Şanse minime pentru o cursă aeriană către Spania
Dimensiune font:
Într-un top al celor mai populare curse aeriene de pe Aeroportul Iaşi stau destinaţiile către Italia şi Austria * deşi se presupune că una din cele mai mari comunităţi de români se află în Spania, şefii aerogării demontează mitul şi spun că o astfel de cursă este, cel puţin anul acesta, neprofitabilă * în schimb, regia ieşeană de transport aerian analizează posibilitatea unor rute interne către vestul ţării
În urma unei analize făcute de administraţia Aeroportului Iaşi, cele mai căutate rute de către pasagerii ieşeni sunt cele către Italia şi Austria. Dacă preferinţele pasagerilor de a călători spre Veneţia, Torino, Bergamo şi Bologna sunt lesne de înţeles, Italia găzduind poate cea mai mare comunitate de români din lume, destinaţiile către Austria prin noua linie operată de Austrian Airlines sunt la mare căutare datorită apropierii de Germania. Reprezentanţii Aeroportului Iaşi explică faptul că, pentru a începe curse către destinaţii noi, trebuie să existe un grad de încărcare a aeronavelor de cel puţin 70%, pentru ca zborul să fie profitabil. „Cele de pe Italia merg cel mai bine, este de înţeles. Însă cursa spre Austria are încărcarea cea mai mare, de acolo pasagerii mergând şi către Germania. Există un grad de încărcare pe care companiile îl cer pentru a efectua zboruri profitabile, însă pe ruta Germania nu există însă, la momentul de faţă, un grad de încărcare satisfăcător. Există şi abordarea curajoasă, prin care companiile crează un produs nou. Pe destinaţiile către Italia am văzut deseori încărcări de 160 de pasageri pe avion, pe aparate de 178 de pasageri. Este nevoie de noul terminal. Încercăm pe toate fronturile să obţinem o rută spre Paris, este mai fezabilă decât una pe Germania care, sigur este foarte importantă pentru mediul de afaceri, dar cifrele arată că, pentru Paris, ar exista gradul de încărcare necesar efectuării acestei curse”, a declarat Marius Bodea, directorul Aeroportului Iaşi.
Administraţia aerogării ieşene a anunţat că, dacă spre Germania s-ar înfiinţa o rută cu o companie low cost, zonele vizate ar putea fi Dusseldorf, Koln ori Stuttgard, iar cu o companie legacy cel mai probabil către Munchen şi Frankfurt. În schimb, există şanse pentru rute turistice către Turcia şi Amsterdam. „O altă rută pe care o vedem posibilă atât din cifre, cât şi din relaţiile internaţionale este România - Turcia, respectiv Istanbul. Este o rută care nu este operată în întregul areal al transportului aerian, am făcut chiar o statistică pe care am pus-o la dispoziţia companiilor aeriene. Spre Amsterdam ar putea fi o conexiune foarte importantă. De Spania discutăm de mult. Zborul spre Madrid sau Barcelona este foarte lung, aproape patru ore. Înseamnă un consum ridicat de carburant şi costuri mari pe ora de zbor. Există o prudenţă pe care mi-au spus-o companiile aeriene, care sunt ancoraţi mai bine ca noi în zonele pe care le deservesc, comunităţile de români din Spania au mai scăzut în masă. A existat o migraţie, mai ales spre partea de nord şi nu mai sunt atât de mulţi români cum am fi crezut. Dacă ar fi fost o destinaţie mai apropiată, de două ore, era deja deschisă”, a explicat Marius Bodea.
Mai multe curse interne către vest şi capitală
La începutul acestei luni, compania aeriană Blue Air a anunţat efectuarea, în premieră, a două rute interne Iaşi - Bucureşti şi Bucureşti Iaşi. „Politica firmei este de a se axa pe o anumită categorie de pasageri, cei care ar fi folosit mijloace de transport în comun până la Bucureşti. Este o altă zonă, un alt profil şi cu alte tarife. Ei ţintesc o zonă care nu este exploatată de nimeni. Mergi cu trenul, e mai ieftin, dar faci şapte ore, însă dacă mergi cu avionul, e mai scump, dar ajungi în 35 de minute. Avem infrastructura necesară pentru siguranţă şi echipamente de navigaţie avansate”, a completat Marius Bodea. Compania Blue Air a anunţat că, începând cu 25 octombrie va începe efectuarea celor două curse interne cu un Boeing 737, cu bilete pornind de la 47 euro. În plus, regia ieşeană de transport aerian ia în calcul două destinaţii către vestul ţării, respectiv Cluj şi Timişoara. „Este o perspectiva pe care noi o luăm în calcul, ori prin Blue Air ori Tarom, sunt destinaţii care se analizează în prezent. Însă depinde de achiziţiile companiilor aeriene, pentru că ar fi nevoie de noi aeronave pentru aceste curse. În ciuda aparenţelor, s-ar putea ca Iaşi - Cluj sa nu fie atât de profitabil, dar e posibil ca în timp, acest produs să fie dezvoltat. Despre Iaşi - Constanţa, nu putem spune că este o cursă profitabilă, probabil doar pe perioada verii”, a conchis Marius Bodea.
***
Începând de ieri, 14 iulie, aeroportul Iaşi a introdus un nou orar de zboruri, din care a fost scoasă una din cursele de duminică spre Antalya, efectuată de Tarom, iar în noul orar va exista doar un singur zbor în ziua de duminică spre Antalya, cu plecare la ora 8.50.
Citeşte şi Angajaţii Aeroportului Iaşi devin... creativi!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau