Se reziliază contractul de concesionare a Aeroportului Bacău
Dimensiune font:
* lucrări anunţate cu mare fast, în 2009, de firma Blue Air au fost realizate doar pe un sfert * compania lui Nelu Iordache, arestat anul trecut într-un dosar de corupţie, va fi notificată zilele acestea cu desfacerea contractului ce viza investiţii de 45 de milioane de euro * acum, Consiliul Judeţean şi reprezentanţii aerogării au rămas cu un şantier în braţe şi caută soluţii pentru finalizarea lui
Regia Autonomă Aeroportul Internaţional „George Enescu” pregăteşte demararea, săptămâna viitoare, a formalităţilor de reziliere a contractului de concesionare încheiat cu Blue Air. „Vom înainta o notificare către firmele Blue Air şi Blue Aero, urmând ca, apoi, să stabilim, de comun acord, componenţa comisiei care va face transferul activităţilor aeroportuare”, a declarat Oana Chelaru, directorul regiei. Potrivit acesteia, vor fi preluate „pista, căile de rulare, clădirile, utilajele, angajaţii”, iar după transfer „se va face o evaluare economică a concesionării”. Oana Chelaru a precizat că „schimbarea administratorului nu va influenţa confortul călătorilor”. „Trebuie să se înţeleagă că traficul de pasageri, operatorii, zborurile nu vor fi afectate de transferul aeroportului”, a afirmat directorul regiei ce administrează aeroportul băcăuan.
Modernizări doar pe un sfert
Contractul de concesiune şi modernizare a Aeroportului din Bacău, aflat în proprietatea Consiliului Judeţean, a fost câştigat în urma unei licitaţii internaţionale de compania privată Blue Air, fiind semnat pe 19 ianuarie 2009. Modernizarea Aeroportului Internaţional „George Enescu”, investiţie evaluată la peste 45 de milioane de euro, urma să fie finalizată în 30 de luni de la declanşarea lucrărilor, declara Adrian Ionaşcu, directorul general al companiei Blue Air la acea vreme. Proiectul de modernizare consta în construirea unui nou terminal având o capacitate minimă de 450 de pasageri pe flux şi pe oră, reabilitarea pistei principale cu o capacitate portantă de 65 PCN, dotată cu sistem de iluminat conform CAT II, dar şi a căilor de rulare pentru a facilita dezvoltarea viitoare a traficului aerian, extinderea platformei în vederea asigurării spaţiilor de parcare şi de operare la sol a aeronavelor, facilităţi şi utilităţi PSI, Cargo, Turn de Control, consolidarea reţelei de drumuri interne, precum şi amenajarea unei parcări cu o suprafaţă de 6.500 mp. Din acest program s-au realizat, însă, doar platforma de parcare la standarde internaţionale a aeronavelor, fundaţia şi pilonii unui nou turn de control, fundaţiile unor clădiri anexe şi s-au efectuat reparaţiile la pista centrală, fapt ce va mai putea menţine în funcţionare normală aeroportul „cel puţin până în 2016”, spune Oana Chelaru.„Odată cu formalităţile de reziliere a contractului de concesiune, lucrăm împreună cu specialiştii Consiliului Judeţean şi Primăriei municipiului Bacău şi la un program minimal de continuare şi finalizare a obiectivelor începute şi demararea investiţiei pentru un nou terminal”, a precizat directorul Regiei Autonome Aeroportul Internaţional „George Enescu”.
Ionuţ Şerban
Arestarea preventivă, în vara anului 2012, şi verificările efectuate de DNA la firmele lui Nelu Iordache, omul de afaceri care deţinea şi societatea Blue Air, au oprit activităţile pe şantierul Aeroportului băcăuan, astfel că investiţiile înscrise în contractul de concesionare şi modernizare nu vor putea fi realizate până la sfârşitul acestei luni, când se epuizează termenul lor de realizare.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau