Sistemul de Management al Traficului – între haos şi anchete DNA

default

Dimensiune font:

| 31-10-2015 05:45

Primarul interimar Mihai Chirica s-a dezis încă din start de primarul suspendat al Iaşului şi de acuzele de mită din proiectul privind managementul traficului în municipiu, încercând să salveze aparenţele unei stări de normalitate în implementarea acestui proiect 

„Nu vreau să pun o pată neagră pe un proiect de dezvoltare a oraşului, legată de ce s-a întâmplat în spatele acestui proiect. Nu ştiu în ce măsură ancheta DNA va afecta proiectul, dar un lucru este cert - ieşenii au nevoie de proiecte europene, iar cine nu a înţeles că proiectele europene trebuie făcute şi în condiţii de legalitate, va plăti. O parte plătesc începând de ieri (n.r. 29 octombrie), o altă parte vor plăti începând din altă zi, dar noi avem nevoie să implementăm aceste proiecte europene, pentru că nu le facem pentru persoane fizice care vor să se îmbogăţească, ci le facem pentru oraş”, a spus primarul interimar Mihai Chirica. Întrebat fiind dacă are cunoştinţă de vreun alt angajat al instituţiei pe care o conduce care să fi fost audiat de procurorii DNA în acest caz, edilul a susţinut că rolul lui nu este să aibă astfel de informaţii, în ciuda faptului că procurorii anticorupţie au făcut percheziţii inclusiv în biroul său, în cursul lunii martie. „Le-am pus la dispoziţie toate documentele pe care le-au cerut. Procurorii îşi derulează ancheta, drept dovadă că una dintre măsuri s-a luat începând de ieri şi probabil că îşi vor continua treaba până la capăt”, a spus, extrem de optimist, primarul interimar al Iaşului. „Dacă aş fi ştiut că s-a dat mită în acest proiect, vă daţi seama că eram unul dintre cei anchetaţi. Nu ştiam”, a spus Mihai Chirica, râzând.
Între haos rutier şi anchete DNA
În ce priveşte stadiul proiectului, edilul a susţinut faptul că, din punct de vedere al graficului de lucrări, acesta nu a suferit întârzieri în implementare. „S-a început deja punerea în funcţiune a echipamentelor şi dispozitivelor care s-au luat pe acest proiect. Nu va fi niciun haos în regimul de circulaţie. Nu transformăm acum o faptă penală într-un lucru rău pentru oraş. Fapta penală e cu treaba ei, noi trebuie să continuăm să facem proiecte europene pentru ieşeni, că aşa e corect”, a spus Chirica.
De la intrarea pe fir a procurorilor DNA, acest proiect a fost paralizat din punct de vedere financiar, drept dovadă şi creditul solicitat de municipalitate de la Ministerul de Finanţe pentru continuarea implementării managementului de trafic. „Nu este vorba despre o refinanţare, ci despre suportarea în totalitate a costurilor proiectului, dintr-un împrumut din Trezorerie, aşa cum s-a dat prin Ordonanţă de Urgenţă”, a precizat Mihai Chirica. Potrivit acestuia, de la descinderile procurorilor în biroul său, de unde au ridicat documente şi hard-disk-uri, acesta nu a mai fost vizitat sau contactat în vreun fel de către anchetatori. „Până la acest moment, nu ni s-a returnat niciun obiect dintre cele ridicate de procurori, respectiv hard disk-urile de la calcultoare, pe care sunt stocate informaţiile care vizează ancheta pe care ei o derulează”, a spus Chirica.
Prima simulare a proiectului intrat în atenţia DNA
Până la momentul de faţă, proiectul managementul de trafic a fost implementat în proporţie de 90%. „Până la sfârşitul acestui an, urmează să ne pregătim de recepţia proiectului”, a dat asigurări Mihai Chirica. Prin intermediul acestui proiect s-a urmărit echiparea unui număr de 90 de intersecţii, cu semafoare, automate de dirijare a circulaţiei, camere video şi camere de detecţie. „Scopul proiectului este reducerea ambuteiajelor, creşterea siguranţei participanţilor la trafic şi a pietonilor. Camerele video vor transmite informaţii şi imagini din intersecţii către dispecerat pentru a fi preluate de către cei care vor deservi dispeceratul de la Piramida lui Dubeţ”, a spus Cătălina Lucaci, managerul de proiect, prezentă ieri la prima simulare a activităţii dispeceratului pentru managementul traficului, amenajat la Piramida lui Dubeţ din Şoseaua Naţională nr. 43. Prin intermediul proiectului vor fi angajate un număr de 27 de persoane, care vor lucra pe trei schimburi. Deocamdată nu există angajaţi, pentru că centrul nu este funcţional, dar începând de săptămâna viitoare încep trainingurile pentru noul personal. „Nu am făcut parte din comisia de licitaţie care a desemnat câştigătoare asocierea de firme care se ocupă de implementare acestui proiect, dar nici nu cred că ar fi avut vreo importanţă în atribuirea contractului către asocierea UTI – Business Consulting. Au fost multe contestaţii la această licitaţie, pentru că şi lucrarea este destul de mare”, a mai spus Cătălina Lucaci. Doar pe acest proiect, care are o valoare de 69,9 milioane lei, pe cereri de rambursare sunt în jur de 8 milioane de lei.
Împrumut de 30 de milioane de lei pentru finalizarea proiectului
La finalul lunii septembrie 2015, plenul Consiliului Local a aprobat contractarea, pe o perioadă de 15 ani, a unui împrumut de 30 de milioane de lei de la Ministerul de Finanţe pentru a salva implementarea proiectului „Sistemul de management de trafic în municipiul Iaşi”. Potrivit primarului Mihai Chirica, în cazul în care acest împrumut se recuperează de la Ministerul Dezvoltării, prin prisma câştigării de către Primărie a contestaţiei la penalitatea primită pe proiect, acesta va constitui sursă de investiţii, banii fiind puşi la dispoziţia Consiliului Local pentru a putea fi repartizaţi spre alte obiective. În ce priveşte posibilitatea stopării proiectului, Chirica a susţinut că acest lucru este imposibil, în condiţiile în care nerecepţionarea proiectului la termen duce la rambursarea în întregime a sumei de 20 de milioane de euro, cât reprezintă finanţarea europeană a proiectului. Şefii Primăriei Iaşi motivează apelarea la acest împrumut prin faptul că s-a confruntat cu blocarea finanţării nerambursabile prin măsura luată de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice de a suspenda plăţile către Municipiul Iaşi, ca urmare a inexistenţei unui răspuns din partea Direcţiei Naţionale Anticorupţie cu privire la începerea sau neînceperea urmăririi penale în dosarul nr. 499/P/2013 împotriva celor care au manageriat proiectul „Sistemul de management de trafic în Municipiul Iaşi”. „Municipiul Iaşi se află în imposibilitatea de a asigura fondurile necesare, dat fiind faptul că cererile de plată şi rambursare au fost suspendate de către Autoritatea de Management din luna martie 2015, iar alocarea financiară de anul acesta, în valoare de 10.375.830 lei, nu acoperă restul de plată conform contractelor de lucrări încheiate în cadrul proiectului Sistem de Management de Trafic în Municipiul Iaşi”, a mai spus Mihai Chirica.
Fişa unui proiect sistat în trafic
Proiectul „Sistem de Management de Trafic în Municipiul Iaşi” presupune realizarea unui sistem integrat care să permită monitorizarea şi controlul centralizat al traficului în municipiul Iaşi. Proiectul vizează implementarea unui sistem integrat care să permită monitorizarea, controlul automat sau manual şi optimizarea pentru următoarele sub-sisteme: semnalizarea intersecţiilor, sistem supraveghere video, gestiunea transportului public de călători, sistem de semnalizare şi informare dinamică, sistem gestiune parcaje, sistem de înregistrare a depăşirii vitezei locale, controlul adaptiv al traficului în 90 de intersecţii. O altă componentă este fluidizarea traficului în polul de creştere Iaşi, prin reducerea timpului de staţionare a autovehiculelor la traversarea intersecţiilor, creşterea vitezei de circulaţie, reducerea congestiilor, creşterea siguranţei circulaţiei auto şi pietonale prin implementarea unui sistem de camere video pentru supraveghere, crearea şi menţinerea de locuri de muncă pe durata implementării proiectului, prin angajarea personalului care să opereze centrul de comandă şi control al traficului. Pentru lucrările aferente implementării proiectului, inclusiv prestarea serviciilor aferente punerii în funcţiune a sistemului, centru de comandă şi control, sistem de comunicaţii, sistem telesupraveghere în timp real şi înregistrare, lucrări la partea carosabilă şi intersecţii semaforizate, valoarea estimată a fost de 69.633.671 lei, fără TVA. Valoarea estimată totală a fost de 71.742.940 lei, din care valoarea aferentă procentului de diverse şi neprevăzute a fost de 2.109.269 lei. Din trei oferte primite, autoritatea contractantă s-a oprit asupra asocierii SC UTI Grup SA - SC Information Business Consulting SRL, contra sumei de 69614309, fără TVA. Nelu PĂUNESCU

* * *
„Cine nu a înţeles că proiectele europene trebuie făcute şi în condiţii de legalitate, va plăti. O parte plătesc începând de ieri (n.r. 29 octombrie), o altă parte vor plăti începând din altă zi” – Mihai Chirica, viceprimar cu atribuţii de primar al Iaşului

* * *
„Dacă aş fi ştiut că s-a dat mită în acest proiect, vă daţi seama că eram unul dintre cei anchetaţi. Nu ştiam” - Mihai Chirica

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei