Revoluţie în comerţul stradal ieşean!
Dimensiune font:
Toate chioşcurile din oraş vor face subiectul unor proiecte în vederea ocupării lor într-o maniera cât mai adaptată cu zona unde sunt amplasate * primarul spune că, în oraş, chioşcurile nu vor mai avea un aspect monoton * în viziunea edilului, tonetele vor fi diferite, întrucât şi oraşul diferă, de la cartier la cartier
De mai mult timp, edilii sunt preocupaţi să confere oraşului un aspect mult mai apropiat de cerinţele unui smart city. Inevitabil, iniţiativa îi va afecta pe ieşenii care desfăşoară un comerţ stradal întrucât, potrivit primarului Mihai Chirica, intenţia Primăriei este de a promova ceea ce edilul a numit comerţ de întâmpinare. „Intenţia mea cea mai mare este de a reîncepe să promovăm acest comerţ de întâmpinare pentru ca el creează şi locuri de muncă şi sunt mult mai comode pentru cei care le utilizează. Nu trebuie să intri de fiecare dată într-un supermarket ca să îţi iei biscuiţii pentru a doua zi ai copilului sau pachetul de ţigări sau mai ştiu ce lucruri care ai nevoie urgenta în casă. Şi vom avea grijă să analizăm cu maximă atenţie acest lucru”, a spus edilul-şef la ultima şedinţă de Consiliu Local.
Intenţia municipalităţii este ca odată aranjat pe alte coordonate, comerţul stradal să respecte şi reguli de ce ţin de estetica zonei. „În momentul de faţă se lucrează la două proiecte. Un proiect este intersecţia Nicolina – Sălciilor – Clopotari. Grosul unde sunt adunate foarte multe chioşcuri şi le-am interzis să mai facă absolut nimic, de altfel le-am dat doar 6 luni prelungire pentru că vom pune noi la dispoziţie proiectul şi îl vom scoate la licitaţie. Şi al doilea proiect este pe zona Târgu Cucului unde deja am început demolarea, aţi văzut ca am eliberat staţia spre Biserica Bărboi. Te uitai spre biserica Bărboi şi vedeai două tonete, una goală şi una plină cu tricouri. Nu cred că într-o staţie de transport în comun ne lipseau pe tricourile. Le-am demolat pe amândouă. Mai sunt încă două în demolare. Vom face un alt proiect şi relicitam în totalitate spaţiile in vederea ocupării lor într-o maniera cât mai adaptata cu zona respectivă”, a mai spus primarul.
Tonete diferite de la cartier la cartier
Primarul mai spune că chioşcurile din oraş nu vor mai avea un aspect monoton. În viziunea edilului, tonetele vor fi diferite întrucât şi oraşul diferă de la cartier la cartier. „Acolo unde e situaţia o permite şi unde putem să reajustăm cu astfel de module de comerţ, o să recalculăm paşii următori încât să le cerem. În primul rând, design-ul este cel pe care noi îl vom cere. Şi nu mai face designuri din astea tipizate, pentru că povestea din centru nu seamănă cu povestea din CUG şi nu seamănă cu povestea din Bucium. Oraşul e oarecum diversificat chiar ca un comportament cultural şi va fi nevoie să ne adaptăm fiecare locaţie pe un design specific”, mai precizează acesta.
Datorii de 4 miliarde lei
De altfel, campania de sistematizare a comerţului stradal a început cu dezafectarea chioşcurilor care nu respectau prevederile contractuale. Până în momentul de faţă au fost demolate 27 de chioşcuri. „Principala cauză sau principalele două motive sunt legate de aspect, vedeţi cele de pe Păcurari care deja dispar unele după altele şi ocuparea ilegală a domeniului public, în sensul că ani şi ani de zile au stat în contracte de închiriere cu 15 m, cu 12 m, 6 m şi am măsurat 50 m. Eu sunt de acord, vrei să faci o afacere în Iaşi, foarte bine, dar respectă şi tu obligaţiile pe care le ai faţă de oraşul care te găzduieşte în afacerea respectivă”, mai spune edilul. Acesta susţine că sunt în continuare cu notificare de desfiinţare 67 de tone de presă, cele care nu şi-au plătit datoriile faţă de municipiul Iaşi, care s-au ridicat la aproape patru miliarde de lei, şi încă aproximativ 30 de unităţi de tipul acesta. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau