Soarta RATP se decide în această săptămână
Dimensiune font:
Mâine sau cel târziu joi, 31 martie, judecătorii se vor pronunţa în ceea ce priveşte ieşirea RATP din insolvenţă sau declararea falimentului
Săptămână decisivă pentru viitorul RATP Iaşi. După ce Adunarea Generală a Creditorilor a validat, luna trecută, planul de reorganizare al regiei (prezentat apoi judecătorului sindic) şi după soluţionarea câtorva contestaţii apărute după această etapă, în cel mult patru zile, magistraţii urmează a se pronunţa asupra viitorului regiei. „Marţi (n.r. – mâine) este programat un nou termen, cel mai probabil, ultimul pe speţa ieşirii regiei din insolvenţă. Magistraţii ar mai putea cere un răgaz de 1-2 zile, prin urmare, cel târziu joi vom avea decizia finală”, spune Cristian Stoica, directorul RATP Iaşi.
Reorganizarea RATP ar urma să se facă în nouă direcţii, pornind de la transformarea regiei în societate comercială pe acţiuni, cu asociat unic Municipiul Iaşi, continuând cu conversia creanţei pe care Municipiul Iaşi o are asupra Regiei Autonome de Transport Public S.A. Iaşi, la valoarea înscrisă în tabelul de creanţe (69 milioane lei) şi terminând cu cesiunea către ANAF a creanţei RATP faţă de Municipiul Iaşi. Totalul pasivului RATP, conform tabelului definitiv de creanţe, este de 244.053.653,09 lei. Cele mai mari datorii ale RATP sunt către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală Bucureşti - 162.617.559,00 lei şi Primăria Iaşi - 69.604.337,19 lei.
Speranţe pentru transportul metropolitan
În timp ce creditorii regiei ţi-ar recupera mult mai rapid banii de la o regie în reorganizare decât de la una în faliment, supravieţuirea acesteia ar fi varianta optimă pentru îmbunătăţirea situaţiei transportului metropolitan. Majoritatea primarilor din comunele limitrofe susţin că transportul cetăţenilor în Zona Metropolitană ar trebui să se realizeze cu mijloacele de transport ale RATP, ale cărei dotări şi tarife sunt mult mai apropiate de nevoile cetăţenilor. Până acum, doar ieşenii din Horpaz şi Ciurea se puteau deplasa în şi dinspre oraş prin intermediul autobuzelor de pe traseul 41, la care se adaugă traseele 27 şi 44 ale Unistil, şi cei din Valea Lupului, prin intermediul altor două trasee - 20 (Tg. Cucu – Metro) şi 30b (Bucium - Carrefour ERA). De asemenea, reintroducerea traseului 36 i-a legat şi pe cei din Breazu. Evident, lucrurile se pot schimba în viitor.
Este ştiut faptul că municipalitatea are mână liberă la accesarea unor finanţări nerambursabile pentru transportul public prin programul Strategiei Europa 2020, derulat pe perioada 2014 – 2020. „Prin atragerea fondurilor, se urmăreşte modernizarea transportului în Zona Metropolitană Iaşi (ZMI)”, spun reprezentanţii municipalităţii. Alte promisiuni apar într-un document referitor la strategia viitoarei societăţi de transport public, CTP Iaşi. „Printre principalele obiective în vederea dezvoltării unui transport metropolitan eficient se numără asigurarea accesibilităţii tuturor locuitorilor Zonei Metropolitane la mijloacele de deplasare şi îmbunătăţirea raportului cost-eficienţă a transportului de persoane şi bunuri”, se arată în document. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau