Război total cu speculanţii din transportul public judeţean
Dimensiune font:
Aleşii judeţului aduc acuzaţii grave societăţilor care efectuează curse speciale pe raza judeţului Iaşi. * aceştia spun că, sub pretextul obţinerii unei licenţe din partea Consiliului Judeţean Iaşi pentru transportul angajaţilor, unii fac şi transport public de persoane, contracost * una din firmele pentru care licenţa de transport special a fost respinsă săptămâna aceasta a fost implicată în tragicul incident de anul trecut în Braşov, care transporta mai mulţi elevi şi profesori ai Palatului Copiilor Iaşi
Mai mulţi transportatori pe curse speciale au fost luaţi în vizor de Consiliul Judeţean Iaşi. Scandalul s-a iscat în momentul în care două licenţe au fost respinse de către consilierii judeţeni, pe motiv că microbuzele şi autobuzele aflate în dotarea firmelor erau învechite şi nu mai corespundeau normelor actuale. Una din firmele pentru care licenţa de traseu a fost respinsă săptămâna aceasta este SC Maxibus Trans SRL, care urma să facă transportul angajaţilor Institutului de psihiatrie Socola. De altfel, firma administrată de Ioan Irimescu a fost arătată cu degetul în plenul Consiliului Judeţean Iaşi, la începutul săptămânii. Consilierii judeţeni au amintit de tragicul accident din luna iunie 2016, când un autocar aflat în gestiunea societăţii s-a răsturnat în Braşov, având la bord mai mulţi copii, părinţi şi cadre didactice de la Palatul Copiilor Iaşi. „Problema este că aceste curse speciale regulate, sunt curse mascate. Acei transportatori nu au îndeplinit anumite condiţii pentru transportul public de persoane şi se refugiază în cursele speciale. În fapt, ei săvârşesc transport public de persoane cu maşini de curse speciale. Acestea sunt unităţi de transport care ar trebui scoase din circuit, pentru că metodologia transportului public de persoane nu le dă voie să participe la licitaţii. Transportatorii care îşi plătesc dările, care au unităţi de transport conforme, sunt scoşi de pe piaţă iar ceilalţi sunt la adăpostul curselor speciale. Mi se pare că serviciul nostru din Consiliul Judeţean nu este străin de modul cum se atribuie aceste licenţe de transport”, a declarat Constantin Şerban, consiler judeţean PNL şi fost director al Palatului Copiilor Iaşi. Firma Maxibus a cerut licenţă pe traseul Iaşi – Grajduri, până la secţia exterioară Bârnova. „Au fost foarte multe accidente şi aduc aminte de cel cu elevii de la Palatul Copiilor Iaşi, unde s-au pierdut şi vieţi din cauza stării proaste a microbuzului. Trebuie să ştim clar pentru toate cursele alocate de noi şi să întrebăm persoanele care folosesc aceste curse speciale dacă sunt de acord cu mijloacele de transport puse la dispoziţie şi îşi asumă condiţiile”, a declarat şi Vasile Cotiugă, consilier judeţean PNL.
„Ori fac transport benevol, ori încasează din alte părţi”
O altă problemă invocată de aleşii judeţeni este nivelul ridicat al poluării, arătând către microbuzele care datează din anii 1992-1994. O altă firmă pentru care licenţa a fost respinsă până la o dată ulterioară este SC Lautemar SRL, care a solicitat transport prin curse speciale pentru angajaţii Eurotex Company SRL. „În comisii s-a apreciat că poate ridica semne de întrebare cu privire la caracterul speculativ al obţinerii acestor licenţe şi fructificarea lor ulterioară în transport. S-a solicitat o informare clară din partea compartimentului de resort pentru a încerca să reglementăm acest lucru”, a declarat Cristian Stanciu, liderul consilierilor judeţeni PSD. Social-democraţii atrag atenţia că nu s-au stabilit nici părţile contractuale şi nici nu există un abonament lunar, ceea ce poate duce la posibilă evaziune fiscală. „În urma discuţiilor, au reieşit câteva întrebări pe care trebuie să le clarificăm. În primul rând, dacă contractul încheiat pe aceste curse speciale se face între transportator şi persoane sau transportator şi un beneficiar ca persoană juridică. Aşa cum ştim, de la domiciliul persoanei şi până la locul de muncă, dacă se întâmplă ceva, se consideră accident de muncă. Cine răspunde în această situaţie? Angajatorul, dar el nu are un contract şi care se poate îndrepta împotriva noastră pentru că am acordat licenţă şi nu am asigurat condiţiile de securitate. În contractele care le-am văzut aici nu este prevăzut un preţ ferm al lui. Nu există un abonament lunar, asta înseamnă că transportatorul ori face un transport benevol ori îşi încasează veniturile din alte părţi”, a declarat Marius Ostaficiuc, consilier judeţean PSD.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau