Primăria ţine secret raportul referitor la accidentul de pe strada Arcu
Dimensiune font:
Concluziile la care au ajuns reprezentanţii comisiei constituie la nivelul municipalităţii vor fi făcute publice după raportul procurorilor care au anchetat acest caz. Între timp, 160 de vatmani RATP au fost testaţi noaptea în cadrul unor simulări care au vizat, printre altele, căderea tensiunii, frânarea în regim de urgenţă sau manevrele pe pantele din oraş
Oficialii Palatului Roznovanu susţin că, în linii mari, municipalitatea ieşeană şi-a conturat propriile opinii referitoare la cauzele şi vinovaţii accidentului de pe 9 decembrie, din strada Arcu, când două tramvaia s-au ciocnit la urcarea rampei înspre Piaţa Unirii. Potrivit acestora, raportul nu poate fi făcut public întrucât i-ar putea influenţa pe propcurorii care anchetează incidentul. „În principiu, raportul nostru intern este finalizat. Aşteptăm din partea Parchetul raportul procurorilor. În fucţie de acesta se va dispune începerea sau neănceperea urmăririi penale. Noi vom corela cele două rapoarte după care vom face publice măsurile pe care le vom lua la RATP”, spune Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi.
Ce s-a întâmplat pe 9 decembrie 2013?
Pe 9 decembrie, în jurul orei 13.40, două vagoane care circulau pe traseele 3 şi 6, s-au ciocnit la urcarea dinspre Billa spre Piaţa Unirii. Potrivit reprezentanţilor RATP, vatmanul de pe tramvaiul 276, care circula pe traseul 6, deplasându-se dinspre Billa spre Piaţa Unirii,
a rămas fără tensiune în reţea. Vagonul a scăpat la vale, în ciuda manevrelor sale, de a-l pune pe „mers cu spatele”, pentru a-l putea frâna. Tramvaiul a izbit cu spatele partea frontală vagonul 168, aflat în spate şi care circula pe traseul 3, dinspre Gară spre Piaţa Unirii. Cabina vatmanului de pe tramvaiul 3 a fost făcută zob, însă, din fericire, angajatul regiei a scăpat nevătămat. În schimb, şase dintre pasagerii aflaţi în vagonul din faţă au avut nevoie de îngrijiri medicale. T. DAMASCHIN
* * *
Simulări în noapte. Toţi vatmanii testaţi au trecut testarea!
Incidentul a fost urmat de măsuri speciale stabilite în cadrul RATP. Astfel, toţi vatmanii au fost supuşi unor simulări pentru a se vedea modul cum reacţionează aceştia în situaţii extreme. Acestea au avut loc noaptea, pe panta din strada Pădurii. „Toţi vatmanii au avut de trecut aceste simulări după ce li s-a explicat ce trebuie să facă în situaţii extreme. Toţi angajaţii testaţi au trecut aceste teste. Vom face şi alte simulări”, spune Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al regiei. Acesta a precizat că au fost simulate 10 situaţii particulare, printre care rămânerea vagonului fără tensiune, defrânarea de urgenţă a tramvaiului, oprirea vagonului pe pantă sau rampă, ruperea pantografului sau declanşarea unui incendiu.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau