Şantierele îngheţate ale Iaşului!
Dimensiune font:
Activitatea pe două dintre cele mai importante şantiere ale municipalităţii - Podu Roş - CUG şi Doi Băieţi – Nicolae Iorga - este sistată în acest moment, aşteptându-se îmbunătăţirea vremii. Tronsoanele atacate, dar nefinalizate (Podu Roş - Nicolina, respectiv strada Vasile Lupu), constituie principala cauză a traficului aglomerat care se înregistrează zilnic în aceste zone
2015 va fi anul încheierii a 11 proiecte europene care vor schimba radical infrastructura Iaşului. Printre acestea se numără două investiţii ce vizează modernizarea liniilor de tramvai, şantiere aflate în acest moment în conservare, dar într-un stadiu avansat de execuţie. Bunăoară, investiţia „Dezvoltare şi reabilitare arteră funcţională Sud” sau, pe înţelesul tuturor, modernizarea tronsonului Podu Roş - CUG, ar putea fi finalizată înainte de vara acestui an. „Operaţiunile ce mai urmează a fi făcute în acest an se situează sub 30% din dimensiunea întregii lucrări, fapt ce oferă siguranţa încheierii şantierului chiar înainte de termenul stabilit iniţial pe 30 iulie 2015”, spun oficialii primăriei. Practic, a mai rămas în lucru porţiunea dinspre Belvedere spre Podu Roş, cea despre care unii ieşeni susţin că nu ar fi trebuit atacată atât timp cât nu se punea problema finalizării ei în 2014. De altfel, datorită faptului că două benzi de circulaţie rămân blocate, în fiecare zi se apar ambuteiaje pe acest tronson, la orele de vârf, coada de maşini spre Podu Roş întinzându-se pe mai mulţi kilometri, până aproape de Rondul Vechi. Lucrările vor fi reluate în primăvară. Aproximativ 87,6 milioane de lei au fost alocaţi acestui proiect, banii fiind folosiţi pentru înlocuirea a 8 kilometri linie simplă de tramvai, reabilitarea reţelei stradale pe o suprafaţă de 66.000 metri pătraţi, modernizarea trotuarelor pe 30.000 metri pătraţi, realizarea unei piste de biciclete cu o lungime de patru kilometri, toate lucrările desfăşurându-se între Podu Roş şi CUG.
Primele lucrări ar putea fi reluate pe Calea Chişinăului
Şi pe tronsonul Nicolae Iorga - Doi Băieţi întâlnim o situaţie similară. Lucrările sunt finalizate de la fostul Bazar până în intersecţia de la CET, precum şi pe B-dul Metalurgiei. Anul acesta urmează a fi schimbată şina pe porţiunea CET - Baza 3, apoi pe tronsonul Baza 3 - intersecţia Tepro, dar şi cea de pe Vasile Lupu, între Doi Băieţi şi Pod Metalurgie. Şi aici se circulă anevoios la orele de vârf din cauza şanţului rămas peste iarnă, însă constructorul şi-a exprimat dorinţa de a relua lucrările mai devreme de luna martie. „Dacă vremea o va permite, s-ar putea apuca de treabă în jurul datei de 15 ianuarie. Se poate lucra la temperaturi de maxim -2 grade. Altfel, rămâne ca şi aici restul lucrărilor să fie realizate începând din primăvară”, spun oficialii RATP.
Investiţia de 89 milioane de lei presupune modernizarea şi înlocuirea a 9,9 kilometri de cale de rulare pe unul dintre cele mai circulate trasee de tramvai din Iaşi, finalizarea proiectului fiind programată pentru vara acestui an. Tudor DAMASCHIN
* * *
180 milioane lei
Aceasta este suma fondurilor nerambursabile alocate pentru cele două şantiere
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau