Zeci de poduri care care „tremurau” au devenit, peste noapte, foarte solide şi sigure
Dimensiune font:
Deputatul ALDE Daniel Olteanu se arată indignat de contradicţiile dintre declaraţiile directorului Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi, Ovidiu Laicu, şi a celor de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Potrivit deputatului Olteanu, şeful drumarilor ieşeni ar fi precizat recent, în cadrul unei emisiuni televizate, că „sunt foarte multe poduri cu probleme, care tremură, nu mai rezistă şi intrăm într-un program de reabilitare”. Pe de altă parte, cei de la CNAIR asigură populaţia că podurile din România nu sunt în pericol să se prăbuşească, făcând un apel „ la cei care prezintă în spaţiul public informaţii în legătură cu situaţia infrastructurii naţionale, să verifice cu atenţie veridicitatea lor, deoarece în caz contrar riscă să producă panică şi confuzie în societate”.
Potrivit CNAIR, „din cele 4.250 de poduri aflate pe reţeaua de drumuri naţionale din România, doar 37 se află în clasa tehnică 5, iar majoritatea sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autorităţile locale. De asemenea, 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4. Niciunul dintre aceste poduri nu prezintă risc iminent de colapsare”.
Lucrări de intervenţie, la doar cinci obiective de pe raza DRDP Iaşi
Deputatul Daniel Olteanu susţine că, cu câteva luni înaintea acestui comunicat al CNAIR, într-o emisiune televizată, Ovidiu Laicu, director al DRDP Iaşi, a descris o situaţie extrem de gravă. „Domnul Laicu a anunţat că sunt foarte multe poduri cu probleme, care tremură, nu mai rezistă şi intrăm într-un program de reabilitare, unde vom reabilita 54 - 60 poduri în următorii 3 - 4 ani”, a declarat Olteanu. Acesta a precizat că, printr-o interpelare, l-a întrebat şi pe ministrul Transporturilor ce anume s-a întâmplat în câteva luni, între declaraţiile domnului director Laicu şi comunicatul CNAIR, „încât aceste poduri cu probleme, care tremurau şi nu mai rezistau, să devină foarte solide şi sigure. Cu atât mai mult cu cât, dintr-un răspuns al Ministerului Transporturilor la o interpelare a mea, lucrări de intervenţie se derulau doar la cinci obiective de pe raza DRDP Iaşi”, a menţionat deputatul ALDE.
În acest context, Daniel Olteanu consideră necesară o declaraţie a Ministrului Transporturilor, Lucian Şova, menită să facă lumină în acest caz. „În faţa promovării acestor informaţii confuze chiar de către subordonaţii domniei sale, cred că este de datoria domnului ministru Şova să transmită public care este realitatea”, a spus deputatul.
Laicu: „Credeţi că aş mai fi putut dormi noaptea, ştiind că siguranţa oamenilor este în primejdie?
Potrivit normativelor, atunci când la revizie se constată că există degradări mai complexe, se comandă, pe bază de contract, o expertiză tehnică efectuată de experţi privaţi. „Domnul Olteanu a rupt din context o afirmaţie pe care am făcut-o într-o emisiune tv, dar nicidecum nu am spus că există poduri cu probleme sau că acestea nu mai rezistă. Odată ce revizia podurilor se face la un interval de 6 luni, credeţi că dacă se constatau anumite degradări în urma acestor controale eu aş mai fi putut dormi noaptea, ştiind că siguranţa oamenilor este în primejdie? Aşadar, asigur toţi participanţii la trafic că situaţia este sub control, spunându-le că, pe lângă cele două revizii anuale, facem şi săptămânal verificări, pentru a se interveni la timp în reparaţia acestora”, a declarat Ovidiu Laicu, director al DRDP Iaşi. Acesta susţine că, în momentul de faţă, podurile sunt utilizabile şi se fac mai multe lucrări de întreţinere. „Gândiţi-vă că acestea, dacă erau într-o stare precară, aşa cum spun alţii, nu ar fi rezistat intemperiilor de anul acesta. Eu înţeleg că domnul Olteanu doreşte cu orice preţ să apară pe prima pagină a ziarelor, dar l-aş ruga să vină cu alte subiecte”, a declarat Laicu. Florentina SANDU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau