Şoseaua de centură a rămas fără constructor
Dimensiune font:
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a emis un ordin de reziliere a contractului încheiat cu SCT Bucureşti, pentru construcţia rutei ocolitoare care va scoate traficul greu din Suceava * firma nu şi-a respectat angajamentele, iar forurile centrale au renunţat la colaborare * primul tronson trebuia să fie deschis pe 15 septembrie
Inevitabilul s-a produs. Centura Sucevei a rămas fără constructor. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a emis ieri un ordin de reziliere a contractului încheiat cu grupul SCT, care execută lucrările la ruta ocolitoare. Decizia a fost luată pentru întârzieri majore înregistrate la proiect.
Ordinul de reziliere poate fi contestat de constructor în termen de 14 zile. Cătălin Nechifor, Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, a declarat că va discuta cu directorul Regionalei Iaşi a CNADNR, Ovidiu Laicu, pentru a clarifica etapele ulterioare. „Aştept să am o discuţie cu Regionala Iaşi a Companiei, ca să vedem ce putem face mai departe. Firma are în contract o garanţie de execuţie”, ne-a spus Cătălin Nechifor.
Există informaţii că şi în aceste condiţii, în calitate de beneficiar al lucrării, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale ar putea termina în acest an tronsonul trei al şoselei de centură, adică cel dintre Zidul Morţii, spre ieşirea din Pătrăuţi, unde lucrările au fost finalizate în proporţie de 98%. „Ceea ce m-a deranjat foarte mult a fost dezinteresul total al acestei firme pentru acest contract. Este un dezinteres cum rar vezi. Ai o amărăciune când vezi că cineva te desconsideră. Nu mai puteam aştepta, nu aveam nicio garanţie că vor termina lucrarea. Nu putem merge aşa la nesfârşit. Firma nu a respectat contractul. Au avut un nou termen. 15 septembrie, nu l-au respectat”, a spus Cătălin Nechifor.
Amiciţii pe banii românilor
Firma care a câştigat licitaţia pentru construcţia rutei ocolitoare care va scoate traficul greu din Suceava este SCCF Grup Colas Iaşi. Execuţia proiectului a început în 2008. În 2012, francezii de la Grup Colas s-au retras, iar societatea SCCF Iaşi a fost preluată de SCT Bucureşti. Din momentul scindării au început şi problemele. S-au înregistrat întârzieri majore la proiect. Centura trebuia să fie gata în 2012. Pe atunci, proiectul era realizat în proporţie de aproximativ 70%. Dacă, francezii nu se retrăgeau, existau şanse reale ca şoseaua să fi fost gata în urmă cu doi ani. Acum, proiectul este realizat în proporţie de doar 86%. Atât a reuşit să mai facă firma din Capitală pentru suceveni.
Printre acţionarii societăţii bucureştene se numără şi Horia Simu, despre care se spune că ar fi un apropiat al fostului ministru al Transporturilor, Dan Şova. Aşa se explică şi faptul că SCT Bucureşti a îndrăznit să nu-l trimită la Suceava pe şeful cel mare la începutul verii, când Şova a inspectat şantierul centurii.
Oana ŞLEMCO
Ruta ocolitoare a Sucevei are puţin peste 13 kilometri şi este împărţită în trei tronsoane. Primul tronson ar fi trebuie să fie finalizat pe 15 septembrie 2014, lucru care nu s-a întâmplat.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau