Sediul de 1,2 milioane de euro pentru Arhiepiscopie
Dimensiune font:
Preoţii Arhiepiscopiei Sucevei şi Rădăuţilor s-au mutat în casă nouă * Înaltpreasfinţitul Pimen a sfinţit, ieri, clădirea Centrului Eparhial * edificiul a fost reconstruit din temelii în doar 9 luni * vechiul sediu a ars într-un incendiu devastator, în urmă cu doi ani
Slujba de sfinţire a noului sediu al Arhiepiscopiei Sucevei şi Rădăuţilor a strâns ieri peste 50 de preoţi şi monahi din tot judeţul, dar şi autorităţi locale. Este vorba despre Preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur, Primarul Sucevei, Ion Lungu, parlamentarii ALDE, Alexandru Băişanu şi Ilie Niţă, şeful ISU Suceava, Ioan Burlui, precum şi inspectorul general al Inspectoratului Şcolar, Gheorghe Lazăr.
Nimeni din rândul oficialităţilor nu a fost invitat să ia cuvântul. Singurul care s-a adresat celor prezenţi a fost gazda, IPS Pimen. Înaltul ierarh a explicat, printre altele că vechiul sediu al Arhiepiscopiei, care a ars în ianuarie 2015, a fost construit din lemn din două motive. Unul a fost cel economic, construcţia clădirii din lemn fiind mai puţin costisitoare, iar altul a ţinut de legislaţie, care nu permitea ridicarea unui edificiu din materiale grele pe terenul din vecinătatea Bisericii „Sf. Gheorghe” care este monument UNESCO. „A fost nevoie de această construcţie”, a spus IPS Pimen.
Construcţia ridicată în nouă luni
Arhiepiscopul a amintit că în incendiul devastator de acum doi ani a ars nu doar sediul eparhial, ci şi Seminarul Teologic care funcţiona în aceeaşi clădiri. Noul sediu administrativ a fost construit pe amplasamentul clădirii distruse de flăcări, în timp ce seminarul va fi construit la ieşire din Suceava spre Ipoteşti, în vecinătatea grădiniţei „Sf. Ioan cel Nou”. „A fost foarte greu să construim acest sediu. A durat foarte mult obţinerea avizelor, mai ales de la Ministerul Culturii şi apoi celelalte avize, de la primărie şi ISU. Pe 4 noiembrie 2015 s-a încheiat contractul cu firma General Construct. În iarna 2015 au avut loc lucrări de pregătire a terenului, iar în primăvara lui 2016 s-a turnat fundaţia clădirii”, a declarat consilierul economic, preotul Gheorghe Saftiuc. El a precizat că investiţia a costat 1,2 milioane de euro, banii provenind de la Primărie, Ministerul Culturii şi de la donatori.
Noul sediu, construit „sub lupa” ISU
Vechiul sediu al Arhiepiscopiei nu avea autorizaţie de la ISU. Noua clădire însă întruneşte condiţiile de autorizare. „Săptămâna viitoare se va face recepţia lucrărilor, dar ştim deja că edificiul întruneşte toate condiţiile pentru a fi autorizat”, a mai spus Burlui. Şeful ISU a completat că noul sediu a fost construit „sub lupa” pompierilor. În plus, preoţii au învăţat din greşelile trecutului. La intrare în noul sediu există un indicator care îi atenţionează de şoferi să nu blocheze calea de acces în curtea instituţiei pentru a lăsat loc maşinilor de pompieri. Oana ŞLEMCO
9 luni
Doar atât a durat ridicarea clădirii.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau