Reparaţii auto făcute în bătaie de joc
Dimensiune font:
Mergând pe ideea că e mai ieftin şi reparaţia este făcută mai repede, unii şoferii se pot trezi cu surprize dacă nu sunt atenţi la ce service auto apelează. În unele locuri, reparaţiile sunt făcute de mântuială, cu piese neconforme, fără garanţii, care pot pune în pericol atât şoferul, cât şi ceilalţi participanţi la trafic. Inspectorii din cadrul Registrului Auto Român – Departamentul Supraveghere Piață şi-au pus mâinile în cap după controalele care au vizat agenţii economici care au activităţi de reparaţii auto. În numai cinci zile, 12 firme au fost nevoite să îşi oprească activitatea, iar pentru alte 4 a fost suspendată.
În perioada 19-23 martie inspectori au verificat 93 de operatori economici din județul Neamț. „Controalele au vizat verificarea respectării de către operatorii economici a obligațiilor prevăzute în OG 82/2000 privind elementele de caroserie folosite în activitatea de reparații auto, elemente ce țin de siguranța circulației. S-a verificat dacă sunt respectate prevederile legale referitoare la menținerea condițiilor inițiale de autorizare și menținerea de dovezi și înregistrări care să demonstreze conformitatea activităților de reparații auto cu condițiile tehnice și de calitate impuse. Inspectorii RAR au verificat și condițiile de acordare a certificatelor de garanție pentru lucrările efectuate”, au precizat inspectorii RAR. Din totalul de operatori economici controlați, la 36 s-au constatat diferite neconformități, fiind aplicate sancţiuni ce însumează 69.000 lei. În urma controalelor au fost identificate şi două persoane fizice neînregistrate fiscal, care desfășurau activități de reparații auto în regim neautorizat, precum și un operator economic care nu deținea autorizație tehnică eliberată de RAR-RA.
Şoferi inconştienţi
O altă problemă este aceea a rablelor care circulă pe drumurile judeţului. Conform statisticilor, în 2017, Registrul Auto Român a verificat din punct de vedere tehnic 71.750 de vehicule la nivelul întregii ţări. La jumătate dintre acestea, au fost constatate diferite neconformităţi, de natură tehnică sau legate de acte. Cele mai multe probleme au fost constatate la instalaţia electrică de iluminare şi semnalizare - 31,54%; punţi, jante şi anvelope - 14,38% şi la 10,35% au avut probleme cu şasiul. Neconformităţi la sistemul de frânare au fost depistate la 3,59% dintre vehiculele şi în 1,73% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie. În urma măsurătorilor efectuate s-a stabilit depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 3.612 autovehicule. „Inspectorii RAR au depistat în trafic şi vehicule cu probleme mai grave la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi, jante, anvelope şi mecanismul de suspensie. Astfel, în cazul a 3.675 vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident”, se arată în raportul pentru 2017. În urma controalelor mixte desfăşurate de Registrul Auto Român şi Poliţia Rutieră au fost aplicate 25.307 sancţiuni, au fost reţinute 539 de permise de conducere şi au fost retrase 19.320 de certificate de înmatriculare. Din cauza problemelor tehnice grave constatate, 131 de vehicule au fost imobilizate şi 64 de inspecţii tehnice periodice au fost anulate. Directorul General al Registrului Auto Român, ing. George Adrian Dincă, a precizat că „rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR – Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni”.
Gianina BUFTEA
O altă problemă este aceea a rablelor care circulă pe drumurile judeţului. Conform statisticilor, în 2017, Registrul Auto Român a verificat din punct de vedere tehnic 71.750 de vehicule la nivelul întregii ţări. La jumătate dintre acestea, au fost constatate diferite neconformităţi, de natură tehnică sau legate de acte.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau