Regele deşeurilor spitaliceşti pune stăpânire pe Iaşi - Reacția Mondeco

default

Dimensiune font:

| 22-06-2016 12:00

Un acord-cadru de peste jumătate de milion de lei este înţelegerea dintre Institutul Regional de Oncologie Iaşi şi una din firmele sale de casă * deşi are propria aparatură de neutralizare a deşeurilor spitaliceşti, IRO a semnat o înţelegere cu o valoare de zece ori mai mare decât costurile folosirii propriilor instrumente cu Mondeco SRL Suceava, principalul jucător pe piaţă din regiunea Moldovei * managerul IRO se dă de gol şi spune că ştia preţurile practicate de Mondeco, firmă cu care a mai colaborat * la licitaţia electronică, societatea a fost singura participantă, ofertând cu suma maximă


Jumătate de milion de lei este miza unui acord-cadru semnat la începutul acestei săptămâni între Institutul Regional de Oncologie (IRO) Iaşi şi una din firmele care domină zona Moldovei în sfera ei de activitate. Obiectul serviciilor este colectarea, transportul şi eliminarea deşeurilor spitaliceşti, contract câştigat de firma suceveană Mondeco SRL pe suma maximă licitată de IRO, fiind şi singura societate ofertantă. De altfel, licitaţia iniţială a avut loc pe 18 mai, când instituţia contractantă a evaluat serviciile la sume cuprinse între 364,232.4 şi 571.900,8 lei. Fiind singurul participant, Mondeco SRL a ofertat aproape de suma maximă, respectiv 571.680 lei, de unde şi întrebarea dacă firma ştia că este unicul ofertant.

La câteva zile de la publicarea licitaţiei, între societate şi IRO au avut loc un schimb de întrebări şi răspunsuri, care urmăreau dacă este obligatorie prezentarea unor certificate ADR (pentru transportul rutier al mărfurilor periculoase) ori de absolvire a cursurilor de igienă de către şoferii firmei, cât şi a consilierului de imagine. O altă întrebare interesantă adresată de firma suceveană a fost dacă IRO va respecta principiul proximităţii, într-o încercare de a forţa un răspuns din partea institutului în favoarea societăţii. IRO a replicat că „la stabilirea destinatarului şi a traseului de transport al deşeurilor periculoase, expeditorul va avea în vedere, pe cât posibil, respectarea principiului proximităţii, care presupune ca deşeurile să fie valorificate şi eliminate cât mai aproape de locul de generare”. Mai mult, în aceeaşi notă, reprezentanţii Mondeco SRL întreabă dacă sunt obligatorii prevederile articolului 45 din OMS 1226/2012, cu privire la respectarea metodelor de eliminare a deşeurilor medicale. De fapt, în acest articol se vorbeşte de două aspecte importante: metodele folosite pentru eliminarea deşeurilor spitaliceşti şi costurile operaţiunii de eliminare se suportă de către unitatea sanitară, în calitate de deţinător de deşeuri, aceasta suportând sancţiuni privind gestionarea necorespunzătoare a deşeurilor.

 

Mondeco - monopol pe deşeurile spitaliceşti în Moldova

 

Numele Mondeco SRL şi IRO Iaşi apar în cel mai recent raport al Curţii de Conturi. Raportul arată că, pe zona de Nord – Est, monopolul deşeurilor spitaliceşti este deţinut de firma din Suceava: „Din analiza distribuţiei în teritoriu a principalilor operatori economici autorizaţi pentru servicii de colectare, tratare şi eliminare a deşeurilor medicale, potrivit datelor preluate de pe site-ul Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice, se poate observa faptul că teritoriul României a fost împărţit în cinci regiuni, respectiv Regiunea Bacău, Regiunea Bucureşti, Regiunea Piteşti, Regiunea Sibiu şi Regiunea Timişoara, fiecare regiune fiind adjudecată de cel puţin un operator economic”. Pe zona Moldovei sunt indicate numele Mondeco SRL şi Ecomed SRL, existând o fuziune între cele două firme. „Angajaţii noştri sunt certificaţi în ceea ce priveşte certificarea ADR şi a cursurilor de igienă, acte care au fost depuse de către noi la IRO Iaşi. Nu ştiu ce spune Curtea de Conturi, e problema lor. Sigur, am întrebat de principiul proximităţii, care e reglementat prin lege, dar nu pot spune că noi avem monopolul pe această zonă. Am avut mai multe contracte în ultimii ani cu IRO”, a declarat Ovidiu Miron, directorul de achiziţii al Mondeco SRL, pentru „Evenimentul Regional al Moldovei”.

Potrivit secţiunii de contracte de pe site-ul IRO, ultimul contract cu firma suceveană a fost de 39.866 lei, pentru „alte bunuri şi servicii de întreţinere şi funcţionare”.

 

Şefa IRO: „E o încurcătură similară cu cea a HexiPharma”

 

De partea cealaltă, IRO Iaşi apare în raportul Curţii de Conturi cu probleme la capitolul deşeuri, asta înainte ca unitatea spitalicească să contracteze o firmă pentru eliminarea lor. Curtea de Conturi subliniază, în raport, inexistenţa unei evidenţe uniforme a resurselor financiare necesare activităţii de gestionare a deşeurilor medicale, care erau incluse în alte articole bugetare. Cu toate astea, în 2013, IRO a fost dotat cu o instalaţie de neutralizare de tip NEWSTER NW10 în valoare de 627.316 lei, prin Direcţia de Sănătate Publică Iaşi. În anul 2014, IRO Iaşi a tratat cantitatea de 45.450 kg deşeuri medicale cu instalaţia proprie, pentru care costurile tratării au fost de 58.089 lei, adică 1,28 lei/kg deşeu tratat, o valoare de zece ori mai mică decât acordul cadru semnat cu Mondeco. Managerul IRO Iaşi, Mirela Grosu face o declaraţie interesantă cu privire la această licitaţie, scăpând printre buze faptul că ştia preţurile practicate de Mondeco, din colaborări mai vechi. „Nu ştiu de ce s-a licitat aproape de valoarea maximă, mi-am pus câteva întrebări. A fost o licitaţie online şi sincer, mă bucur că a venit o firmă, decât nici una. Am mai colaborat cu Mondeco atunci când am lucrat la alt spital, ştiam ce preţuri au. Dar aici nu vorbim de un contract, ci un acord-cadru. Noi nu suntem obligaţi să dăm toţi aceşti bani. Este mai mult un backup, în cazul în care se strică aparatura, iar prin instalaţia de neutralizare, anumite deşeuri toxice şi reziduuri umane rezultate din cele zece săli de operaţii nu pot fi eliminate. E o încurcătură similară cu cea a HexiPharma. Noi încă nu avem contractul încheiat pe anul acesta cu Casa de Asigurări, deci nu avem un buget stabilit pentru contracte, de aceea am recurs la un acord-cadru”, a declarat Mirela Grosu, pentru „Evenimentul Regional al Moldovei”.

În urma semnării acestui acord, autoritatea contractantă va încheia contracte subsecvente, în funcţie de necesităţile beneficiarului şi fondurile disponibile. Deşeurile medicale care vor fi eliminate de Mondeco sunt cele înţepătoare-tăietoare, deşeuri infecţioase, deşeuri anatomo-patologice şi părţi anatomice, deşeuri medicamente citotoxice şi citostatice, deşeuri chimicale constând din sau conţinând substanţe periculoase şi deşeuri farmaceutice. 

 

UPDATE - Reacția Mondeco  

Mondeco doreste sa faca urmatoarele precizari pentru a clarifica aspectele specifice la care faceti referire, precum si sa faciliteze intelegerea modului de lucru in acest domeniu. In acelasi timp dorim sa va asiguram ca suntem o companie de buna-credinta, care isi desfasoara activitatea intr-un mod etic, profesionist si respectand rigorile legale. De asemenea, va asiguram ca actionam cu toata responsbilitatea care decurge din importanta asigurarii protectiei oamenilor si a mediului, prin colectarea si neutralizarea deseurilor periculoase, din care cele medicale reprezinta doar o parte.

1. Mondeco nu se afla in situatie de monopol. Pe website-ul oficial al Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului puteti regasi firmele autorizate pentru eliminarea deseurilor periculoase prin metoda incinerarii, coincinerarii, iar in cazul celor medicale, metoda sterilizarii termice la temperaturi scazute. Veti regasi acolo ca si operatori doar pe zona Moldovei, pe langa Mondeco, inca un incinerator, o statie coincinerare si un sterilizator. Vezi http://www.anpm.ro/incinerare-deseuri.

In plus, in afara procesatorilor deseuri periculoase mentionati, exista aproximativ 12 transportatori, concurenti pe piata deseurilor medicale numai in zona Moldova: http://www.anpm.ro/transport-deseuri.

De asemenea, va precizam faptul ca Mondeco activeaza pe piata de deseuri periculoase din care deseurile medicale sunt doar o mica parte. Si aceasta piata este nationala, nu locala sau regionala, pentru ca oricare dintre zecile de concurenti existenti in piata pot participa la aceste licitatii atat in zona Moldovei cat si la nivel national, fiind o piata absolut deschisa competitiei.

Astfel ca existenta zecilor de potentiali concurenti procesatori sau colectori de deseuri periculoase, explica de ce Mondeco nu are monopol - ceea ce prin definitie inseamna un singur furnizor.

2. Intre Mondeco SRL şi Ecomed SRL, nu a existat nicio fuziune si nu exista nici o alta legatura.

3. Mondeco preia pentru neutralizare doar o mica parte din deseurile generate de catre IRO, respectiv cele pe care sterilizatorul acestei institutii medicale nu le poate procesa:
Ambalaje contaminate
Substante chimice de laborator
Deseuri anatomo-patologice
4. Referitor la licitatie: Conform specificatiilor din Caietul de Sarcini si a fisei de achizitii, Oferta Financiara va fi intocmita luand in considerare cantitatea maxima de deseuri. Deci nu exista decat o valoare maxima care poate fi licitata, nicidecum un interval intre o valoare minima si o valoare maxima.

Explicatie: pentru a putea face un buget, generatorii de deseuri estimeaza, pe baza istoricului, cantitatile de deseuri ce vor fi predate. Acestia, precum si IRO, urmaresc cantitatea de deseuri ce au fost predate efectiv catre firma de colectare de deseuri in trecut (deci fara cantitatile procesate in instalatia proprie de sterilizare) - aceasta reprezinta valoarea minima. Generatorul insa estimeaza si cantitatea de deseuri ce ar putea fi predata in cazul in care sterilizatorul propriu ar fi complet nefunctional - aceasta fiind valoarea maxima. Toate calculele ziaristului sunt facute la cantitatea maxima de deseuri, valoare care nu a fost ridicata niciodata de la spital, deoarece acesta neutralizeaza deseuri si in sterilizatorul propriu.

5. Contractul semnat este unul cadru. Pe parcursul său vor fi semnate contracte subsecvente specifice, in functie de necesitatile spitalului. Tinand cont de existenta sterilizatorului propriu al IRO, valoarea comenzilor solicitate va fi mult mai mica decat cele vehiculate tendentios in articol.

6. Pretul per kg tratat: Pretul „de zece ori mai mare” este o interpretare incorecta. Costul pentru transportul si eliminarea deseurilor variaza in functie de caracteristicile fizico-chimice ale acestora si de metoda folosita pentru eliminare.

Pentru a obtine raportul de peste 10 ori mai mare in cazul pretului de transport si neutralizare fata de costul de procesare al sterilizatorului spitalului, ziaristul a comparat costul pentru doua categorii de deseuri diametral opuse din punct de vedere al caracteristicilor si care sunt eliminate final prin metode diferite. Eliminarea deseurilor infectioase prin sterilizare si eliminarea substantelor chimice de laborator prin neutralizare urmata de incinerare sunt doua procedee care nu pot fi comparate.

7. In ceea ce priveste insinuarile privind faptul ca am stiut ca suntem singurii participanti, motiv prezumtiv pentru „licitatia la valorea maxima”: fiind o licitatie electronica este normal ca participantii la licitatie sa fie prezentati public in SEAP.
 

Cauți un loc de muncă? Vezi aici anunțurile de angajare! 

 

O afacere care prosperă de la an la an

Societatea Mondeco SRL din Suceava a avut, anul trecut, o cifră de afaceri netă de peste 8,7 milioane de lei, în timp ce profitul net a ajuns la 1,6 milioane de lei. Firma, care are ca domeniu de activitate „tratarea şi eliminarea deşeurilor periculoase“, a lucrat în medie, în 2015, cu 49 de salariaţi. Faţă de anul precedent, firma a înregistrat o creştere de peste 1,4 milioane de lei. Astfel, compania a raportat pentru 2014 afaceri nete de 7,3 milioane de lei şi un profit de aproape 1,1 milioane de lei.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:51

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei