Prăpăd financiar în cea mai săracă localitate din Iaşi

default

Dimensiune font:

| 09-03-2016 06:00

Prejudicii și abateri financiare de sute de mii de lei au fost găsite în contabilitatea comunei Lungani de către inspectorii Camerei de Conturi Iași * banii locuitorilor din cea mai săracă comună din județ au mers către finanțarea ilegală a unei asociații sportive și către contracte de lucrări pentru care primăria nu poate justifica cheltuiala * în comuna cu cei mai mulți asistați social, zeci de mii de lei au intrat în buzunarele celor care nu îndeplineau criteriile de ajutor social * la toate astea se adaugă și un prejudiciu creat de angajații primăriei pentru care s-a plătit, nejustificat, servicii de cazare și transport în cadrul unor cursuri de perfecționare


Vistieria uneia din cele mai sărace comune din județul Iași este tot mai goală iar prăpădul din contabilitatea primăriei descoperit inspectorii Camerei de Conturi Iași scoate la suprafață pagube de sute de mii de lei. Potrivit ultimului raport, în comuna Lungani, prejudiciul creat s-a ridicat la suma de 450.000 de lei la care se adaugă abateri financiar-contabile de 361 mii lei. Interesant este faptul că, cea mai mare parte din abateri aparțin Liceului Tehnologic Lungani, în sumă totală de 269.000 de lei. Controlul efectuat de Camera de Conturi Iași arată că, la acest liceu nu au fost stabilite, inventariate, evidențiate în contabilitate și raportate prin situațiile financiare, în mod real, datoriile unității de învățământ reprezentând sume prevăzute prin hotărâri judecătorești având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului, devenite executorii. În fapt, aceste daune se răsfrâg asupra bugetului local, fiind vorba, mai exact, de decontarea navetei. Acest lucru a ajuns, la începutul acestui an și în atenția Prefecturii Iași, care a avut o întâlnire cu primarii aflați în această situație. În timp ce primarul comunei Lungani, Gheorghe Pricopie (FOTO) dă vina pe colectarea greoaie a taxelor, provocată de sărăcia din comună, inspectorii financiari arată că nici măcar puținii bani aflați în bugetul local nu au fost cheltuiți transparent. „Cu privire la modul de atribuire și administrare a contractelor de achiziții publice încheiate în scopul efectuării de lucrări de întreținere a drumurilor comunale în perioada 2012-2014 lipsesc documentele justificative în legătură cu modul de estimare a lucrărilor de întreținere ce trebuiau efectuate, procurarea directă a produselor de balastieră fără a ține cont de valoarea efectivă a contractelor de achiziții și lipsesc documentele justificative în legătură cu bunurile și serviciile efectiv prestate”, se arată în raportul Camerei de Conturi Iași. Prejudiciul stabilit în contractele de lucrări inexistente este de 282.000 lei, bani care au avut o destinație necunoscută.

 

Bani pompați pe sub mânecă la asociația sportivă

 

În raport apar mențiuni asupra finanțării Asociației Sportive Viitorul Lungani. În urma controlului făcut de Camera de Conturi Iași s-a descoperit un prejudiciu de 81.000 de lei în bugetul local, privind modul de finanțare a acestei asociații. Concret, din bugetul local s-au dat fonduri cu nemiluita către asociație, fără să existe o destinație precisă a banilor.„Cu privire la modul de fundamentare, alocare și finanțare a activităților specifice desfășurare de Asociația Sportivă Viitorul Lungani nu s-au prezentat toate documentele justificative cu privire la modul de fundamentare a fondurilor necesare susținerii activităților specifice asociației. Alocarea sumelor către asociație în vederea finanțării activității specifice s-a făcut fără a avea la bază un contract de finanțare nerambursabilă încheiat ca urmare a organizării unei selecții publice de proiecte și fără a se face dovada contribuției de cofinanțare de minim 10% din valoarea cheltuielilor”, notează Camera de Conturi Iași. Tot aici, inspectorii financiari au observat că nu s-a urmărit modul de utilizare a fondurilor alocate iar conducerea asociației nu a prezentat dovada elaborării rapoartelor de avizare în legătură cu sumele avansate din bugetul local al comunei și respectiv rapoartele lunare de activitate privind modul de utilizare a sumelor alocate de la bugetul local.

 

PUG păgubos și bani dați la cei bogați

 

Puțin peste 27.000 de lei au ajuns în buzunarele celor care au mințit în dosarele de asistență socială. Pentru coretarea acestei gafe s-a dispus recuperarea prejudiciului de la cei care au beneficiat de el în 2014. „Au fost stabilite beneficii de asistență socială de natura ajutoarelor sociale unor familii sau personae singure care nu erau îndreptățite să beneficieze de asemenea facilități”, se arată în raportul de control. Realizarea Planului Urbanistic General a lăsat o gaură de de 82.000 de lei în conturile primăriei. Documentele au dispărut, pur și simplu, din contabilitate. „Cu privire la modul de atribuire și administrare a contractului de prestări servicii încheiat pentru întocmirea PUG-ului și documentelor aferente necesare obținerii de avize pentru reactualizarea lui lipsesc documente justificative cu privire la modul de identificare și evaluare a serviciilor efective ce trebuiau realizate, având în vedere similititudinea acestor servicii cu cele care au făcut obiectul unui alt contract (...) al cărui termen de finalizare era data de 1 martie 2012”, se menționează în raport. În plus, s-a stabilit că lipsesc documente justificative cu privire la modul de realizare a serviciilor facturate, respectiv proces-verbal, avize, însușirea și aprobarea autorității deliberative a comunei a modificărilor și actualizărilor realizate. În urma găsirii acestor nereguli privind PUG-ul, inspectorii financiari au cerut „stabilirea prejudiciilor aduse bugetului local al comunei, datorat de efectuarea de plăți în condițiile în care nu s-a făcut dovada realizării efective a serviciilor facturate și decontate de unitate și/sau decontarea unor servicii de aceeași natură către ambii prestatori.

 

Cursuri de perfecționare la preț de vacanță exotică

 

Mai mulți angajați din Primăria Lungani au fost, în perioada anului 2014 la cursuri de perfecționare finanțare nelegal din bugetul local. Camera de Conturi Iași a descoperit că s-au decontat cheltuieli de cazare și de transport într-un cuantum superior celui legal. Astfel s-a creat un prejudiciu de aproape 5.000 de lei și care va trebui recuperat din lefurile celor care au beneficiat de asemnea privilegii. Pentru înlăturarea neregulilor s-a cerut înregistrarea în contabilitate și recuperarea integrală a prejudiciului identificat în valoare de 4.811 lei, împreună cu beneficiile nerealizate, datorat de efectuarea de plăți nejustificate în legătură cu servicii de cazare și cheltuieli de transport pentru angajații unității, inclusiv cele identificate urmare a extinderii verificărilor la nivelul exercițiilor bugetare 2014-2015 și anterior acestora”, au notat inspectorii Camerei de Conturi Iași. 

 

Două cartiere din Popricani stau de ani buni în beznă: Morţii au lumină, viii stau la lumânare 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei