Şosele de evitat în Moldova!
Dimensiune font:
Fie că sunt naţionale, judeţene sau comunale, multe tronsoane de drum din Regiunea de Nord-Est arată jalnic * banii pentru reparaţii sunt foarte puţini, iar oamenii fac scandal * în Regiunea de Nord-Est se află şi singurul drum naţional de pământ, pentru asfaltarea căruia iarăşi nu sunt bani, ci doar promisiuni* la Neamţ, primarii de pe Valea Muntelui ameninţă cu blocarea DN15 pentru că nu se fac reparaţii * la Vaslui, din cei peste 1.000 de kilometri de drumuri judeţene, un sfert sunt pietruite, iar o treime sunt de pământ
Starea drumurilor din Moldova nu se va îmbunătăţi semnificativ faţă de anul trecut. Bugetul pentru reparaţia şi întreţinerea arterelor este mic, iar în cele mai bune cazuri se fac plombări. În schimb, pe drumurile de pământ nu se va pune niciun strop de asfalt.
Revoltă pe Valea Muntelui
Drumul Naţional 15, ce traversează comuna nemţeană Hangu, a ajuns din nou subiect de scandal între primarii de pe Valea Muntelui şi parlamentari. Primarul comunei Hangu, Gavril Lupu, a precizat că DN15 nu este refăcut fiindcă „nu există interes” şi că soluţia pentru a atrage atenţia autorităţilor ar putea fi blocarea drumului: „Vrem să facem turism. Aduci turistul o dată. A doua oară nu mai vine. Probabil că soluţia este de a bloca drumul”. Replica a venit de la senatorul Liviu Bumbu, care a dezvăluit că, în viitorul apropiat, DN15 va fi doar întreţinut. „Ca să faci acest drum nu este suficient să torni un strat de asfalt. Trebuie revăzute şi poate chiar reluate toate lucrările de îmbunătăţiri funciare care au fost efectuate în urmă cu 40-50 de ani. S-au găsit alternative, mai puţin pentru comunele din zonă, unde în etapa următoare vor fi lucrări de întreţinere”, a spus Bumbu.
Ceva mai bine se prezintă situaţia pe drumul judeţean Roşiori-Valea Mare, drum din pământ şi piatră care ar putea să se reabiliteze dacă Bacăul se va asocia cu Neamţul, deoarece un tronson dintre Mişihăneşti- Mâlosu se suprapune pe teritoriul judeţului.„Noi avem un parteneriat cu judeţul Neamţ pe viitorul Program Operaţional Regional, în zona Dămieneşti, şi am discutat şi de acest drum care leagă Roşiori de comuna Lipova. Va trebui să găsim o formulă de asociere pentru ca şi ei să fie interesaţi de modernizarea porţiunii lor din acest drum”, a spus Valentin Palea, şeful Direcţiei de Drumuri, Consiliul Judeţean Bacău.
Lucrări de 10 milioane de lei la Vaslui
În judeţ cele mai avariate drumuri sunt de la Mărăşeşti la Voineşti, cel de la Lingurari -Obârşeni la Gârdeşti, de la Dăneşti la Bereasa, precum şi drumurile judeţene care străbat comunele Bogdăneşti, Bogdăniţa, Alexandru Vlahuţă şi Băcani stricat este şi drumul de Coroieşti la Ciocani. O parte vor fi reabilitate, iar pentru lucrări au fost repartizate 10 milioane de lei. „Am pregătit licitaţiile pentru tronsoanele Corni-Huşi, Duda- Epureni şi Arsura- Bogdăneşti. Lucrările nu se vor termina însă într-un an. Sunt multe drumuri distruse de intemperii şi de tractoarele care au cărat lemne”, a spus Corneliu Bichineţ, vicepreşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Vaslui. În judeţ din cei peste 1.000 de kilometri de drumuri judeţene, un sfert sunt pietruite, iar o treime sunt de pământ.
Bani puţini la Suceava
La Suceava, bugetul Consiliului Judeţean pentru reparaţia şi întreţinerea arterelor este la jumătatea celui din 2014, motiv pentru care se fac doar plombări. În acest an suma este de 23 de milioane de lei, faţă de 50 de milioane de lei cât a fost în 2014. Plombări s-au făcut pe drumul 208 A, artera dintre Suceava şi Liteni, iar pe lista de priorităţi se mai află drumul 208 V, spre Mănăstirea Pătrăuţi. Vor fi plombate şi arterele 208D şi 208 U care duc spre Mănăstirea Dragomirnei. Drumarii vor ajunge şi pe drumul 176 Vama Moldoviţa, dar şi pe 155 A, artera care duce spre Mănăstirea Râşca. Directorul general al Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri, Radu Avădănei a declarată însă că muncitorii nu vor repara tronsonul care leagă oraşul Broşteni de localitatea Dârmoxa, aşa cum a declarat anul trecut preşedintele CJ, Ioan Cătălin Nechifor.
Citeşte şi: Continuă reabilitarea drumurilor care duc la mănăstiri
Grupaj realizat de Lucia HACMAN
Botoşaniul rămâne singurul judeţ din ţară în care exist un drum naţional de pământ care, culmea, face şi legătura între două puncte vamale, Stânca şi Rădăuţi Prut, cu Republica Moldova, fiind graniţă a Uniunii Europene.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau