chiar predarea podului către Ministerul Transporturilor, care să-l modernizeze, dar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași a blocat investiţia. Podul a fost executat în anul 1980, fiind preluat în administrarea Consiliului Local Onești în anul 2012 de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, fără ca lucrările de reabilitare de care avea nevoie să fie finalizate. Podul are o lungime de 123,55 metri, lățimea părții carosabile fiind de 7,8 metri și a celor două trotuare de trei metri. Florin CRĂCIUN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau