Topul gogoşilor electorale servite alegătorilor de şefii Moldovei EXCLUSIV
Dimensiune font:
Tradiţia spune că ziua de 1 aprilie aparţine păcălelilor, că este momentul în care avem liber la minciuni * glumim cu cei din jur pe această temă, ne amuzăm, apoi ne vedem fiecare de ale noastre * din păcate, unii îşi păstrează atitudinea şi în restul anului, iar proiectele vehiculate în campaniile electorale sau în perioadele în care doresc să pară mai harnici decât sunt îi dau de gol
O privire aruncată asupra realizărilor din cea mai săracă regiune a Uniunii Europene arată cât de puţin preţ pun mulţi oameni pe adevăr şi cât de mult le plac minciunile. Unul dintre cele mai discutate proiecte din judeţul Suceava este şoseaua de centură a Rădăuţiului, semnat în urmă cu şase ani! La momentul în care oficialii aşteptau ca pe contract să se usuce cerneala au fost prezenţi Gheorghe Flutur, preşedintele Consiliului Judeţean la acea vreme, funcţie pe care a reocupat-o după un mandat de parlamentar, fostul primar Aurel Olărean, constructorul SC „Spedition UMB” Bacău şi oficiali ai drumarilor de la Bucureşti. „Mi-am dorit foarte mult acest proiect şi iată că s-a îndeplinit această solicitare a mea. Când eram deputat în 2008 am depus un amendament prin Comisia de buget-finanţe din care făceam parte pentru studiul de fezabilitate. Mi s-a aprobat ca studiul de fezabilitate să fie plătit de Ministerul Transporturilor. Documentaţia a fost executată în 2009-2010, iar în decembrie 2010 s-a ţinut licitaţia pentru execuţia lucrării”, a spus, în 2011, Olărean. Investiţia, în valoare de 100 de milioane de lei, presupunea realizarea a peste 16 kilometri de şosea de centură, termenul de execuţie fiind de 36 de luni de la data semnării contractului. Au trecut de atunci 6 ani şi nu s-a mai întâmplat nimic. La finalul anului trecut, fostul director al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Cătălin Homor, dădea ca sigură deschiderea şantierului în martie-aprilie 2017. Martie a trecut deja, poate că aprilie va aduce vreo veste bună.
Şosele uitate, bazin olimpic înecat în promisiuni
O altă şosea de centură vânturată în anii electorali este cea a Bârladului, un proiect la care locuitorii zonei visează din 1990. După tot felul de studii, analize şi rapoarte, s-a ajuns de unde s-a plecat – la un dosar prăfuit, aruncat într-un sertar. „Eu ştiu că în bugetul pentru 2017 la Ministerul Transporturilor nu sunt prinse variantele de ocolire ale Bârladului, nici ale Vasluiului şi nimic pentru drumul expres Focşani- Bârlad- Albiţa, Coridorul IX”, a spus deputatul PNL Daniel Olteanu, fost prefect al Vasluiului până în vara anului 2016, când a renunţat la funcţie pentru a se prinde în hora parlamentarelor.
Nici la Iaşi lucrurile nu stau mai bine, al doilea tronson al şoselei de centură fiind doar un subiect de discuţii, la fel ca şi bazinul olimpic, un proiect pentru care Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” a obţinut o autorizaţia de construcţie încă din 1990. Valoarea totală a investiţiei era estimată la 19,5 milioane de lei. De-a lungul timpului, finanţarea s-a realizat în mai multe tranşe, din bugetul Ministerului Educaţiei.
Cardul cetăţeanului credul
La Piatra Neamţ, promisiunile de anul trecut ar fi bătut recordul de păcăleli în orice zi de 1 aprilie. Fostul deputat Liviu Harbuz şi-a propus să-i înduplece pe oameni să-i acorde voturile în schimbul unui „card al cetăţeanului”. La ce ar fi fost bun un astfel de card? Dacă, prin absurd, ar fi fost emis ar fi oferit transport gratuit cu troleibuzul, înregistrarea copiilor la creşe şi grădiniţe, reduceri la bilete pentru evenimente culturale (teatru, film, concerte), ba chiar şi reduceri la deplasările organizate de Primărie la Catedrala „Sfânta Parascheva” din Iaşi sau mormântul lui Arsenie Boca. O altă promisiune pe care mai toţi şefii administraţiilor o vehiculează este legată de reducerea unor taxe. Tot la Piatra Neamţ a fost mare zarvă cu sumele plătite pentru închirierea locurile de parcare. Oamenii politici s-au întrecut în promisiuni - liberalii spuneau că sunt posibile reduceri cu 30 la sută, iar cei din PSD au plusat şi au avansat un procent dublu, argumentat, ziceau ei, de calcule. „Locurile de parcare nu costă. Tragi două dungi, mături”, părea convins Ionel Arsene, preşedintele CJ Neamţ. La final, din suma de 150 de lei/an/loc de parcare s-au tăiat doar 8 lei.
La Botoşani, tema promisiunilor a fost drumurile. De fapt, sunt, fiindcă nu s-a întâmplat nimic, starea lor fiind la fel de proastă ca şi în anii trecuţi. Oficialii vin, se plimbă, fac promisiuni, se prefac că le pasă de protestele şoferilor, aşa cum au fost la Manoleasa, unde este singurul drum de pământ din ţară, şi cam atât. La Bacău, un alt proiect de anvergură aşteaptă şi atenţie, şi finanţare - Spitalul Municipal, început în urmă cu 20 de ani şi care ar putea fi gata în 2018!
Lista minciunilor adevărate este cu mult mai lungă şi creşte cu fiecare termen de finalizare ignorat de autorităţi. Şi fiind astăzi este 1 aprilie, aşteptăm un răspuns legat măcar de aceste investiţii, ca să vedem cine râde mai tare în hohote.
Grupaj coordonat Maura ANGHEL
Cea mai veche referire la Ziua Păcălelilor pare a fi, potrivit Museum of Hoaxes, un fragment dintr-un poem flamand din 1539, în care un bărbat şi-ar fi păcălit servitorul chiar într-o zi de 1 aprilie.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau