Rămânem cu două trasee de tramvai?
Dimensiune font:
Ipoteza vine în contextul extinderii lucrărilor la proiectul privind reabilitarea căii de rulare a tramvaielor pe traseul Nicolae Iorga - Calea Chişinăului - Metalurgie - Doi Băieţi * deocamdată, singurul suspendat este traseul 11 * restul rutelor ar putea fi acoperit de cele 40 de autobuze second-hand achiziţionate de municipalitate
Pe cel mai recent şantier deschis în Iaşi - modernizarea liniilor de tramvai pe traseul Nicolae Iorga - Calea Chişinăului - Metalurgie - Doi Băieţi – se remarcă în ultimele zile o intensificare a ritmului lucrărilor, aceasta după ce prima lună de şantier a fost săracă în realizări. Dacă în luna septembrie cu greu puteai zări la lucru mai mult de trei oameni şi un utilaj, pentru săpături şi demontarea liniei uzate, de la jumătatea lunii octombrie au început să apară elementele care confirmă că nu se bate pasul pe loc. Astfel, pe porţiunea cuprinsă între Vamă şi Piaţa Nicolina fost montată geogrila cu rol de armare, după care s-a venit cu un strat de balast stabilizat. Ulterior, au fost turnaţi pereţii de sprijin şi stratul de asfalt (AB2), pentru ca în ultimele zile să apară şi primele segmente de şină, deocamdată doar pe porţiunea cuprinsă între Vamă şi Hotel Conest. „Vor continua lucrările de asfaltare pe zona Nicolae Iorga, înspre Ţesătura, pentru pregătirea suportului pe care va fi aşternută linia de tramvai”, spunea viceprimarul Mihai Chirica. Potrivit edililor, se speră ca până la finalul acestui an să fie montată linia pe toată lungimea tronsonului Vamă - Cotnari.
Dispar şase trasee de tramvai
În acest context, deocamdată, doar tramvaiele de pe traseul 11 şi-au încetat circulaţia, locul acestora fiind luat de autobuze. Iniţial, constructorul intenţiona să abordeze în acest an şi tronsonul cuprins între Tătăraşi Sud - Metalurgie, renunţându-se însă la această idee, din lipsa autobuzelor care să înlocuiască şi alte trasee de tramvai. Între timp, însă, au sosit toate cele 40 de autobuze achiziţionate de municipalitate şi, prin urmare, este de presupus că anul viitor se va trece şi pe alte tronsoane. „Datorită acestui şantier, în Iaşi nu vor mai circula decât tramvaiele de pe traseele 3 şi 6”, au afirmat oficialii RATP, cu referire la faptul că modernizarea reţelei de linii de tramvai în polul de creştere afectează circulaţia vagoanelor pe traseele 1, 2, 5, 7, 8, 11 şi 13.
Încă doi ani de şantier
Proiectul prevede reabilitarea căii de rulare pe o lungime de 9, 97 km de cale simplă pe tronsonul B-dul Nicolae Iorga (din staţia aflată în dreptul actualului sediu al Direcţiei Regionale Vamale până la intersecţia de la Cotnari) - B-dul Primăverii (de la Cotnari până la Ţesătura) - Calea Chişinăului (de la Ţesătura până la Tepro) - B-dul Metalurgiei (pe întreaga sa lungime, de la Tepro până la podul peste Bahlui, inclusiv) - str. Vasile Lupu (de la Pod Metalurgie până la staţia Tătăraşi Sud). Proiectul beneficiază de finanţare din bugetul UE pentru perioada 2007-2013 pe Axa Prioritară 1 a POR şi cofinanţare de la bugetul local. Contractul pentru executarea lucrărilor (47.442.859,85 lei + TVA) a fost câştigat de asocierea SC Mari Vila Com SRL Bucureşti - SC Conest SA Iasi - SC Grădinariu Import Export SRL Bucureşti. Lucrările vor dura 22 de luni. (T. Damaschin)
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau