Se deschid porţile pentru voluntari la ISU Bacău
Dimensiune font:
Pompierii băcăuani au reluat proiectul „Salvator din pasiune”, inițiat de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă * cei interesaţi trebuie să îndeplinească, însă, mai multe condiţii
După parcurgerea unor programe de pregătire, activităţile derulate alături de efectivele Inspectoratului General vor consta în participarea la misiunile de intervenție, utilizarea noţiunilor de bază în acordarea primului ajutor calificat, implicarea în acţiunile de ajutor umanitar şi în cele de popularizare a mesajului preventiv.
Programul de voluntariat va fi structurat în trei etape, ce presupun recrutarea şi înscrierea candidaţilor, analizarea dosarelor și încheierea contractelor de voluntariat. Data-limită pentru înscriere este 26 octombrie (în limita a 40 de voluntari, locuri arondate pentru județul Bacău).
Care sunt condiţiile de îndeplinit
Cei care vor să se alăture pompierilor salvatori trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 16 şi 65 de ani, să fie apţi din punct de vedere medical (adeverință din care să reiasă faptul că nu se află în evidență cu boli cronice, sunt clinic sănătoşi și apţi pentru efort fizic de nivel mediu), să fie apţi din punct de vedere psihologic (aviz psihologic - nu adeverință! -, care va conține, din partea psihologului, un profil psihologic cu recomandări la finalul evaluării cu precizarea „apt sau inapt pentru activitățile în cadrul unui serviciu de urgență”), să nu fi fost condamnaţi pentru comiterea unor infracţiuni cu intenţie şi să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă.
Ce trebuie să conţină dosarul
Dosarul candidatului trebuie să conţină: cererea de înscriere, certificatul de cazier judiciar (pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani), copie după actul de identitate, avizul psihologic, actul doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfăşurare, adeverinţa medicală şi acordul părinţilor / tutorelui legal, pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani.
Detalii suplimentare legate de activitatea de voluntariat pot fi obţinute accesând site-ul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă - www.igsu.ro -, dar şi de pe pagina web a Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Mr. Constantin Ene”, al județului Bacău – www.isubacau.ro -, precum și la sediul instituţiei, din municipiul Bacău, strada Milcov, nr. 49, structură la nivelul căreia veți putea confirma valențele profesiei de salvator.
„Acest proiect lansează semenilor o provocare: aceea de a deveni voluntar în cadrul Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă din România și urmărește susținerea activităţilor de voluntariat, ca expresie a implicării, solidarităţii şi responsabilităţii civice şi valorii profesionale a acestora, materializată în sprijinul acordat comunităților pe timpul situațiilor de urgență, dar și pentru prevenirea lor“, a declarat căpitanul Andrei Grecu, purtătorul de cuvânt la ISU Bacău.
După parcurgerea unor programe de pregătire, activităţile derulate alături de efectivele Inspectoratului vor consta în participarea la misiunile de intervenție, utilizarea noţiunilor de bază în acordarea primului ajutor calificat, implicarea în acţiunile de ajutor umanitar şi în cele de popularizare a mesajului preventiv. Petronela IANĂU, Gabriel POP
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau