„Iaşi Intelligent City”, cel mai îndrăzneţ proiect din Răsăritul Europei

default

Dimensiune font:

| 30-05-2017 15:45

Primarul Mihai Chirica vorbeşte despre cele mai importante proiecte ale municipalităţii, printre care se numără două săli de sport de dimensiuni mari şi realizarea unui parc inovativ pentru cercetare în domeniul IT. Edilul spune că va continua şi lucrările de reabilitare a infrastructurii rutiere, având în plan şi modernizarea a două instituţii de învăţământ emblematice pentru Iaşi

- S-a vorbit foarte mult despre dezvoltarea Moldovei, însă dacă ne uităm pe harta parcurilor industriale din România observăm că în toată Regiunea de Nord-Est nu este nimic... Ce părere aveţi despre această situaţie?
- Singurii care au început să se organizeze sunt în zona Brăilei şi a Galaţiului, pe motiv că au legătură cu portul. Observăm că absolut toate parcurile industriale sunt pe zona de autostradă: Bucureşti, Ploieşti, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Timişoara, Cluj... de asta am zis întotdeauna că dezvoltarea reţelei rutiere Iaşi – Ungheni - Târgu Mureş este esenţială pentru a putea dezvolta o reţea de parcuri industriale. Noi avem parc industrial în zona Miroslava, va mai fi unul şi la Leţcani... Putem face o comparaţie minoră pentru a înţelege mai bine acest proces de construcţie a zonelor industriale: municipiul Oradea are 11.200 de hectare, municipiul Iaşi are 9.700 de hectare. Practic există o diferenţă teritorială de aproximativ 1.600 de hectare. Gândiţi-vă câte s-ar putea face pe această suprafaţă dacă Iaşul ar beneficia de acest teren. Mai mult decât atât, Iaşul a fost prejudiciat de aplicarea legilor fondului funciar, când din anii 1990 până prin 1995 au fost date sute de hectare de pe administrativul municipiului nostru către comunele Tomeşti, Miroslava şi Valea Lupului, unde s-au făcut puneri în posesie ilegale pe suprafeţe care în momentul de faţă ar fi putut deveni parcuri industriale. De asemenea, noi nu deţinem nici platforma CFS, Nicolina, Tepro, Fortus, Iaşitex, nici Moldova Tricotaje pentru că toate acestea au fost vândute.

- Cum rămâne cu proiectul parcului industrial de la Fortus, despre care se vorbeşte de o perioadă lungă de timp, dar care nu pare a prinde contur?
- Discuţiile despre acest proiect au tot fost tergiversate, schimbându-se de două ori preşedintele Autorităţii pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS), de două ori lichidatorul Fortusului şi de nenumărate ori cadrul legislativ. Astfel, proiectul este blocat tocmai din cauza faptului că nu putem interveni ca autoritate publică directă în aplicarea legii pentru că nu depinde de noi. Dacă AAAS nu va fi, în calitate de creditor majoritar, de acord cu transferul unor bunuri către municipiul Iaşi într-un fel de compensare valorică a datoriilor, vom încerca şi noi să executăm bunuri din platforma Fortul. Deci, proiectul parcului industrial de acolo poate fi viabil în condiţiile în care Iaşul asigură infrastructura de servicii pentru educaţie, sănătate, timp liber a celor care vor lucra, iar localităţile care au terenuri să le dezvolte...


- Am văzut că, pe municipiu, vă canalizaţi atenţia asupra reabilitării infrastructurii rutiere...

- Avem în momentul de faţă, în modernizare, străzile Atelierului, Cazărmilor, Iancu Bacalu, Petru Movilă, Sfântul Andrei, Tănăsescu, dealul Bucium, fundac Bucium, fundac Păun, fundac Socola, Plopii fără Soţ, Bulevardul Cantemir şi strada Gheorghe Asachi, Copoul, malul drept Bahlui - din Podu de Piatră spre Podu Roş şi tronsonul Podu Roş până la podul Tudor Vladimirescu. Sunt în fază finală de evaluare (fiind vorba despre licitaţiile pentru executare lucrări, proiectarea pentru acest pachet de străzi fiind executată - n.r.) străzile Smârdan, Bârnova, Ogorului, Moşu, Constantineanu, Petre Vancea şi bulevardul Primăverii. Valoarea aproximată pentru reabilitarea acestor tronsoane este de 13 milioane de lei.
Pachetul de străzi care va urma pe perioada anilor 2018 - 2020 va conţine străzile Viticultori, alea fundac Strugurilor, Alba Iulia, Semănătorului, Iaşi - Voineşti, Poienilor, Timpului, Gloriei şi aleea Tudor Neculai.
Mai mult, s-a scos la licitaţie anul acesta supralărgirea bulevardului Tudor Vladimirescu, înaintea podului Tudor Vladimirescu care vine spre Bucşinescu, iar pentru anii care urmează vom scoate la licitaţie Mihail Kogălniceanu, Theodor Pallady şi Ralet Dimitrie, la care s-au terminat proiectările.
Alături de aceste străzi continuăm modernizarea aleilor dintre blocuri şi a trotuarelor, încă 200.000 de metri pătraţi, pe care îi voi termina în proporţie de 75% şi viitoarea guvernare locală, după 2020, îi va continua.
Îmi doresc să dau drumul la modernizarea locurilor de joacă pentru care s-au făcut toate evaluările tehnice, iar licitaţia este în derulare. Vor fi 92 de zone, fiind vizate locuri de joacă cu suprafeţe între 100 şi 150 de metri pătraţi, dar avem şi porţiuni de 1.400 - 2.000 de metri pătraţi, acolo unde vom face şi teren de sport. Acest proiect va continua şi în anii următori, dar după ce vedem aceste prime parcuri realizate.


- Ce ne puteţi spune despre licitaţia pentru autobuze?

- Avem o veste care îi va bucura pe ieşeni, dat fiind că avem trei oferte pentru licitaţia de autobuze, toate fiind eligibile şi fiind făcute de companii importante din Europa şi din afară. Condiţiile de licitaţii prevăzute de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) mă obligă la confidenţialitate până la anunţarea câştigătorului, dar un lucru este cert: dacă am prognozat că vom aduce în jur de 75 de autobuze, vor fi peste 80, deoarece preţul a fost atât de rezonabil în cât ne permitem să creştem numărul.


- Care sunt proiectele „cele mai îndrăzneţe” din mandatul lui Mihai Chirica?
- Spitalul Regional de Urgenţă pe care sper să îl vedem început până la finalul acestui mandat, cu finalizare în 2023. Dezvoltarea în continuare a unor proiecte în parteneriat public - privat şi în acest an vom scoate la licitaţie câteva amplasamente unde noi facem studiul de soluţii, iar viitorii investitori vor veni cu banii. Pot da aici exemplul proiectului „Bazar”, cu poarta de intrare dinspre sudul localităţii.
Finalizarea unor proiecte în domeniul educaţiei, şi aici am în vedere Şcoala „Mihai Kogălniceanu” şi Şcoala „Vasile Lupu”, acolo unde vom demara lucrări la toate clădirile pe care această unitate de învăţământ le deţine.
Mai mult, îmi doresc să intrăm în Consiliul Local cu un proiect foarte interesant: „Iaşi Intelligent City”. Concret, este vorba despre proiectul unui parc inovativ pe care vrem să-l dezvoltăm tot în zona Moara de Vânt, odată cu transferul utilităţilor şi al căilor de comunicaţii spre acel sector, în care viitorii investitori să-şi construiască clădiri pentru a face cercetare şi producţie în domeniul IT, alături de universităţile ieşene şi în parteneriat cu Primăria. Cred că va fi cel mai frumos proiect pe terme lung de înaltă tehnologie care s-a dezvoltat la marginea de Răsărit a Europei.
O altă investiţie absolut esenţială este Sala de Sport Polivalentă. Consider că Iaşul are nevoie de două săli de sport, una de 4.000 - 5.000 de locuri, în care să ţinem competiţiile sportive şi unde să se poată desfăşura şi antrenamente, şi o sală de sport mare, unde pe lângă competiţii sportive să poată fi organizate şi spectacole. În ceea ce priveşte zonele în care aceste proiecte ar putea fi implementate, vreau să încep discuţii cu colegii mei pentru platforma CET, cea de-a doua fiind Moara de Vânt. Pentru sala care se va face în Tudor Vladimirescu deja am identificat zona, acolo unde sunt garajele CET, avantajul fiind calea de acces directă la drumul naţional.
În ceea ce priveşte Moara de Vând, acolo este deja structurat un complex sportiv, fiind executate deja câteva randări din punct de vedere arhitectural, având în plan şi construcţia unui stadion de capacitate mare, aproximativ 40.000 de locuri.
În ceea ce priveşte susţinerea guvernamentală pentru aceste proiecte, pot spune că am predat documentaţia pentru Sala Polivalentă la Compania Naţională de Investiţii, de la care am primit şi feedback, ceea ce mă determină să cred că această investiţie va avea susţinere.
A consemnat Anca BURNICHE
* * *
Vreau să aduc în discuţie un lucru care a scăpat din vedere autorităţilor în ultimii 27 de ani: asistenţa socială este o activitate care se apleacă asupra celor care nu pot munci! Toţi ceilalţi care pot munci nu trebuie să beneficieze de acest sprijin, ci trebuie responsabilizaţi faţă de comunitate şi de ţară. Nu voi mai accepta distrugerea domeniului public, nu mai accept niciun fel de toleranţă faţă de nesimţire, îi dai omului o casă bună şi după un an o găseşti distrusă; nu mai accept ca în spaţiile publice ale Iaşului să se petreacă ilegalităţi cu un grad de pericol major, cum este traficul de droguri, traficul de persoane. Vreau să salubrizăm comunitatea ieşeană!” - Mihai Chirica, primar al Iaşului

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
Unde sunt banii Securitatii si cum scapa marii vinovati. Nu exista mare privatizare in Romania fara un securist in poveste
29/12/2019 05:53

 Dupa un scurt moment de recul in 1990, Securitatea s-a repliat si s-a salvat pe toate caile posibile: nu exista mare privatizare in Romania care sa nu aiba undeva in povestea ei o figura importanta din Se ...

VIDEO Au apărut imaginile cu momentul în care Klaus Iohannis e apostrofat, când depune o coroană, la Arcul de Triumf, de Ziua Națională: Nu vă mai bateți joc
03/12/2019 12:10

 Klaus Iohannis a fost tinta unor atacuri verbale, de Ziua Natională, la parada militară de la Arcul de Triumf din Bucuresti! În timp ce depunea o coroană in memoria eroilor, un bărbat a pro ...

Rezultate finale la alegerile prezidentiale: Iohannis - 66,09 %, Dancila - 33,91%
28/11/2019 14:32

 Purtatorul de cuvant al Biroului Electoral Central (BEC), Mircea Preotescu, a anuntat, joi la amiaza, rezultatul final al alegerilor prezidentiale. Astfel, Klaus Iohannis a obtinut 66,09 % din numarul ...

Peste 770.000 de ieşeni, aşteptaţi la vot
23/11/2019 00:00

  * peste 18 milioane de romani cu drept de vot sunt aşteptaţi, maine, la vot, la turul al doilea al alegerilor prezidenţiale * romanii au de ales intre Klaus Iohanis, actualul preşedinte al Romaniei, ...

Dan Lungu: „Voi vota împotriva reciclării analfabetei de tristă amintire”
09/11/2019 00:00

  Alianţa 2020 USR-PLUS locală a semnalat, printr-un eveniment electoral desfăşurat la Iaşi, importanţa participării comunităţii la vot, duminică. Membrii celor două filiale ieşene menţioneaz ...

Hai la vot!
09/11/2019 00:00

  * romanii merg duminică la vot, la alegeri prezidenţiale * in cazul in care niciunul dintre candidaţi nu adună jumătate plus 1 din voturi, raportat la totalul listelor, pe 24 noiembrie 2019 se va o ...

Şi deţinuţii se înghesuie să voteze
09/11/2019 00:00

  * 621 de deţinuţi din Penitenciarul Iaşi şi-au exprimat intenţia de a participa la vot, maine Astfel, duminică, in ziua votării, incepand cu ora 8, cate o echipă formată din cel puţin 2 membr ...

Păcatele candidaţilor la Preşedinţie
08/11/2019 00:00

  * după ce a fost analizată integritatea candidaţilor propuşi de principalele partide pentru alegerile prezidenţiale, s-a constatat că 7 dintre aceştia sunt in zona roşie * sunt prezentate inform ...

  Campania „candidaţilor laşi” /  Iohannis – Dăncilă, finala aşteptată de toată lumea!
07/11/2019 00:00

  * şeful statului se bucură de 38,9% din intenţiile de vot, fiind urmat de Viorica Dăncilă (PSD) - 22,6%, şi de candidatul USR-PLUS, Dan Barna, cu 19,1% Peste 18 milioane de romani sunt aşteptaţ ...

Maricel Popa: „Parlamentarii au trădat voinţa poporului”
06/11/2019 00:00

  * liderul social-democraţilor ieşeni consideră că, „pentru liberali, depesedizarea Romaniei inseamnă concedieri masive in intreg sistemul bugetar, in urma cărora sute de mii de romani şi-ar ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei