Reabilitarea blocurilor prin asociaţii de proprietari
Dimensiune font:
Asociaţiile de proprietari se pot asocia cu primăriile pentru a obţine finanţare europeană în vederea reabilitării energetice a blocurilor de locuinţe * la Piatra Neamţ, primăria a lansat deja invitaţia către populaţie * cererile de finanţare se pot depune după data de 16 mai la sediul Agenţiilor pentru Dezvoltare Regională.
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, a lansat pe15 martie 2016, primul apel de proiecte pentru prioritatea de investiţii 3.1A. Bugetul minim al unui proiect de creştere a eficienţei energetice la o clădire rezidenţială este de 100.000 euro, iar cel maxim de 5 milioane de euro. Un proiect poate cuprinde cel mult 10 blocuri de locuinţe cu minim 2 niveluri (P+2)”.
Ce se finanţează din fonduri nerambursabile
Nu se poate acorda finanţare pentru o singură scară de bloc, ci proiectul trebuie să includă întreaga clădire. Asociaţiile de proprietari pot solicita accesarea de fonduri nerambursabile pentru blocuri care îndeplinesc următoarele condiţii: sunt construite în baza unor proiecte elaborate în perioada 1950-1990; au regim de înălţime de minim P+2; nu au mai beneficiat de finanţare publică în ultimii cinci ani pentru acelaşi tip de lucrări şi nu beneficiază de fonduri publice din alte surse de finanţare.
Fondurile se pot folosi pentru izolarea termică a faţadei, înlocuirea ferestrelor, închiderea balcoanelor, izolarea termică a planşeului peste subsol; pentru lucrări de reabilitare a sistemului de încălzire (în cazul blocurilor cu centrale de bloc/scară sau a celor racordate la sistemul centralizat); instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei din surse regenerabile; înlocuirea corpurilor de iluminat din spaţiile comune cu unele eficiente energetic; înlocuirea lifturilor şi implementarea sistemelor de management a funcţionării consumurilor energetice.
Contribuţie de 25% sau de 100%
Obligaţia asociaţiei de proprietari este de a contribui financiar cu 25% din valoarea lucrărilor de intervenţie a apartamentelor cu destinaţie locuinţă aflate în proprietatea persoanelor fizice şi cu 100% din valoarea lucrărilor de intervenţie aferente spaţiilor comerciale sau spaţiilor cu altă destinaţie decât cea de locuinţă, apartamentelor cu destinaţie locuinţă aflate în proprietatea persoanelor juridice, a UAT sau a autorităţilor şi instituţiilor publice. „Pentru mai multe detalii, reprezentanţii asociaţiilor de locatari pot apela numărul de telefon 0233.218991, interior 233, de luni până vineri, între orele 08.00-14.00”, informează Primăria Piatra Neamţ.
R.N.
100.000 de euro este bugetul minim al unui proiect de creştere a eficienţei energetice la o clădire rezidenţială.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau