Rupţi de restul oraşului
Dimensiune font:
Până la finalizarea pasajului Octav Băncilă, locuitorii din cartierul Dacia sunt, practic, izolaţi de restul oraşului. Aceştia se expun zilnic unor pericole cunoscute, dar ignorate, Neavând alternative, aceştia aleg să traverseze şantierul de la Ţigarete şi calea ferată, în ciuda avertizărilor constructorului
Din dorinţa de economisi timp sau, pur şi simplu din comoditate, sute de ieşeni îşi riscă zilnic viaţa, traversând liniile de cale ferată. Este vorba îndeosebi de locuitorii din zona Zimbru, la graniţa dintre cartierele Dacia şi Alexandru, care, pentru a ajunge în Păcurari sau spre centrul oraşului, nu mai au la dispoziţie decât varianta pasarelei pietonale de la Gară sau a barierei de la BJATM. Cei mai mulţi aleg să traverseze însă în continuare calea ferată pe la Ţigarete, o zonă unde extrem de periculoasă, mai ales după apariţia şantierului de la pasajul Octav Băncilă. Ieri, spre exemplu, profitând de faptul că poarta metalică a şantierului a fost uitată deschisă, mulţi cetăţeni au scurtat-o pe la Ţigarete. „Pe unde aţi vrea să merg? Pe la Gară? Eu stau la Zimbru. Ştiu că au fost numeroase accidente, însă am grijă să mă asigur la trecerea peste calea ferată. Cât priveşte şantierul, dacă nu mă calcă trenul, nu dă macaraua sau excavatorul peste mine”, spune unul dintre cei care se aventurau ieri printre şinele de tren de la Ţigarete.
Reguli făcute pentru a fi încălcate
Ieşenii nu ignoră doar semnalele acustice şi luminoase care anunţă apropierea vreunei locomotive sau garnituri, ci şi mesajele de pe şantier: „Accesul persoanelor şi autovehiculelor neautorizate este strict interzis”. Aproape toţi ştiu că încălcă regulile impuse de constructor, însă faptul că nu au la dispoziţie altă zonă de traversare reprezintă scuza perfectă. „Toţi merg pe aici, eu de ce n-aş face-o? Dacă nu este voie să trecem pe aici, atunci să pună garduri, într-o parte şi în alta a şantierului”, spune un alt cetăţean. Paznicii şantierului susţin că le recomandă oamenilor, pe cât posibil, să evite traversarea zonei, însă totul se rezumă la bunul simţ al pietonilor, constructorul neputând îngrădi accesul decât în perimetrul unde se lucrează. „Mai sunt şi cei care lucrează aici. Pe ăştia chiar nu ai cum să-i împiedici să treacă prin şantier”, spune unul din oamenii de la pază.
Pasarela izbăvitoare
În mod sigur problema va persista, întrucât pasajul care va lega cartierele Alexandru cel Bun şi Dacia de centrul Iaşului - singurul pasaj suprateran construit la Iaşi după 1989 - nu va fi gata mai devreme de 2015. Pasarela va trece pe deasupra liniilor de cale ferată din zona Ţigarete şi a străzii Moara de Foc pentru a ajunge în Păcurari, în zona intersecţiei străzilor Arcu şi Octav Băncilă. Pe partea cartierului Alexandru, accesul pe pasaj se va putea face de pe străzile Tabacului, Şos. Naţională şi Sarmizegetusa, iar în Păcurari – pe străzile Arcu şi Păcurari. Construcţia pasajului face parte din proiectul cu finanţare europeană „Axa de Dezvoltare Nord – Sud pasaj Octav Băncilă”, în valoare totală de 87 milioane lei. (T. Damaschin)
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
seti
Nov 09, 2013
si pe unde ai vrea sa treaca oamenii?!? daca un pod care se face in 2,3 luni maxim se face in 10 ani!
Adauga comentariul tau