Timişoara ia faţa Iaşului la managementul traficului!
Dimensiune font:
Spre deosebire de semafoarele din Iaşi, la cele din Timişoara, timpii de verde sunt stabiliţi automat şi în timp real, fără intervenţia unui operator, iar duratele de ciclu de semaforizare sunt stabilite automat şi corelat pentru intersecţii învecinate
Nu mai e demult un secret faptul că Timişoara, spre deosebire de Iaşi, s-a mişcat mult mai repede şi mai bine în ceea ce priveşte modernizarea tramvaielor. S-a întâmplat încă din 2013, când, auzind despre un tramvai reabilitat la Paşcani pentru RATP Iaşi, primarul Nicolae Robu a venit la Iaşi pentru documentare. De atunci, au trecut doi ani, timp în care edilii bănăţeni s-au mişcat extrem de rapid, reuşind să organizeze o licitaţie în iunie 2014 în urma căreia, pe 8 iulie 2015, au fost prezentate public două tramvaie identice, unul modernizat la Arad şi al doilea la Paşcani, vagoane dotate cu camere video, scaune cu încălzire şi aer condiţionat. Mai mult, călătorii pot naviga pe Internet pe timpul călătoriei, în garnituri fiind montat Wi-Fi gratuit, însă doar pentru cei care au carduri RATT. Ca şi în cazul Iaşului, este vorba de tramvaie vechi, din care au rămas parţial şasiurile şi boghiurile. Iar ca similitudinile să meargă şi mai departe, proiectul tehnic aparţine unei firme din Bistriţa Năsăud, cea care a realizat proiectul şi pentru tramvaiul GT4M din Iaşi.
Semafoare mai inteligente decât cele din Iaşi
Recent, Primăria Timişoara a finalizat şi proiectul „Trafic management şi supraveghere video”, după modelul celui implementat la Iaşi. Spre deosebire de ceea ce se întâmplă în Iaşi, unde semafoarele inteligente dau rateuri, aglomerând şi mai mult circulaţia, ca să nu mai vorbim de inutilele butoane pentru pietoni, la Timişoara, sistemul asigură „unda verde” pe principalele artere urbane. Sistemul mai asigură gestionarea flotei de transport public de călători a RATT şi asigurarea priorităţii selective de trecere pentru vehiculele RATT dacă sunt întârziate faţă de grafic, precum şi constituirea unei arhive de date de trafic (volum, grad de ocupare, procente de viraj etc.) pentru intersecţiile incluse în sistem, care va permite realizarea mai uşoară a studiilor de trafic. „Cele mai importante caracteristici şi facilităţi ale sistemul instalat constau în timpii de verde stabiliţi automat şi în timp real, fără intervenţia unui operator, duratele de ciclu de semaforizare sunt stabilite automat şi corelat pentru intersecţii învecinate, astfel încât să se asigure coridoare de undă verde în condiţiile unor durate de ciclu variabile, în vederea fluidizării optime a traficului, dar şi structura variabilă a fazelor de circulaţie (faze la cerere pentru vehicule şi/sau pietoni) în intersecţiile cu trafic pietonal redus şi în intersecţiile prevăzute cu benzi de circulaţie dedicate pentru virajul la stânga”, a spus primarul Nicolae Robu, la inaugurarea proiectului. DAN CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau