RATP a murit. Trăiască CTP!
Dimensiune font:
Surprinzătoarea decizie a magistraţilor, care au dispus începerea falimentului RATP, a dus la activarea societăţii înfiinţate acum trei ani. Fără a aminti cine se face vinovat de falimentul regiei, primarul interimar anunţă trecerea la planul B, spunând că ieşenii nu vor fi afectaţi în vreun fel de situaţia apărută
Mai târziu decât şi-ar fi imaginat unii şi doar după o sentinţă nefavorabilă a judecătorilor, care au infirmat planul de reorganizare depus de RATP, lucru sinonim cu falimentul regiei, Compania de Transport Public (CTP) Iaşi va deveni în scurt timp principalul operator de transport public din oraş. O spune chiar primarul interimar Mihai Chirica, pentru care falimentul RATP „nu reprezintă o problemă atât de fierbinte pe cât s-ar fi crezut”. „Suntem exact în situaţia pe care am prognozat-o de la început. Am propus două căi pentru a rezolva problema RATP. Pe de o parte, am propus un plan de reorganizare a regiei pe câteva criterii prevăzute de lege. Unul dintre acestea se aplică din acest an: creditorul principal, în speţă ANAF, putea să-şi facă o reducere de creanţă în vederea recuperării unei alte creanţe care este exigibilă. Pe de altă parte, profitam şi de faptul că regia a reuşit să-şi îmbunătăţească starea economică, să realizeze profit şi chiar să-şi propună un plan propriu de dezvoltare. N-a reuşit ANAF să înţeleagă lucrul acesta, este problema lor... Vom aplica planul B, cel pe care deja l-am iniţiat, prin înfiinţarea Companiei de Transport Public, căreia îi vom da drumul. Dacă nu aţi remarcat, există deja aprobat contractul de delegare. Transferăm toată partea de personal, toată partea de contractare, astfel încât cetăţenii municipiului Iaşi să nu simtă absolut niciun prejudiciu în calitatea serviciului public. Sperăm, cu această ocazie, să fie un nou început prin care să reactivăm un serviciu de care municipiul Iaşi are nevoie”, a spus primarul interimar.
Ce au decis magistraţii
Deşi supravieţuirea RATP ar fi fost varianta optimă pentru ca cei aflaţi pe lista creditorilor regiei să-şi recupereze cât mai mult din sumele datorate de RATP, instanţa a dat curs contestaţiei formulată de ANAF în ceea ce priveşte admiterea planului de reorganizare al debitoarei. „Admite contestaţia formulata de creditorul Directia Generală Regională a Finanţelor Publice Iaşi împotriva Hotărârii adunării creditorilor debitoarei RATP din 10.02.2016 şi în consecinţă : Infirmă planul de reorganizare judiciară a debitorului REGIA AUTONOMĂ DE TRANSPORT PUBLIC (RATP), propus de debitor prin administrator special. În temeiul disp. Art. 145 alin. 1 lit. B din Legea nr. 85/2014, dispune începerea procedurii generale a falimentului debitorului REGIA AUTONOMA DE TRANSPORT PUBLIC (RATP). (…) Dispune sigilarea bunurilor din averea debitorului, indisponibilizarea imobilelor, a părţilor sociale şi îndeplinirea celorlalte operaţiuni de lichidare. Executorie. Cu drept de apel în termen de 7 zile de la comunicare”, se arată în soluţia magistraţilor.
Chirica dă de înţeles că ANAF se va alege cu praful de pe tobă
În situaţia în care RATP intră în lichidare, cu sumele încasate urmând a fi „îndestulaţi” creditorii, se naşte întrebarea dacă viitorul operator de transport public va dispune de logistica necesară desfăşurării unui activităţi vitale pentru ieşeni. „Mijloacele de transport, în marea lor majoritate, sunt ale noastre, cele noi sunt, sau mai bine spus, vor fi ale noastre, serviciul public ne aparţine, partea de depou, terenuri, zone de garare, zone de staţie, infrastructură, stâlpi, reţea fir-contact, linie şi toate celelalte sunt proprietatea municipiului Iaşi, încât nu ne facem nicio problemă din punctul acesta de vedere”, mai adaugă edilul-şef.
Simirad şi Nichita, principalii vinovaţi de falimentarea RATP
În forma sa actuală, RATP funcţionează din anul 2004, mai precis din data de 17 septembrie, odată cu validarea fuziuniii dintre SC Autobuzul SA cu RATEC, menţionată în HCL nr. 444 (ulterior, a mai fost votată o altă HCL (nr. 93/10 aprilie 2006), unde se face referire la proiectul de fuziune prin absorbţie dintre RATP şi SC Autobuzul). Este anul în care judecătorii confirmă o decizie a Primăriei, de reziliere a tuturor contractelor deţinute de operatorii de maxi-taxi din oraş şi care deschidea perspectiva unui transport eficient şi de calitate. Începutul dezastrului s-a profilat odată cu creşterea numărului de gratuităţi pentru pensionari, dictat de raţiuni electorale. „Transportul public a fost îngropat de Simirad şi Nichita. Primul a adus operatorii de maxi-taxi în oraş, celălalt a acordat gratuităţi care au falimentat regia, întrucât Primăria nu a achitat subvenţiile aferente”, spun surse din interiorul regiei. Tudor DAMASCHIN
* * *
„Nu vreau să aştept decizia din septembrie. Decât să contiuăm să ducem după noi o căruţă cu roţile pătrate, mai bine rupem acum problema” – Mihai Chirica, primar interimar
* * *
Proiectul de hotărâre privind înfiinţarea societăţii „Compania de Transport Public” Iaşi a trecut de plenul Consiliului Local Municipal cu şapte abţineri şi un vot împotrivă, pe 27 iunie 2013. Proiectul a suscitat dezbateri aprinse, consilierii Opoziţiei incriminând maniera prin care municipalitatea ieşeană îngroapă, practic, regia de transport local
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau